SMS przyciągnie kibiców na stadiony piłkarskiej T-Mobile Ekstraklasy?

121 0

Wykres pojemności stadionu

Według raportu firmy Infobip szansą na przyciągnięcie fanów na mecze byłoby wdrożenie m.in. komunikacji SMS, która pozwala klubom dotrzeć ze spersonalizowanym przekazem do szerokich grup odbiorców. 

SMS może być skutecznym narzędziem pozwalającym budować pozytywne relacje z kibicami, nośnikiem marketingowej oferty sponsorów klubu, promocji wydarzeń, informacji o nowej kolekcji koszulek w oficjalnym klubowym sklepie czy zniżkach na karnety oraz bilety. Dzięki krótkim wiadomościom tekstowym kibice mogą otrzymywać błyskawiczny dostęp do wiadomości o swojej ulubionej drużynie, czy hitowych transferach. Szybko, prosto i skutecznie bez ryzyka, że wiadomości trafią do osób niezainteresowanych klubem. Dodatkowo, gdy do wysyłki wiadomości tekstowych dodamy usługę spersonalizowanej treści SMS-a, kibic otrzyma poczucie ekskluzywności i silnej więzi z klubem. Który fan nie poczuje się wyjątkowo, gdy na swoją komórkę otrzyma SMS-a od swojego ulubionego piłkarza: „Cześć Tomek. W sobotę zapraszam Cię na mecz naszej drużyny – Robert Lewandowski.”?

 

Kluby T-Mobile Ekstraklasy nie powinny mieć problemu z dostępem do bazy numerów telefonicznych swoich fanów. Dysponują bowiem bazą kibiców, którzy złożyli wnioski o wydanie Karty Kibica.  Dla przykładu Legia Warszawa wydała sympatykom warszawskiej drużyny ponad 300 tysięcy takich kart. Mimo to wicemistrz Polski wciąż ma problemy z zapełnieniem nowoczesnego stadionu o pojemności prawie 31 tysięcy miejsc. Średnio na trybunach stadionu przy ul. Łazienkowskiej w czasie meczów stołecznego klubu w rundzie jesiennej zasiadało 16 090 kibiców. Podobną sytuację widzimy w Poznaniu, gdzie Karty Kibica wyrobiło ponad 220 tysięcy osób, a średnia frekwencja na meczach to 15 740 widzów. Dotarcie z ofertą bezpośrednio do posiadaczy kart kibica powinno być kuszące nie tylko dla samego klubu, ale również dla wielu sponsorów wspierających drużynę.

Wykres Pojemność-Frekwencja

Posiadanie przez klub bazy numerów telefonicznych fanów gwarantuje, że informacje będą trafiały tylko do osób zainteresowanych wiadomościami z klubu. Uruchomienie komunikacji SMS do szerokiego grona kibiców może być doskonałym uzupełnieniem oferty reklamowej dla sponsorów klubu. Oprócz powszechnej możliwości promowania swojej firmy na bandach reklamowych czy też oficjalnej klubowej stronie internetowej, to właśnie wykorzystanie takiego innowacyjnego kanału komunikacji może być czynnikiem zachęcającym potencjalnych reklamodawców i przynieść dodatkowe dochody dla klubu. Komunikację SMS kluby mogą z powodzeniem wykorzystywać do zachęcania kibiców do zakupów w oficjalnych sklepach z pamiątkami klubowymi. Wiadomości tekstowe mogą zawierać m.in. kody rabatowe lub informacje o nowej kolekcji, która właśnie pojawiła się na półkach sklepu. Główne zastosowanie SMS-ów widzimy oczywiście w ściąganiu kibiców na piłkarskie stadiony. Prowadząc nietypowe i nieszablonowe działania komunikacyjne kluby mogą wygrać konkurencję z organizatorami innych imprez i zdobyć szansę na trybuny pełne fanów. – powiedział Marcin Papiński, Dyrektor ds. Rozwoju w firmie Infobip.

 

Z ustaleń firmy Infobip wynika, że obecnie jeszcze stosunkowo niewiele klubów sportowych wykorzystuje SMS jako narzędzie w komunikacji ze swoimi kibicami. Z takiego rozwiązania korzysta m.in. Pogoń Szczecin, która kampanię SMS wykorzystuje dla wsparcia programu „Ambasador i Przyjaciel Pogoni”. O krok dalej poszedł Lech Poznań, który prowadzi  regularną spersonalizowaną komunikację z kibicami m.in. w ramach akcji „Masz karnet wiesz pierwszy”.  Ruch Chorzów za pomocą SMS-ów zapraszał kibiców na mecze rozgrywane przy ul. Cichej. Być może wprowadzenie takiego rozwiązania pomogło klubowi z Chorzowa osiągnąć najlepszy współczynnik zapełnienia stadionu swoimi kibicami. W rundzie jesiennej obecnego sezonu piłkarskiej T-Mobile Ekstraklasy, stadion chorzowskiego klubu średnio wypełniony był w prawie 75%. To najlepszy wynik w całej lidze.

Wykres średniej frekwencji

Działy marketingu klubów T-Mobile Ekstraklasy rzadko decydują się na tworzenie aplikacji mobilnych. Jak ustalił Infobip, takie rozwiązanie wdrożyły tylko cztery kluby. Na tym polu przoduje Legia Warszawa, której kibice mogą się cieszyć z posiadania specjalnej aplikacji działającej na urządzeniach z trzema systemami operacyjnymi: iOS, Android i Windows Phone. Na świeże wiadomości z klubu za pomocą aplikacji mogą liczyć jeszcze kibice Pogoni Szczecin (Android, iOS), Lecha Poznań (Android, iOS) i Wisły Kraków (Android). Niskie zainteresowanie klubów ekstraklasy aplikacjami mobilnymi może dziwić, zważywszy na wnioski raportu przygotowanego przez portal jestem.mobi przy współpracy z TNS Polska,  z którego wynika, że smartfony posiada już 58% Polaków.

 

Wydawać by się mogło, że posiadanie przez kluby T-Mobile Ekstraklasy aplikacji mobilnej powinno być tak samo oczywiste, jak prowadzenie strony internetowej, czy oficjalnego profilu na Facebooku. Szukając bezpośredniego dotarcia do fanów kluby nie powinny pomijać tak skutecznego narzędzia, jak aplikacje mobilne. Warto wykorzystać wysoki poziom lojalności, którym charakteryzują się kibice piłkarscy i udostępnić im narzędzie, które może funkcjonować jako platforma komunikacji między klubem i fanami. Do użytkowników aplikacji mogą być wysyłane powiadomienia PUSH, w czasie rzeczywistym, również w oparciu o mechanizm geolokalizacji, który może zagwarantować, że komunikaty otrzymają tylko fani zgromadzeni na trybunach stadionu. Takie rozwiązanie klub może wykorzystać np. do przeprowadzenia konkursów w czasie przerwy w meczu.” – kończy Marcin Papiński.

źródło: Infobip

Related Post

Wyniki roczne ABC Daty

Posted by - 27 kwietnia 2019 0
Kolejny giełdowy dystrybutor wyniki finansowe za 2018 rok. Miał to co prawda zrobić już miesiąc temu, ale datę publikacji przesunięto.…

There are 1 comments

Leave a comment

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *