Wyniki Netii za Q1 2019

20 0
Netia S.A. opublikowała swoje wyniki finansowe za I kwartał 2019 r. Jej przychody wyniosły 327 mln zł! Pomimo presji na wyniki operacyjne w zakresie liczby usług na sieci obcej i usług hurtowych, marża zysku w stosunku do poprzedniego kwartału wzrosła aż o 25%.

Przychody w obszarze komercyjnym B2B od stycznia do końca marca br. wyniosły 174 mln zł. Głównym powodem spadku przychodów był zmniejszony wolumen niskomarżowego ruchu hurtowego. W głównych kategoriach produktowych Netia odnotowała  stabilne trendy. Jednocześnie utrzymuje się wzrost wartości projektów sprzedażowych, dotyczących zaawansowanych produktów ICT pod marką NetiaNext.

Przychody przypisane do obszaru komercyjnego B2C w I kwartale 2019 r. osiągnęły 149 mln zł. Trwająca modernizacja sieci do standardu światłowodowego umożliwia Netii efektywną sprzedaż usług TV z jednoczesną migracją z tradycyjnych łączy o niskich przepływnościach. W efekcie penetracja usługami dostępu do internetu na własnej sieci wzrosła do prawie 15%. Warto wspomnieć, że w obszarze komercyjnym B2C już 53% usług świadczonych jest na sieci własnej.

Z 559 tys. świadczonych usług szerokopasmowych, już 378 tys. (68%) świadczonych jest na własnych sieciach. Liczba stacjonarnych usług głosowych na koniec I kwaratłu 2019 r. wyniosła 484 tys., w tym 158 tys. na sieciach własnych. Zdecydowana większość spadku liczby usług głosowych (ok. 70%) pochodziła z sieci obcej. Liczba usług mobilnych na koniec marca br. wyniosła 148 tys.

Netia wciąż utrzymuje trend wzrostowy w zakresie liczby usług TV, których do obszaru B2C na koniec marca br. przypisanych było 217 tys.

Wzrosty w zakresie usług na sieci własnej nie zniwelowały w pełni spadków w kategorii stacjonarnych usług głosowych oraz szerokopasmowych na sieci obcej. Stąd liczba świadczonych usług w obszarze B2C wyniosła na koniec marca br. 1,408 mln.

Nakłady inwestycyjne w ciągu trzech pierwszych miesięcy 2019 r. wyniosły 65 mln zł. W tym 31 mln zł stanowiły podłączenia i zakup sprzętu na potrzeby świadczenia usług klientom (biznesowym i indywidualnym), a 26 mln zł nakłady na sieciowe projekty technologiczne oraz IT.

Related Post

Smukła funkcjonalność

Posted by - 16 lutego 2015 0
  Prestigio pokazał jeden z pierwszych tegorocznych debiutów smartfonowych – model Grace X3 (PSP3455DUO). Urządzenie posiada 4.5-calowy wyświetlacz IPS, procesor…

Leave a comment

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *