Wyniki finansowe T-Mobile w III kwartale

17 0

Na koniec trzeciego kwartału 2019 r. baza klientów T Mobile Polska liczyła 10,9 mln, co oznacza, że w ciągu ostatnich 12 miesięcy firma pozyskując łącznie 215 tysięcy klientów (rok do roku). W tym samym czasie liczba klientów abonamentowych wzrosła o 281 tysięcy (rok do roku).

T Mobile Polska wypracował wynik EBITDA AL w wysokosci 423 mln zł, a więc wyższy od raportowanego za analogiczny okres ubiegłego roku o 3,4%. Oznacza to, że spółka osiągnęła wzrost we wszystkich 3 kwartałach 2019 roku.

Podjęta jeszcze pod koniec 2018 r. decyzja o ograniczeniu zaangażowania w sprzedaż hurtową terminali zaowocowała lekkim spadkiem przychodów w trzecim kwartale, ale tym samym poprawną strukturę przychodów dzięki zaangażowaniu w bardziej zyskowne przedsięwzięcia biznesowe.

W badaniu satysfakcji klientów indywidualnych TRIM w trzecim kwartale br. w segmencie B2C T Mobile uzyskał najwyższą ocenę.

Wśród użytkowników, którzy od lipca br. zdecydowali się skorzystać z oferty światłowodu od T Mobile, 89% z nich pozytywnie oceniło proces sprzedaży, a 90% instalację. 82% badanych chętnie poleciłoby tę ofertę.

Dynamicznie rośnie też popularność cyfrowych kanałów obsługi klienta, dla których jest to szybsza i wygodniejsza forma kontaktu. W porównaniu do drugiego kwartału 2019 r. liczba obsłużonych klientów w kanałach społecznościowych takich jak Facebook, YouTube, Instagram i LinkedIn wzrosła o ponad 110%. Ogromnym zainteresowaniem cieszy się czat online oraz Messenger, z których klienci korzystali o 119% częściej w porównaniu do poprzedniego kwartału. Rozwój cyfrowych kanałów kontaktu z klientami sprawia, iż spada liczba połączeń kierowanych do pracowników telefonicznej obsługi klienta. W ostatnich 12 miesiącach liczba połączeń spadła o 4%.

Jednocześnie klienci coraz chętnej sami zarządzają swoimi usługami dzięki możliwościom, jakie daje im aplikacja Mój T Mobile. Co trzeci klient indywidualny T Mobile regularnie, przynajmniej raz w miesiącu, korzysta z aplikacji Mój T Mobile. Aplikacja pozwala na samodzielne zarządzanie i sprawdzanie usług i pakietów, kontrolowanie płatności i zmienianie wybranych ustawień konta. W ostatnim kwartale w aplikacji dodana została miedzy innymi możliwość płacenia za usługi z GooglePay, lista połączeń oraz możliwość sprawdzenia kodu PUK. Dodatkowo, na klientów korzystających z tej formy zarządzania swoimi usługami, czeka wiele dodatkowych korzyści, które przedstawiane są w każdy piątek.

Podobnie, jak w segmencie klientów indywidualnych, również w obszarze klientów korporacyjnych T Mobile kontynuował działania skierowane na usprawnienie procesu obsługi klienta, między innymi rozwijając narzędzia cyfrowe skracające czas obsługi. Na koniec trzeciego kwartału br. 78% klientów posiadających taką możliwość korzystało z systemu self-service (eSerwis), a 66% transakcji z klientami biznesowymi było realizowanych online.

W obszarze B2B spółka konsekwentnie zdobywała kolejnych odbiorców publicznych zarówno w obszarze usług głosowych, transmisji danych, jak i zaawansowanych produktów ICT. W tym okresie T Mobile Polska podpisał umowę z Urzędem Dozoru Technicznego na świadczenie usługi transmisji danych łączami o wysokim stopniu niezawodności oraz cyberbezpieczeństwa. Został także ponownie wybrany do obsługi Centrum Obsługi Administracji Rządowej, dzięki czemu będzie obsługiwał potrzeby telekomunikacyjne 222 jednostek administracji państwowej, w tym Kancelarii Prezesa Rady Ministrów, Kancelarii Prezydenta RP, Sejmu oraz ministerstw. T Mobile dostarczył także 6 z 15 obiektów kolokacyjnych na potrzeby budowy Ogólnopolskiej Sieci Edukacyjnej, łączącej placówki oświatowe na terenie całego kraju – najwięcej ze wszystkich dostawców usług kolokacji biorących udział w projekcie. T Mobile rozpoczął również budowę systemu zarządzenia transportem odpadów dla Miejskiego Zakładu Usług Komunalnych w Wałbrzychu, który do działania będzie wykorzystywał sieć Narrow Band IoT operatora.

Nadal szybko rośnie zapotrzebowanie na usługi mobilnej transmisji danych. W porównaniu do trzeciego kwartału ubiegłego roku ilość przesłanych danych wzrosła o 50%. O 200% wzrosła ilość danych przesłanych przez klientów realizujących połączenia głosowe w sieci LTE – VoLTE, co jest efektem rosnącego portfolio telefonów obsługujących tę technologię. Obecnie już ponad 93% wszystkich danych przesyłanych jest w sieci LTE.

Dlatego też T Mobile Polska nieustannie inwestuje w rozwój sieci. W całej Polsce realizowane są inwestycje, których celem jest wzrost pojemności sieci i oferowanych prędkości. W ciągu ostatnich 12 miesięcy liczba stacji bazowych oferujących agregację pasma wzrosła o 40% (8520 stacji z CA), z czego 2250 stacji obsługuje agregację wszystkich 4 pasm, na których oferowane jest LTE w sieci T Mobile.

Related Post

Leave a comment

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *