Madżentowy operator podał wyniki finansowe i operacyjne w I kwartale 2019 r.
Na koniec pierwszego kwartału bieżącego roku T Mobile obsługiwał bazę 10,82 mln klientów. Liczba ta oznacza wzrost o 314 tys. w porównaniu do analogicznego kwartału roku ubiegłego i jest zasługą przede wszystkim zwiększenia lojalności klientów i dalszej redukcji współczynnika churn.
Operator najbardziej zanotował wzrost przede wszystkim bazy abonamentowej, a więc tej grupy, na której koncentrował swoje działania w ostatnich miesiącach. W tym segmencie miesięczny średni wynik churn wyniósł jedynie 0,8%, co oznacza, że osiągnął poziom rekordowego trzeciego kwartału ubiegłego roku.
W tym czasie przychody z usług mobilnych wzrosły łącznie o 2,8% w porównaniu do zeszłego roku, a operator zanotował wzrosty przychodów z usług zarówno w sektorze prywatnym jak i biznesowym. Spółka wypracowała zysk EBITDA After Lease w wysokości 398 mln zł, co stanowi wzrost o 0,5% w ujęciu rocznym.
Udało się osiągnąć pomimo pożaru budynków sąsiadujących z data center w Annopolu oraz zmniejszenia zakresu działalności w obszarze nisko marżowej działalności hurtowej. Na skutek tych czynników przychody w pierwszym kwartale 2019 r. wyniosły 1,496 mld zł.