Grupa Cyfrowy Polsat podała osiągnięte wyniki finansowe w I półroczu 2018 r. W ciągu dnia odbędzie spotkanie z zarządem spółki, w trakcie którego podanych zostanie więcej szczegółów.
Najważniejsze dane operacyjne za II kwartał 2018 roku
- Coraz więcej klientów korzysta z ofert wiązanych – skuteczna realizacja strategii multiplay:
- Systematyczny wzrost liczby klientów usług wiązanych − o 281 tys. (20%) r/r do 1,66 mln (co stanowi 28,9% bazy klientów kontraktowych).
- Do 4,94 mln wzrosła liczba usług posiadanych przez tę grupę klientów.
- Miało to wypływ na obniżenie wskaźnika churn do bardzo niskiego poziomu wynoszącego 8,3% w skali roku.
- Regularny przyrost liczby usług kontraktowych – o 510 tys. r/r – do 13,9 mln (stanowią one 83,4% wszystkich świadczonych usług):
- Kolejny kwartał wzrostu liczby usług telefonii komórkowej − o 287 tys. r/r do 7,1 mln, co wynika zkorzystnego wpływu strategii multiplay, dobrego przyjęcia przez klientów nowych, prostych taryf Plusa wprowadzonych w lutym br. oraz wysokiej sprzedaży w segmencie B2B (rozwiązania m2m).
- Dzięki dobrej sprzedaży podstawowych pakietów, jak i usług dodatkowych (Multiroom i płatne usługi OTT), łączna liczba kontraktowych usług płatnej telewizji wzrosła r/r o 192 tys., przekraczając poziom 5 mln.
- Baza usług Internetu zwiększyła się o 31 tys. r/r i wynosi 1,8 mln. W pierwszym półroczu klienci detaliczni Cyfrowego Polsatu i sieci Plus przetransferowali 448 PB danych.
- Stabilna baza ponad 5,7 mln klientów kontraktowych:
- Wzrost wskaźnika nasycenia usługami przypadającymi na klienta – o 5,2% r/r, a każdy z nich posiadał średnio 2,43 usługi z portfolio Grupy.
- Średni przychód od klienta kontraktowego (ARPU), liczony zgodnie z aktualnie obowiązującym standardem raportowania MSSF 15, wzrósł o 2,1% do poziomu 82,9 zł pomimo negatywnego wpływu regulacji Roam like at home. Przy czym spółka oczekuje, iż jest to ostatni kwartał, w którym nowa regulacja miała negatywny wpływ na wskaźnik ARPU.
- Stabilna baza prepaid na poziomie 2,8 mln usług odzwierciedla rzeczywistą liczbę użytkowników tej usługi.
- Wysoki, stabilny poziom ARPU usług prepaid wynoszący 20,4 zł.
Dane operacyjne segmentu usług świadczonych dla klientów indywidualnych i biznesowych
II kwartał | |||
2018 | 2017 | Zmiana % | |
Łączna liczba RGU (kontraktowe+przedpłacone) |
16 698 622 | 16 273 840 | 2,6 % |
USŁUGI KONTRAKTOWE | |||
Łączna liczba RGU na koniec okresu, w tym: | 13 929 804 | 13 419 539 | 3,8% |
Płatna telewizja, w tym: | 5 027 520 | 4 835 534 | 4,0% |
Multiroom | 1 127.285 | 1 058 982 | 6,4% |
Telefonia komórkowa | 7 098 239 | 6 810 999 | 4,2% |
Internet | 1 804 045 | 1 773 006 | 1,8% |
Liczba klientów kontraktowych w tym: | 5 724 492 | 5 819 386 | -1,6% |
klienci ofert multiplay | 1 655 112 | 1 384 282 | 20,4 % |
ARPU na klienta1) [PLN] | 82,9 | 81,2 | 2,1% |
Churn na klienta | 8,3% | 8,6% | -0,3 p.p. |
Wskaźnik nasycenia RGU na jednego klienta | 2,43 | 2,31 | 5,2% |
USŁUGI PRZEDPŁACONE | |||
Łączna liczba RGU na koniec okresu, w tym: | 2 768 818 | 2 854 301 | -3,0% |
Płatna telewizja | 59 722 | 57 183 | 4,4% |
Telefonia komórkowa | 2 545 749 | 2 616 592 | -2,7% |
Internet | 163 347 | 180 526 | -9,5% |
ARPU na RGU prepaid [PLN] | 20,4 | 20,5 | -0,5% |
Wyniki finansowe Grupy Cyfrowy Polsat
mln PLN | II kwartał 2018 | II kwartał 2017 | zmiana r/r |
Przychody | 2 603 | 2 421 | 7,5% |
EBITDA | 946 | 915 | 3,5% |
Marża EBITDA | 36,4% | 37,8% | -1,4 p.p. |
Raport finansowy za I półrocze 2018 r. Grupy Cyfrowy Polsat można zobaczyć tutaj