Wyniki finansowe Cyfrowego Polsatu za I półrocze 2018 r. (komunikat)

62 0
Grupa Cyfrowy Polsat podała osiągnięte wyniki finansowe w I półroczu 2018 r. W ciągu dnia odbędzie spotkanie z zarządem spółki, w trakcie którego podanych zostanie więcej szczegółów.

Najważniejsze dane operacyjne za II kwartał 2018 roku

  • Coraz więcej klientów korzysta z ofert wiązanych – skuteczna realizacja strategii multiplay:
  • Systematyczny wzrost liczby klientów usług wiązanych − o 281 tys. (20%) r/r do 1,66 mln (co stanowi 28,9% bazy klientów kontraktowych).
  • Do 4,94 mln wzrosła liczba usług posiadanych przez tę grupę klientów.
  • Miało to wypływ na obniżenie wskaźnika churn do bardzo niskiego poziomu wynoszącego 8,3% w skali roku.
  • Regularny przyrost liczby usług kontraktowych – o 510 tys. r/r – do 13,9 mln (stanowią one 83,4% wszystkich świadczonych usług):
  • Kolejny kwartał wzrostu liczby usług telefonii komórkowej − o 287 tys. r/r do 7,1 mln, co wynika zkorzystnego wpływu strategii multiplay, dobrego przyjęcia przez klientów nowych, prostych taryf Plusa wprowadzonych w lutym br. oraz wysokiej sprzedaży w segmencie B2B (rozwiązania m2m).
  • Dzięki dobrej sprzedaży podstawowych pakietów, jak i usług dodatkowych (Multiroom i płatne usługi OTT), łączna liczba kontraktowych usług płatnej telewizji wzrosła r/r o 192 tys., przekraczając poziom 5 mln.
  • Baza usług Internetu zwiększyła się o 31 tys. r/r i wynosi 1,8 mln. W pierwszym półroczu klienci detaliczni Cyfrowego Polsatu i sieci Plus przetransferowali 448 PB danych.
  • Stabilna baza ponad 5,7 mln klientów kontraktowych:
  • Wzrost wskaźnika nasycenia usługami przypadającymi na klienta – o 5,2% r/r, a każdy z nich posiadał średnio 2,43 usługi z portfolio Grupy.
  • Średni przychód od klienta kontraktowego (ARPU), liczony zgodnie z aktualnie obowiązującym standardem raportowania MSSF 15, wzrósł o 2,1% do poziomu 82,9 zł pomimo negatywnego wpływu regulacji Roam like at home. Przy czym spółka oczekuje, iż jest to ostatni kwartał, w którym nowa regulacja miała negatywny wpływ na wskaźnik ARPU.
  • Stabilna baza prepaid na poziomie 2,8 mln usług odzwierciedla rzeczywistą liczbę użytkowników tej usługi.
  • Wysoki, stabilny poziom ARPU usług prepaid wynoszący 20,4 zł.

 

Dane operacyjne segmentu usług świadczonych dla klientów indywidualnych i biznesowych

 

II kwartał
2018 2017 Zmiana %
Łączna liczba RGU
(kontraktowe+przedpłacone)
16 698 622 16 273 840 2,6 %
USŁUGI KONTRAKTOWE      
Łączna liczba RGU na koniec okresu, w tym: 13 929 804 13 419 539 3,8%
Płatna telewizja, w tym: 5 027 520 4 835 534 4,0%
Multiroom 1 127.285 1 058 982 6,4%
Telefonia komórkowa 7 098 239 6 810 999 4,2%
Internet 1 804 045 1 773 006 1,8%
Liczba klientów kontraktowych w tym: 5 724 492 5 819 386 -1,6%
klienci ofert multiplay 1 655 112 1 384 282 20,4 %
ARPU na klienta1) [PLN] 82,9 81,2 2,1%
Churn na klienta 8,3% 8,6% -0,3 p.p.
Wskaźnik nasycenia RGU na jednego klienta 2,43 2,31 5,2%
USŁUGI PRZEDPŁACONE      
Łączna liczba RGU na koniec okresu, w tym: 2 768 818 2 854 301 -3,0%
Płatna telewizja 59 722 57 183 4,4%
Telefonia komórkowa 2 545 749 2 616 592 -2,7%
Internet 163 347 180 526 -9,5%
ARPU na RGU prepaid [PLN] 20,4 20,5 -0,5%

Wyniki finansowe Grupy Cyfrowy Polsat

mln PLN II kwartał 2018 II kwartał 2017 zmiana r/r
Przychody 2 603 2 421 7,5%
EBITDA 946 915 3,5%
Marża EBITDA 36,4% 37,8% -1,4 p.p.

Raport finansowy za I półrocze 2018 r. Grupy Cyfrowy Polsat można zobaczyć tutaj

 

 

 

 

 

Related Post

Blackview E7 zapowiedziany

Posted by - 24 sierpnia 2016 0
Do portfolio marki Blackview trafia właśnie Blackview E7, budżetowy smartfon o ładnym designie. Blackview E7 posiada 5,5-calowy wyświetlacz (pokryty szkłem…

Leave a comment

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *