Wyniki finansowe Cyfrowego Polsatu po I kwartale

153 0

cyfrowy polsat plus

W I kwartale br. Grupa Cyfrowy Polsat skutecznie kontynuowała realizację strategii świadczenia usług zintegrowanych w ramach programu smartDOM. Dzięki efektywnej sprzedaży usług w tym programie, w samym I kwartale br. łączna liczba usług kontraktowych Grupy wzrosła o 129 tys., a pozytywny wynik odnotowano w każdej linii produktowej, przy jednoczesnym dalszym wzroście średniego przychodu od klienta w ujęciu rok do roku. Bardzo dobre wyniki operacyjne oraz kontrola kosztów znalazły odzwierciedlenie w stabilnych przychodach, wysokiej marży EBITDA i wzroście wolnych przepływów pieniężnych.

 

Po udanej akwizycji 93% akcji Grupy Midas Grupa Cyfrowy Polsat podjęła działania mające na celu zakup pozostałych akcji spółki w drodze przymusowego wykupu i jednocześnie rozpoczęła proces refinansowania jej zadłużenia. Kredyty bankowe Grupy Midas zostały już w pełni spłacone, natomiast dzisiaj Grupa odkupiła większość obligacji zerokuponowych wyemitowanych przez Midas, obniżając tym samym po raz kolejny średni koszt finansowania. Docelowo akcje Midasa zostaną wycofane z obrotu na rynku regulowanym.

  

Najważniejsze dane operacyjne i finansowe za I kwartał 2016 r.

  • Już 18% klientów kontraktowych Grupy korzysta z oferty zintegrowanej – programu smartDOM:
  • Blisko 1,1 mln klientów programu,
  • 3,22 mln usług kontraktowych posiadanych przez tę grupę klientów.
  • Łączna liczba usług kontraktowych wzrosła w I kwartale o 129 tys. do 12,7 mln, a przychód od jednego klienta wzrósł do 87 zł w ujęciu rok do roku.
  • Baza usług Internetu mobilnego w modelu kontraktowym zwiększyła się kwartał do kwartału o 53 tys. do 1,65 mln. Łączna liczba aktywnych usług dostępu do Internetu wynosiła 1,9 mln.
  • Dzięki dobrej sprzedaży usług Multiroom i OTT, liczba kontraktowych usług płatnej telewizji wzrosła w I kwartale o 57 tys. do blisko 4,6 mln.
  • Pierwszy kwartał był kolejnym pozytywnym okresem dla biznesu telefonii komórkowej. Po raz kolejny baza usług telefonicznych świadczonych w modelu kontraktowym wrosła, tym razem o 20 tys. w ujęciu kwartał do kwartału. Jednocześnie Plus zaczyna przodować w statystykach lojalności swoich użytkowników (najniższy churn MNP).
  • W efekcie łączna liczba usług kontraktowych świadczonych przez Grupę Polsat wzrosła w ujęciu rok do roku o 349 tys.
  • W segmencie prepaid utrzymuje się stabilna baza usług oraz rosnące ARPU – o 2,3% rok do roku, do 17,7 zł. Uwagę zwraca zwłaszcza szybki wzrost aktywnych usług dostępu do Internetu – 33% więcej RGU w ujęciu rok do roku.
  • Kanały Grupy Polsat były liderem rynku oglądalności w grupie komercyjnej z wynikiem 24,4%, na co złożyło się 12,7% kanału głównego oraz 11,7% kanałów tematycznych.
  • Przychody Grupy Telewizji Polsat z reklamy telewizyjnej i sponsoringu rosły rok do roku szybciej niż cały rynek reklamy TV (4,2% vs 2,7%) i wyniosły 229 mln zł, dzięki czemu udział Grupy w rynku reklamy TV zwiększył się do 25,5%.
  • Średnia miesięczna liczba użytkowników największej polskiej telewizji internetowej IPLA wynosiła 3,8 mln.
  • Bardzo dobre wyniki finansowe pro forma1) Grupy:
  • przychody: 2,284 mld zł,
  • EBITDA: 865 mln zł,
  • marża EBITDA: 37,9%,
  • wolne przepływy pieniężne po spłacie odsetek od kredytów i obligacji: 1,319 mld zł w okresie 12-miesięcznym,
  • dług netto/EBITDA: 3,33x, z uwzględnieniem zadłużenia nowo nabytej Grupy Midas.

 

 

 

 

  I kwartał
  2016 2015 Zmiana %  
Łączna liczba RGU
(kontraktowe+przedpłacone)
16.531.833 16.429.469 0,6%  
USŁUGI KONTRAKTOWE        
Łączna liczba RGU na koniec okresu, w tym: 12.744.166 12.394.712 2,8%  
Płatna telewizja, w tym: 4.560.267 4.405.464 3,5%  
Multiroom 957.952 872.628 9,8%  
Telefonia komórkowa 6.536.366 6.552.365 -0,2%  
Internet 1.647.533 1.436.883 14,7%  
Liczba klientów kontraktowych 5.893.225 6.068.839 -2,9%  
         
ARPU na klienta [PLN] 87,0 85,8 1,4%  
Churn na klienta 9,8% 9,5% 0,3 p.p.  
Wskaźnik nasycenia RGU na jednego klienta 2,16 2,04 5,9%  
USŁUGI PRZEDPŁACONE        
Łączna liczba RGU na koniec okresu, w tym: 3.787.667 4.034.757 -6,1%  
Płatna telewizja 35.754 66.163 -46,0%  
Telefonia komórkowa 3.495.733 3.775.976 -7,4%  
Internet 256.180 192.618 33,0%  
ARPU na RGU prepaid [PLN] 17,7 17,3 2,3%  

 


Wyniki finansowe pro forma1) segmentu usług świadczonych dla klientów indywidualnych i biznesowych za I kwartał 2016 r.

mln PLN I kwartał 2016 zmiana r/r
Przychody ze sprzedaży 2 026 1%
Koszty operacyjne* 1 268 3%
EBITDA 764 -4%
Marża EBITDA 37,7% -1,8 p.p.

* Koszty nie uwzględniają amortyzacji, utraty wartości i likwidacji

 

 

 

  I kwartał  
  2016 2015 Zmiana %
Udział w oglądalności1, w tym: 24,4% 24% 1,8%
POLSAT (kanał główny) 12,7% 13,4% -5,3%
Kanały tematyczne 11,7% 10,5% 10,9%
Udział w rynku reklamy2 25,5% 25,1% 1,4%
       
Wydatki na reklamę telewizyjną3

(mln PLN)

901 877 2,7%
         

1 NAM, udział w oglądalności w grupie wszyscy 16-49 lat, cała doba

2 Szacunki własne na podstawie danych SMG Poland (dawniej SMG Starlink);

3 SMG Poland, reklama spotowa i sponsoring

 

 

Wyniki finansowe segmentu nadawania i produkcji telewizyjnej za I kwartał 2016 r.

 

mln PLN I kwartał 2016 zmiana r/r
Przychody ze sprzedaży 299 5%
Koszty operacyjne* 198 8%
EBITDA 101 1%
Marża EBITDA 33,9% -1,6 p.p.

* Koszty nie uwzględniają amortyzacji, utraty wartości i likwidacji

 


Wyniki finansowe pro forma1) Grupy Cyfrowy Polsat

Wyniki finansowe pro forma1) Grupy Cyfrowy Polsat za I kwartał 2016 r.

mln PLN I kwartał 2016 zmiana r/r
Przychody ze sprzedaży 2 284 1,3%
Koszty operacyjne* 1 426 4,2%
EBITDA 865 -3,6%
Marża EBITDA 37,9% -1,9 p.p.

                         * Koszty nie uwzględniają amortyzacji, utraty wartości i likwidacji

 

 

 

 

 

Related Post

Leave a comment

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *