W pół roku sprzedaliśmy 100 000 telefonów – rozmawiamy z Tamasem Szilvasim, CEO segmentu telefonów komórkowych firmy Blaupunkt

31 0
W drugiej połowie 2017 roku telefony marki Blaupunkt zostały wprowadzone na europejski rynek. Było to istotne wydarzenie ze względu na tradycje i renomę marki, która w Polsce zaistniała dzięki urządzeniom z segmentu car audio. O pojawieniu się nowej marki telefonów komórkowych, zapleczu firmy, zaletach produktów i planach działania na polskim rynku rozmawialiśmy z CEO segmentu telefonów komórkowych firmy Blaupunkt – Tamasem Szilvasim.
Co warto wiedzieć o marce Blaupunkt?

Powstanie firmy datowane jest na 1923 rok. Wówczas to w Berlinie została założona firma „Ideal” produkująca słuchawki. Każdą parę słuchawek technicy firmy dokładnie sprawdzali i oznaczali symbolem jakości – niebieską kropką. W końcu Klienci zaczęli pytać o słuchawki z niebieską kropką i tak przyjęła się nowa nazwa Blaupunkt. Symbol jakości stał się znakiem firmowym, a w roku 1938 również nazwą firmy.

Obecnie marka posiada w swoim portfolio urządzenia car-audio, home audio, AGD, klimatyzacje, telewizory, systemy alarmowe i telefony. Dzięki sieci sprzedaży, umiejscowionej w 33 krajach, można stwierdzić, że jesteśmy obecni praktycznie na całym świecie, jeśli chodzi o rynek elektroniki użytkowej. Jest to marka o wysokiej rozpoznawalności, szczególnie w Europie. Dlatego też w zeszłym roku do Europy, a w tym do Polski zawitały telefony komórkowe

Na rynku telefonów komórkowych jest aktualnie wielu producentów, często z bardzo podobną ofertą produktów. Co wyróżnia telefony marki Blaupunkt spośród innych wytwórców?

Chciałbym zwrócić uwagę na dwa aspekty tej sprawy. Po pierwsze telefony od najbardziej znanych producentów nie są przyjazne cenowo użytkownikom, a jednocześnie w tych segmentach akceptacja marek bez renomy jest niska. Blaupunkt gwarantuje dobrą jakość w niskiej cenie, co jest bardzo rzadko spotykanym połączeniem. Drugim argumentem jest fakt, że jesteśmy europejską firmą, co praktycznie się nie zdarza, jeśli chodzi o elektronikę użytkową.

Czym się różnią telefony komórkowe Blaupunkt od propozycji konkurencyjnych marek?

Jak już wspomniałem, Blaupunkt to marka z niemal stuletnimi tradycjami i zaufaniem konsumentów. Zobowiązuje nas to do produkowania solidnych telefonów. Potwierdza to niski wskaźnik usterek oraz fantastycznie zorganizowany serwis. Oprócz tego nasze urządzenia są praktyczne i proste w obsłudze. Ponadto na szczególną uwagę zasługuje to, że są one w nadzwyczaj przystępnej cenie. Na przykład nasz najdroższy telefon kosztuje mniej niż najtańsze urządzenia wiodących marek. Podsumowując, Blaupunkt to idealny wybór, który może zaspokoić codzienne potrzeby konsumentów. Wszystko to dobrze odzwierciedla również nasze hasło: Enjoy simplicity.

Dlaczego współpraca z marką Blaupunkt może być korzystna dla partnerów handlowych?

Z jednej strony Blaupunkt jako europejska marka może być doskonałą alternatywą, aby ubarwić rynek telefonów komórkowych zdominowany przez amerykańskie i azjatyckie marki. Ponadto zgodnie z życzeniami naszych partnerów, możemy również dostarczać indywidualne, spersonalizowane, zupełnie zlokalizowane produkty. Również ważnym argumentem jest to, że istnieje grupa nabywców w wieku powyżej 40 lat, mniej zainteresowana modnymi trendami, ale bardzo liczna, która ceni markę Blaupunkt, ponieważ zna ją z młodości. Ponadto w podejmowaniu decyzji dotyczącej zakupu może pomóc również to, że mamy bogate portfolio, w którym można znaleźć telefony tradycyjne, smartfony, telefony dla seniorów oraz telefony biurowe. Nasze dotychczasowe wyniki sprzedaży są doskonałe, a przypadki reklamacji ekstremalnie niskie, co także przemawia za Blaupunktem.

Jakie są dotychczasowe doświadczenia, jeśli chodzi o sprzedaż telefonów Blaupunkt w Europie?

Pół roku po wejściu Blaupunkt Mobile na rynek europejski sprzedaliśmy już 100 000 telefonów. Ta liczba mówi sama za siebie. Równolegle ze sprzedaną ilością urządzeń, rośnie liczba krajów europejskich, w których jesteśmy obecni samodzielnie lub przy udziale przedstawiciela kontraktowego. Wśród klientów są zarówno operatorzy usług mobilnych jak i sprzedawcy detaliczni. Szczególną radość sprawia nam fakt, że zwiększa się statystyka ponownego zakupu telefonu naszej marki, klienci nie poprzestają na nabyciu jednego telefonu. Podsumowując w jednym zdaniu, obecność marki w Europie rośnie dynamicznie.

Jak Blaupunkt widzi swoje szanse w Polsce?

Polski rynek mobilnych technologii jest dla nas idealnym miejscem. Mówimy o rynku liczącym prawie 40 milionów osób, ze stosunkową dużą siłą nabywczą, rozwiniętą kulturą mobilną. Do tego dochodzi jeszcze wyróżniająco duża znajomość marki Blaupunkt i jej akceptacja, co wzmacniają również inne grupy produktów Blaupunkt: na przykład małe urządzenia AGD, klimatyzatory, sprzęt HiFi. Również korzystny poziom cen zwiększa nasze szanse.

Jak wygląda obecna gama Państwa produktów? Z ilu rodzajów się składa i które urządzenie jest najtańsze, a które najdroższe?

Jeśli patrzymy na cenę, to najtańsze są tradycyjne telefony z przyciskami. Wśród nich są klasyczne bartype i modele z klapką. Poza tym mamy również smartfony, urządzenia odporne na wodę i kurz oraz opracowane specjalnie dla osób starszych. Te ostatnie są również idealne do wykorzystania w biurze, ponieważ urządzenie (a dokładniej model BS 02) może być przechowywane i ładowane na swojej podstawce. Nasz najtańszy telefon to FS 03, który jest urządzeniem z fizyczną klawiaturą, natomiast najdroższy to SL 02, który jest praktycznym smartfonem. Poza tym do każdego smartfona dołączamy folię na ekran i silikonowe etui, ponieważ również w kwestii bezpieczeństwa chcemy zapewnić użytkownikom pełen komfort.

Jakich nowości możemy oczekiwać w niedalekiej przyszłości?

W trzecim kwartale pojawi się 5 nowych modeli telefonów. Jesteśmy przekonani, że przy intensywnym rozwoju rynku europejskiego i zwiększaniu liczby kanałów sprzedaży, konieczne jest poszerzenie również oferty produktów. Wśród nowych produktów będą klasyczne telefony oraz smartfony. Warto wspomnieć o smartfonie SL 05. Będzie to pierwszy telefon 4G od marki Blaupunkt, wyróżniający się bardzo dobrą specyfikacją techniczną, co może stworzyć szansę na wejście do portfolio operatorów sieci komórkowych.

Jeśli już mówimy o sprzedaży, jak zapewniacie Państwo odpowiednią obsługę po sprzedaży?

Pierwsza i najważniejsza nasza zasada, że nie ma sprzedaży bez profesjonalnego zaplecza serwisowego. Jesteśmy przekonani, że zadanie producenta nie może kończyć się na sprzedaży produktu, ponieważ do radości użytkownika i zadowolenia konsumenta należy również dobrej jakości serwis. My nie rozumiemy produktu jako autonomicznego bytu, ale jako całość wraz z usługami, które zapewniamy pod nazwą marki Blaupunkt. Właśnie dlatego na wszystkich rynkach, gdzie jesteśmy obecni, mamy podpisaną umowę z wiodącymi serwisami i dysponujemy również zapleczem serwisowym.

Chciałbym wspomnieć również o trzech szczególnych aspektach dopuszczania produktów do sprzedaży. Po pierwsze każdy model poddawany jest surowej kontroli jakości (QC), której ostatni punkt tworzą nasi managerowie produktu. Oni bez wyjątku wcześniej pracowali u operatorów telefonów komórkowych, posiadają wysokie kwalifikacje i są nadzwyczaj kompetentnymi fachowcami. Kolejnym mocnym punktem jest to, że zapewniamy części zamienne oraz udzielamy wsparcia technicznego. Ponadto w przypadku uszkodzonych urządzeń nie dążymy do wymiany, ale do naprawy, zapewniając w każdym przypadku odpowiednią obsługę zażaleń konsumentów.

Jakie są dalsze plany, jaka jest Państwa wizja?

Dostarczając klientom klasyczne, wysoko zaawansowane technologicznie produkty dążymy do tego aby stać się jedną z najbardziej popularnych marek telefonów komórkowych w całej Europie. Istnieją europejskie rynki, na których jesteśmy już wiodącymi producentami w tej kategorii, jednak chcielibyśmy by cały kontynent dostrzegł potencjał naszych produktów. Jednym z naszych głównych celów jest zagwarantowanie zadowolenia użytkownikom naszych urządzeń. Jesteśmy w stanie to osiągnąć dzięki ciągłej rzetelnej pracy, którą wkładamy w budowanie naszej marki.

Czy jest jeszcze coś, o czym chciałby Pan wspomnieć?

Telefony komórkowe BLAUPUNKT w zeszłym roku debiutowały w Berlinie na IFA, gdzie w tym roku również będziemy obecni w ramach stoiska. Zapraszamy wszystkich bardzo serdecznie, w tym również obecnych i przyszłych partnerów handlowych, abyśmy mogli zamienić kilka słów przy kawie.

Related Post

Navitel Navigator z bazą fotoradarów

Posted by - 28 września 2015 0
NAVITEL Poland powiększa funkcjonalność aplikacji Navitel Navigator o bazę 933 stacjonarnych fotoradarów, rozlokowanych na obszarze kraju. Od piątku 25 września wszyscy…

Słuchawki Sony h.ear on

Posted by - 18 grudnia 2015 0
Połączenie minimalizmu i wygody z dźwiękiem o wysokiej rozdzielczości to główna idea, która przyświecała projektantom Sony podczas tworzenia słuchawek „h.ear on”…

Da Vinci VR z nowymi goglami

Posted by - 8 kwietnia 2016 0
Firma Creative Technology specjalizująca się w mobilnych goglach wirtualnej rzeczywistości do smartfonów, premierowo zaprezentuje nowe produkty na Festiwalu Fantastyki Pyrkon…

Leave a comment

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *