W trzecim kwartale Orange Polska osiągnął bardzo dobre wyniki komercyjne i finansowe. Zapotrzebowanie na szybki internet było rekordowe.
Pandemia sprawiła, że sytuacja społeczno-gospodarcza zmieniła się dynamicznie. W obliczu kolejnych wprowadzanych obostrzeń, firma bardzo uważnie monitoruje rozwój zdarzeń, w szczególności w kontekście niepewności związanej z ekonomicznymi skutkami pandemii oraz ich oddziaływaniem na biznes. Kontynuowane będą działania ograniczające koszty, pozwalające łagodzić wpływ pandemii na działalność firmy.
Z Orange Światłowodu korzystają już 662 tysiące klientów, to 40% więcej niż na koniec trzeciego kwartału ubiegłego roku. W zasięgu jest już 4,8 mln domów i mieszkań, w samym trzecim kwartale wybudowano ponad 190 tysięcy nowych łącz.
Wzrosła łączna liczba użytkowników stacjonarnego internetu od Orange – o 24 tysiące. Co czwarty klient stacjonarnych usług internetowych Orange korzysta już z superszybkiego światłowodowego łącza. To pozytywnie wpływa na ARPO z usług stacjonarnego internetu, czyli przychód na jednego użytkownika.
Wśród klientów korzystających z internetu stacjonarnego Orange, aż 64% ma cały pakiet usług od operatora. W sumie łączna liczba klientów pakietów konwergentnych wyniosła na koniec września ponad 1,4 mln. W samym trzecim kwartale przybyło 31 tysięcy klientów Orange Love. To najlepszy wynik w tym roku. Dzięki skutecznej strategii budowania wartości, coraz większej popularności światłowodu i dodawaniu przez klientów kolejnych usług do swoich pakietów, rośnie ARPO z konwergencji i sięga już 105,5 zł.
W trzecim kwartale przybyło też 245 tys. użytkowników abonamentowych usług mobilnych, w tym 110 tysięcy abonamentowych usług głosowych.
Dobre wyniki komercyjne z kluczowych usług telekomunikacyjnych wpłynęły pozytywnie na wynik EBITDAaL za trzeci kwartał, który był zbliżony do wyniku za 3 kwartał ubiegłego roku. Z drugiej strony, negatywną rolę odegrała pandemia i niższe przychody z roamingu z powodu zmniejszonego ruchu turystycznego. Ten wpływ został zrównoważony dzięki kolejnym działaniom nakierowanym na oszczędności kosztowe – koszty pośrednie działalności firmy w 3 kwartale były niższe o 5% rok do roku.
Przychody Orange Polska w trzecim kwartale wyniosły 2,8 mld złotych i były niższe o 2,7% niż w tym samym okresie ubiegłego roku. Przychody z światłowodu, usług mobilnych i internetu wzrosły o ponad 2% rok do roku, nastąpiło jednak spodziewane, znaczące spowolnienie w segmencie ICT spowodowane pandemią. Przychody z ICT zmniejszyły się o 17% rok do roku. Niższe były również przychody ze sprzedaży sprzętu.