Super Mario Run zadebiutował pod koniec 2016 roku jako pierwsza mobilna gra od Nintendo. Japoński producent (wraz ze swoją największą gwiazdą) miał nadzieję wkroczyć na nieznany mu do tej pory rynek i podbić go z marszu. Rzeczywistość okazała się jednak brutalna i poczciwy hydraulik nie mógł być zadowolony ze swojego debiutu.
Według najnowszych informacji opublikowanych przez Sensor Tower, Super Mario Run od dnia swojego debiutu wygenerował 60 milionów dolarów przychodu. Co ciekawe, aż 77% tej sumy (około 46$ milionów) wygenerowali gracze wykorzystujący urządzenia z systemem iOS. Jak łatwo obliczyć, użytkownicy Androida przynieśli Nintendo 14 milionów dolarów przychodu (23%).
Były już Prezydent Nintendo – Tatsumi Kimishima, przyznał w zeszłym roku, że Super Mario Run nie spełnił pokładanych w nim nadziei.
Na całe szczęście znacznie lepiej wiedzie się kolejnym mobilnym produkcjom od Nintendo. Fire Emblem Heroes w ciągu pierwszych 12 miesięcy zarobiło 295 milionów dolarów. Natomiast zaledwie dwa miesiące wystarczyły, aby Animal Crossing: Pocket Camp zwiększył przychody Nintendo o 20 milionów dolarów.