Polacy coraz chętniej robią zakupy i zamawiają usługi przez smartfona – wynika z badania Banku Millennium pod nazwą Mobilny Portret Polaka. Do tego zamawiają produkty w sklepach internetowych, jedzenie, taksówkę czy rezerwują hotel. Za internetowe zakupy 75% użytkowników bankowości mobilnej płaci przez aplikację mobilną.
71% posiadaczy smartfonów w ciągu ostatniego roku zrobiło zakupy lub zamówiło usługę za pomocą telefonu. 40% kupiło produkt w sklepie internetowym, prawie tyle samo osób zmówiło jedzenie z dostawą. 34% zamówiło mobilnie taksówkę lub samochód, 21% zarezerwowało nocleg lub hotel. Zakup biletu autokarowego lub kolejowego zadeklarowało 16% osób, a biletu komunikacji miejskiej 13%. Parkingi opłaca mobilnie 7% użytkowników smartfonów.
Ponadto 47% użytkowników smartfonów kupuje tą drogą odzież i obuwie, 45% książki, 33% kosmetyki, a 25% sprzęt elektroniczny. Kupowane są też sprzęt AGD (19%), produkty spożywcze (18%), artykuł dla dzieci (17%), leki i suplementy (16%), gry (13%), meble (6%) i inne.
Badanie zostało przeprowadzone przez Instytut Badań Rynkowych i Społecznych IBRiS na zlecenie Banku Millennium na 1000-osobowej próbie Polaków w wieku 18 i więcej lat.
zdjęcie otwarcia: Foter.com