Grupa Polsat podsumowuje 2019 rok

16 0
Wśród najważniejszych wydarzeń znalazły się: wdrożenie koncepcji „TV/Internet/Telefon. Dla każdego. Wszędzie”, rozszerzenie oferty sportowej premium, podpisanie umowy JV z Discovery oraz TVN z intencją stworzenia wspólnej platformy OTT agregującej polskojęzyczny kontent, strategiczny alians z Asseco Poland oraz rozpoczęcie budowy pierwszej komercyjnej sieci 5G. 2 mln klientów Grupy korzysta z usług łączonych, a wskaźnik odejść klientów był na poziomie 6,4%.

Był to także dobry rok pod względem wyników finansowych – przychody Grupy wyniosły blisko 11,7 mld zł, EBITDA – 4,2 mld zł, a zysk netto wzrósł do poziomu 1,1 mld zł.

Najważniejsze dane operacyjne za IV kwartał i cały 2019 r.

W styczniu 2020 pozyskaliśmy 2-milionowego klienta oferty multiplay:

Konsekwentna realizacja strategii skutkuje stabilnym wzrostem liczby klientów – o 197 tys. (11%) r/r do 1,99 mln, co stanowi 35% bazy klientów kontraktowych,

Liczba usług posiadanych przez tę grupę klientów wzrosła do 6,05 mln,

Kolejny kwartał rekordowo niskiego poziomu wskaźnika odejść klientów (churn) – spadek o 1,2 p.p. r/r, do poziomu zaledwie 6,4% w skali roku.

Silny przyrost liczby usług kontraktowych – o 469 tys. (3%) r/r do 14,73 mln:

Wzrost liczby usług telefonii komórkowej – aż o 549 tys. (7,5%) r/r do 7,9 mln efektem korzystnego wpływu strategii multiplay oraz prostych taryf Plusa wprowadzonych w lutym 2018 r., wspartych dobrą sprzedażą w segmencie B2B (m2m),

Łączna liczba świadczonych w modelu kontraktowym usług płatnej telewizji była na wysokim poziomie 5 mln,

Stabilna baza usług Internetu wynosząca ok. 1,8 mln. W 2019 r. klienci detaliczni Cyfrowego Polsatu i Polkomtelu przetransferowali ok. 1,1 EB danych. W zasięgu sieci LTE Grupy jest blisko 100% Polaków, a LTE Advanced – 82% mieszkańców kraju.

Stabilna baza ponad 5,6 mln klientów kontraktowych:

Wzrost wskaźnika nasycenia usługami przypadającymi na jednego klienta – o 4,5% r/r,

Każdy klient posiadał średnio 2,61 usługi z portfolio Grupy,

Wzrost średniego miesięcznego przychodu od klienta kontraktowego (ARPU) o 1,9%, do 85,6 zł.

Stabilna baza usług prepaid rzędu 2,7 mln, z wysokim ARPU na poziomie 20,3 zł.

Kanały Grupy Telewizji Polsat uplasowały się w czołówce rynku oglądalności w grupie komercyjnej, osiągając wynik 24,2% (10,4% kanału głównego oraz 13,8% kanałów tematycznych) w IV kwartale i 24,3% (11,0% kanału głównego i 13,3% kanałów tematycznych) w całym 2019 r.

Przychody Grupy Telewizji Polsat z reklamy telewizyjnej i sponsoringu wzrosły w IV kwartale o 2,4% r/r do 379 mln zł, dzięki czemu udział Grupy w rynku reklamy TV wzrósł do 28,6%, a w całym 2019 r. odnotowały wzrost o 1,9% r/r do 1,22 mld zł, zapewniając udział w rynku reklamy na poziomie 28,0%.

Grupa Polsat w 2019 roku zrealizowała wszystkie zaplanowane działania, dzięki którym umocniła swoją pozycję na rynkach płatnej telewizji, telekomunikacyjnym oraz nadawania i produkcji telewizyjnej.

CP pomyślnie zakończył fazę testów technologii 5G i rozpoczęła budowę pierwszej w Polsce komercyjnej sieci 5G na częstotliwości 2600 MHz TDD. Została również nawiązana współpraca strategiczna z Asseco, która wzmocni Grupę w obszarze IT, kluczowym do świadczenia usług nowoczesnych, najwyższej jakości i korzystających z najnowszych rozwiązań technicznych.

Related Post

Nowości Lenovo na targach CES

Posted by - 7 stycznia 2015 0
Firma Lenovo zapowiedziała na targach International Consumer Electronics Show 2015 premierę produktów z oferty ThinkPad 2015. Najnowszym produktem jest ThinkPad X1 Carbon —…

Leave a comment

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *