Operatorzy pomagają przetrwać epidemię koronawirusa

19 0
Szalejący po Europie wirus spowodował wprowadzenie wielu ograniczeń. Niektóre placówki po prostu nie funkcjonują, w niektórych (gdzie to możliwe) pracodawcy pozwalają na pracę z domu. Pytanie, czy sieci są przygotowane na gwałtowne zwiększenie ruchu. Telekomy przekonują, że tak.

Istniejąca infrastruktura sieci Plus jest przygotowana na obsłużenie rosnącego w ostatnich dniach ruchu głosowego oraz większej ilości transferowanych danych.

Grupa Cyfrowy Polsat, w skład której wchodzi operator sieci Plus, jest przygotowana na rosnącą liczbę połączeń głosowych oraz zwiększony ruch internetowy wynikający między innymi z wyższej konsumpcji treści multimedialnych, czy też przeniesienia przez wiele przedsiębiorstw swoich procesów biznesowych do kanałów zdalnych. Pomimo zaobserwowanego wyższego wykorzystania sieci, klienci Plusa mogą być spokojni – sieć jest technologicznie na to gotowa.

Wszyscy klienci Plusa i Cyfrowego Polsatu posiadają bezpłatny dostęp do pakietu IPLA Plus w serwisie internetowym IPLA. Do pakietu obejmującego wcześniej kanały: Polsat News HD, Polsat News 2, Polsat Play HD, Superstacja i Polsat Cafe HD, zostały promocyjnie dodane dwa nowe: Disney Channel dla dzieci i FOX dla osób starszych. Ponadto w pakiecie można znaleźć ulubione seriale i programy Telewizji Polsat, dostępne bez reklam. Transfer danych w sieci Plus dla użytkowników korzystających z IPLI jest zwolniony z naliczania opłat.

Z kolei wszyscy abonenci telewizji satelitarnej i kablowej IPTV Cyfrowego Polsatu, począwszy od pakietu Mini HD, w ramach „otwartego okna” mogą oglądać dodatkowe kanały: Polsat Comedy Central Extra, FOX HD oraz Disney Channel. Kanały Sundance TV, Paramount Channel HD, AXN i AXN HD są dostępne w „otwartym oknie” dla abonentów od pakietu Rodzinnego HD, Epic Drama od Familijnego HD, a AXN Black, AXN White oraz AXN Spin – od Familijnego Max HD.

Grupa Polsat pracuje nad kolejnymi rozwiązaniami, które będą służyć społeczeństwu i gospodarce w zaistniałych okolicznościach.

Orange dorzuca 10 GB transferu danych

Także pomarańczowy operator nie pozostał obojętny na to, co się dzieje w ostatnim czasie. Klienci indywidualni i małe firmy korzystające z mobilnych usług głosowych od Orange mogą od piątku, uruchomić dodatkowy darmowy pakiet mobilnego internetu, a użytkownicy Orange TV – oglądać kilkadziesiąt dodatkowych kanałów. Klienci biznesowi przez trzy miesiące mogą za darmo korzystać z narzędzi wspierających pracę zdalną.

Darmowy pakiet 10 GB mogą aktywować klienci indywidualni korzystający z mobilnych planów abonamentowych i ofert na kartę od Orange z wyłączeniem nju mobile, a także klienci biznesowi korzystający z planów Dla Firm oraz Orange Biz. Trwają również prace nad uruchomieniem odrębnego rozwiązania dla klientów Orange Flex. Pakiet można aktywować wysyłając SMS o treści 10GB na numer 80820. Z dodatkowych gigabajtów można korzystać na terenie Polski do 31 marca.

Do końca marca klienci Orange TV będą mogli oglądać dodatkowe, odkodowane kanały. W przypadku użytkowników posiadających dostęp kablowy będzie to ponad 40 kanałów Pakietu Komfortowego. Klienci korzystający z dostępu satelitarnego zyskują dostęp do ponad 50 kanałów zawartych w Pakiecie Extra+.

Od dziś wszystkie umowy telekomunikacyjne (w opcji z telefonem i bez urządzenia) zawierane przez konsumentów za pośrednictwem strony internetowej  lub infolinii będą dostarczane kurierem bez dodatkowych opłat.

Play także zachęca do pozostania w domu

Nietrudno się domyśleć, że także fioletowy telekom wychodzi naprzeciw potrzebom swoich abonentów. Do końca marca wszyscy posiadający dostęp do usług Play Now oraz Play Now TV będą mogli bezpłatnie oglądać kanały z pakietów Extra oraz Kids.

Osoby, które po 31 marca będą jeszcze chciały oglądać treści z pakietów Extra i Kids będą miały możliwość skorzystania z okresu próbnego, który wynosi 90 dni w usłudze Play Now TV i 30 dni w Play NowPlay Now.

Z Play Now można korzystać poprzez aplikację na sma Play Now TV Box, a także telewizory i przystawki telewizyjne z systemem AndroidTV. Korzystanie z Play Now za pośrednictwem internetu od Play nie pomniejsza pakietu danych.

Działania T-Mobile w sytuacji epidemicznej

T-Mobile poinformował, że na bieżąco monitoruje wszelkie pojawiające się w Polsce zagrożenia i jest w ciągłym kontakcie z odpowiednimi służbami, by zapewnić stabilne usługi. Sieć działa bez zakłóceń, wdrożono wszystkie niezbędne środki, aby przygotować ją zarówno na zwiększone zapotrzebowanie na usługi głosowe, transmisję danych wynikające z zamknięcia szkół i przedszkoli, zwiększonego wykorzystania pracy zdalnej oraz wprowadzenia stanu zagrożenia epidemicznego w naszym kraju.

Począwszy od poniedziałku, pracownicy i współpracownicy, którzy mają możliwość pracy z domu mogą do odwołania pracować zdalnie.

W związku z wdrożeniem stanu zagrożenia epidemicznego w Polsce od soboty 14 marca we wszystkich galeriach handlowych zostały zamknięte sklepy, w tym placówki T-Mobile. Do czasu, gdy sytuacja i zarządzenia nie ulegną zmianie sklepy uliczne pozostają otwarte.

To dopiero pierwsze dni po wprowadzeniu stanu epidemicznego w Polsce. W w dodatku weekend, gdzie bardzo wiele osób mogło pozostać w domach. Prawdziwy test przyjdzie jutro (16 marca). Wtedy okaże się, czy sieci komórkowe naprawdę się przygotowały na zwiększony ruch.

Netia zachęca do pracy zdalnej

Kolejny operator z Grupy Polsat poinformował, że podejmuje działania, które mają na celu dalsze niezakłócone świadczenie usług, a infrastruktura jest dobrze przygotowana na zwiększone obciążenie, wywołane m.in. zamknięciem szkół i przejściem wielu naszych na tryb pracy zdalnej.

W spółkach Grupy Netia uruchomione zostały stosowne procedury postępowania, a sztab kryzysowy na bieżąco monitoruje sytuację i podejmuje decyzje, mając na uwadze zdrowie i bezpieczeństwo pracowników, współpracowników i klientów.

Podjętych zostało łącznie kilkadziesiąt inicjatyw, które mają na celu nie tylko minimalizowanie rozprzestrzeniania się koronawirusa, ale też zachowanie ciągłości działania i niezakłóconego świadczenia usług w przypadku realizacji skrajnie negatywnych scenariuszy.

Chodzi o kluczowe dla ciągłości i jakości świadczenia usług zespoły (np. Network Operations Center). Zostały rozdzielone fizycznie na kilka niezależnych grup, a wiele osób wykonuje swoje zadania zdalnie. Netia jest również przygotowana technicznie i organizacyjnie na konieczność pracy zdalnej znacznie większej niż obecnie liczby pracowników.

zdjęcie otwarcia: Orange

 

Related Post

Leave a comment

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *