60% Polaków jest gotowa płacić za bezpieczeństwo IT

20 0
Narastająca fala cyberataków sprawia, że coraz więcej Polaków jest gotowa zainwestować w systemy bezpieczeństwa IT. Nie są to jednak zbyt wysokie kwoty.

Co dziesiąte gospodarstwo domowe w Polsce nie posiada żadnych zabezpieczeń sieci domowej – wynika z badania przeprowadzonego przez firmy Allot i Coleman Research. W większości przypadków użytkownicy domowi nie wiedzą jakie zabezpieczenia stosować oraz w jaki sposób je wdrożyć. Jednakże aż 60% poszukuje kompleksowej pomocy i deklaruje, że może wydać na ten cel około 30 złotych miesięcznie.

Z jednej strony wydaje się to niewiele, ale z drugiej jeśli przyjrzeć się cenom pakietów antywirusowych, to na ogół wychodzą one naprzeciw oczekiwaniom konsumentów. Za oprogramowanie przeznaczone do ochrony maksymalnie 15 domowych komputerów trzeba zapłacić około 130 zł rocznie, a więc niecałe 11 zł miesięcznie. Nie jest to zatem bariera finansowa dla większości gospodarstw domowych – tłumaczy Mariusz Politowicz z firmy Marken, dystrybutora rozwiązań Bitdefender w Polsce.

Wśród zainstalowanych zabezpieczeń przeważają darmowe aplikacje (29%) lub preinstalowane rozwiązania od producenta urządzenia (26%). Natomiast 25%. decyduje się na płatne zabezpieczenia i płacą za nie około 35 złotych miesięcznie. Respondenci zmagają się z różnymi rodzajami ataków – aż 61% wymienia wirusy, a na kolejnych miejscach znajdują się phishing (59%) i malware (43%). Według autorów badania Polacy mieszczą się w średniej europejskiej, jeśli chodzi o nawyki związane z bezpieczeństwem sieci, 57% zmienia predefiniowane hasło na urządzeniu podłączonym do Internetu, a 46% konfiguruje zaawansowane ustawienie dotyczące bezpieczeństwa.

Rosnąca liczna cyberataków sprawia, że użytkownicy indywidualni coraz poważniej myślą o zabezpieczeniu domowy sieci. Jest już coraz mniej osób, którzy zastanawiają się nad inwestycją w oprogramowanie antywirusowe. Bardzo rzadko zdarza się, że musimy przekonywać klienta, że zakup antywirusa w obecnych czasach ma sens. Nasze rozmowy ograniczają się do wskazania specyficznych i mocnych stron poszczególnych produktów oraz dopasowania ich do specyfiki domowej sieci – mówi Mariusz Politowicz.

Warto na koniec dodać, iż uczestnicy badania najbardziej potrzebują ochrony podczas korzystania ze smartfona (45%) oraz łączenia się z Internetem poprzez domowy router (32%) i komunikacji poprzez Wi-Fi (25%).

Related Post

Leave a comment

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *