Zamiast reklam, alerty o atakach terrorystycznych. Ruszyła inicjatywa „Bezpieczny Polak”

295 0
Zbliżają się wakacje, wielu Polaków będzie podróżowało do turystycznych krajów, które niestety coraz częściej stają się obiektem ataków terrorystycznych i innych tego typu niebezpieczeństw. Południowa i zachodnia Europa, północna Afryka, Bliski Wschód – tam szczególnie trzeba się mieć na baczności. Firma Selectivv wpadła na pomysł, jak w takiej sytuacji pomocne mogą się okazać mobilne reklamy i zainicjowała projekt „Bezpieczny Polak”.

„Bezpieczny Polak” to inicjatywa społeczna, która dzięki współpracy firm komercyjnych, mediów i instytucji publicznych pozwoli na dotarcie z informacją o zagrożeniu i wskazówkami postępowania do Polaków podróżujących po świecie. Na projekcie skorzystają wszyscy Polacy przebywający za granicą, którzy znajdą się w obliczu niebezpiecznej sytuacji, takiej jak: atak terrorystyczny, katastrofa, wypadek komunikacyjny czy klęska żywiołowa.

„Bezpieczny Polak” bazuje na technologii szybkiego reagowania autorstwa firmy Selectivv, System ten umożliwia dotarcie z komunikatem alarmowym do użytkowników smartfonów w czasie sytuacji niebezpiecznej. Dzięki komunikatom i bieżącym informacjom będzie można uniknąć chaosu oraz paniki, jakie powstaje w razie niebezpieczeństwa.

Jak to w ogóle działa?

Selectivv to firma z branży reklamowej, która zajmuje się prowadzeniem kampanii na smartfonach oraz tabletach i ma do tego odpowiednią platformę. W razie zagrożenia np. ataku terrorystycznego zostaje uruchomiony specjalny tryb, który u osób w danej lokalizacji, w danym kraju w miejscu reklam na mobilnych stronach internetowych czy reklam w aplikacjach na smartfonie wyświetla komunikat alarmowy. Po kliknięciu w komunikat użytkownik zostaje przeniesiony na stronę z najważniejszymi informacjami na temat zdarzenia oraz ma możliwość wykonania bezpośredniego połączenia telefonicznego do odpowiednich służb lub znalezienia drogi do najbliższej jednostki dyplomatycznej.

Skąd pochodzić będą dane o zagrożeniach?

W celu jak najszybszego określenia sytuacji niebezpiecznej i przyspieszenia czasu reagowania na zagrożenie Selectivv zaprosił do współpracy przy projekcie firmę SentiOne, specjalizująca się w monitoringu Internetu oraz kanałów social media. W ramach inicjatywy „Bezpieczny Polak” SentiOne udostępniło narzędzie SentiOne Listen, pomagające monitorować występujące w sieci słowa kluczowe m.in. takie jak: atak terrorystyczny, strzelanina, wypadek komunikacyjny, katastrofa, epidemia. Wykorzystanie systemu pozwala Selectivv na natychmiastowe reagowanie w momencie otrzymania alertu ostrzegawczego, którego weryfikacja umożliwi uruchomienie trybu alarmowego.

Partnerem merytorycznym projektu „Bezpieczny Polak” jest Fundacja im. Kazimierza Pułaskiego, niezależny think tank specjalizujący się w polityce zagranicznej i bezpieczeństwie międzynarodowym. Ze względu na swoje kompetencje i międzynarodowy zasięg, Fundacja zajmie się promocją inicjatywy zarówno w Polsce, jak i poza granicami kraju oraz zaangażuje w projekt swoich niezależnych ekspertów z takich dziedzin jak: bezpieczeństwo narodowe, obronność czy cyberbezpieczeństwo.

„Bezpieczny Polak” jako wersja testowa został po raz pierwszy uruchomiony lipcu 2016 roku podczas zamachu terrorystycznego w Nicei. W ramach platformy Selectivv uruchomiony został specjalny tryb alarmowy, ostrzegający o niebezpieczeństwie. W ciągu 2 godzin od uruchomienia trybu alarmowego komunikat dotarł do 26 Polaków w strefie zagrożenia.

Więcej informacji: http://bezpieczny-polak.pl

Related Post

Leave a comment

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *