Wyniki T-Mobile za II kwartał

19 0

W II kwartale 2020 roku T-Mobile Polska odnotował całkowite przychody 1,6 mld zł co dało wzrost o 3,4% w porównaniu do drugiego kwartału 2019. Osiągnięty został przy niekorzystnych trendach rynkowych i ograniczeniu działalności sklepów w kwietniu. Operator odnotował wzrost EBITDA AL o 1,9% r/r do 435 mln zł, wzrost przychodów z usług o 6,3% (kontynuacja trendów z poprzednich dwóch kwartałów), wzrost bazy klientów kontraktowych o 186 tys. r/r i poprawę wszystkich kluczowych czynników operacyjnych i finansowych zarówno w segmencie prywatnym, jak i biznesowym.

Po osiągnięciu wzrostów w całym roku 2019 i pierwszym kwartale 2020 roku T-Mobile utrzymał trend nawet w obliczu ogólnego spowolnienia gospodarczego i ograniczenia działalności sklepów zlokalizowanych w galeriach handlowych, spowodowanego pandemią COVID-19.

T-Mobile zwiększył bazę klientów o 1,4% i przekroczył wyniki drugiego kwartału ubiegłego roku, osiągając przychody na poziomie 1,6 mld zł, o 3,4% większe, przy wzroście bazy kontraktowej o 2,5%. W drugim kwartale wskaźnik rezygnacji z kontraktów spadł do poziomu 0,6%.

Pomimo utrudnień w sprzedaży i poniesienia znacznych kosztów w celu zagwarantowania niezbędnego poziomu bezpieczeństwa pracownikom i klientom oraz zmian w infrastrukturze w celu zapewnienia pracownikom możliwości pracy zdalnej, spółka osiągnęła wzrost EBITDA. EBITDA AL utrzymała pozytywny trend z pierwszego kwartału b.r. i osiągnęła 435 mln zł, rosnąc o 1,9% rok do roku.

Podczas najbardziej intensywnej fazy pandemii operator oferował między innymi swoim klientom bezpłatne pakiety danych, aby mogli być na bieżąco i pozostawać w kontakcie z bliskimi w czasie izolacji, zapewniał im bezpłatne pakiety serwisów streamingowych, a także udostępnił rozwiązania konferencyjne i oprogramowanie biznesowe.

T-Mobile przyłączył się również do oficjalnych działań pomocowych, oferując nielimitowany dostęp do platform edukacyjnych i dostarczając szkołom oprogramowanie niezbędne do zdalnej edukacji.

Działania T-Mobile w obszarze rynku klientów indywidualnych skupiały się na bieżącym odpowiadaniu na potrzeby użytkowników w okresie nowej, epidemicznej rzeczywistości. Zwiększone zapotrzebowanie na dostęp do internetu ze względu na zintensyfikowaną pracę i naukę zdalną znalazło odzwierciedlanie zarówno w bezpłatnych bonusach z internetem mobilnym oferowanych cotygodniowo w ramach akcji Happy Fridays, działaniach dodatkowych, jak i nowych ofertach operatora.

W II kwartale 2020 r. klienci T-Mobile skorzystali z darmowych prezentów od T-Mobile blisko 3,5 mln razy, aktywując pakiety składające się łącznie z ponad 23,3 mln bezpłatnych gigabajtów. W skali pierwszego półrocza to ponad 6,1 mln aktywacji w ramach Happy Fridays i blisko 44 mln bezpłatnych gigabajtów.

Operator podjął również decyzję, dzięki której dostęp do narzędzi umożliwiających zdalne nauczanie dla szkół, korzystanie z platform e-learningowych uczelni wyższych oraz z aplikacji „Kwarantanna Domowa” nie zużywały pakietów danych klientów T-Mobile.

Z początkiem kwietnia T-Mobile wdrożył także ofertę szybkiego internetu domowego i światłowodu za złotówkę miesięcznie przez dwa miesiące. Zainteresowaniem klientów cieszył się w szczególności światłowód, którego sprzedaż stabilnie rośnie z kwartału na kwartał. Ma to m.in. związek z faktem rozszerzenia zasięgu światłowodu T-Mobile na 3,4 mln gospodarstw domowych dzięki rozpoczęciu sprzedaży usług na obszarze POPC2 operatorów Inea i Nexera.

W maju T-Mobile udostępnił klientom opcje „Super Deal” w ramach których mogli m.in. przez pół roku płacić o połowę niższe opłaty abonamentowe czy korzystać z bezpłatnego dostępu do platformy Netflix. W czerwcu prowadził nowe taryfy dla klientów abonamentowych: pojawiły się m.in. opcje z internetem bez limitu gigabajtów, a rabaty dla rodzin i duetów stały się jeszcze korzystniejsze.

Pod koniec drugiego kwartału 2020 r. T-Mobile odświeżył Heyah, która w zadebiutowała na rynku po raz drugi, tym razem jako Heyah 01 w wersji subskrypcyjnej. Nowa oferta zerojedynkowa to ukłon w stronę klientów, którzy oczekują prostych, nowoczesnych oraz konkurencyjnych usług.

Rozwój sieci 5G

W drugim kwartale bieżącego roku T-Mobile zakończył dwa projekty w obszarze sieci radiowej. Pierwszy z nich to zapoczątkowana w maju 2018 roku zmiana modelu wykorzystywania posiadanych częstotliwości, w ramach której zakończone zostało współdzielenie zasobów 1800MHz Orange. W efekcie tego projektu całość tego pasma wykorzystywane jest przez klientów T-Mobile, powiększając pojemność sieci LTE i poprawiając średnie prędkości przesyłania danych. Także w drugim kwartale na 1600 stacjach bazowych udostępniona została klientom T-Mobile technologia 5G z wykorzystaniem 10MHz pasma z zakresu 2100MHz.

Niezależnie od prowadzonych projektów T-Mobile nadal rozbudowuje i modernizuje sieć radiową. Do 9660 wzrosła liczba stacji obsługujących agregację pasma z czego blisko 3500 stacji obsługuje agregację 4 pasm a 4000 agregację 3 pasm częstotliwości. Realizowane przez T-Mobile inwestycje przekładają się na najwyższą jakość usług świadczonych dla klientów.

W czerwcu T-Mobile ogłosił dostępność sieci 5G dla klientów korzystających z najnowszych taryf. Do korzystania z zasięgu 5G nie są wymagane żadne dodatkowe opłaty ani pakiety, a sygnał sieci piątej generacji został udostępniony 6 milionom mieszkańców 46 miast.

W segmencie korporacyjnym w II kwartale T-Mobile Polska odnotował wzrost przychodów zarówno z usług łączności mobilnej, jak i stacjonarnych. Na to drugie znaczący pozytywny wpływ miało poszerzenie zasięgu własnej sieci światłowodowej T-Mobile.

Related Post

Leave a comment

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *