Wyniki T-Mobile w III kwartale

15 0

W trzecim kwartale 2020 roku, T Mobile koncentrował swoje działania na dwóch filarach rozwoju: dostarczaniu najwyższej jakości obsługi klienta i najwyższej jakości usług. W efekcie baza klientów T Mobile zwiększyła się zarówno w segmencie abonamentowym, jak i prepaid – łącznie o 163 tys. i na koniec kwartału liczyła 11,07 mln. W obszarze finansowym T Mobile odnotował konsekwentne pozytywne zmiany, między innymi wzrost przychodów do 1,6 mld zł i EBITDA AL do 433 mln zł.

EBITDA AL wzrosła w tym okresie o 2,4%, co dobrze wpisuje się w trend z poprzednich kwartałów 2020 r., w których firma wykazywała poprawę w stosunku do ubiegłego roku. Przychody całkowite również rosły, osiągając 0,6% wzrost w stosunku do trzeciego kwartału 2019 r., podobnie jak przychody z usług mobilnych, które zwiększyły się o 2,9% r/r.

Wzrost przychodów odnotowano w przypadku rynku prywatnego, jak również w segmentach biznesowych, zarówno w obszarze usług mobilnych, stacjonarnych, jak i ICT. Wszystkie te elementy złożyły się na rozwój firmy, kompensując nawet niższe przychody z roamingu, będące efektem globalnych ograniczeń w ruchu turystycznym.

Koncentracja na potrzebach klientów w okresie epidemii

Ze względu na zwiększone zapotrzebowanie na internet, w szczególności w związku z pracą i edukacją zdalną, operator kontynuuje rozdawanie cotygodniowych, bezpłatnych bonusów w ramach akcji Happy Fridays. W trzecim kwartale tego roku klienci T Mobile skorzystali z darmowych prezentów blisko 3,4 mln razy, odbierając ponad 12,2 mln bezpłatnych gigabajtów. Od początku roku do końca października liczby te wyniosły odpowiednio ponad 10,7 mln aktywacji bonusów i 68,4 mln rozdanych gigabajtów.

Zwiększone zapotrzebowanie na internet znalazło odzwierciedlanie również w nowych ofertach operatora. W sierpniu operator uruchomił „ofertę kibica”, dzięki której użytkownicy mogą oglądać materiały wideo, w tym transmisje meczów, nie zużywając gigabajtów dostępnych w pakiecie. Dodatkowo piłkarskie emocje mogą śledzić dzięki trzem pakietom sportowym IPLA.

Jednocześnie operator systematycznie rozwija i stawia na sprzedaż internetu światłowodowego. Począwszy od startu usługi pod koniec trzeciego kwartału 2019 r., w każdym kolejnym kwartale, z trzecim kwartałem 2020 włącznie, sprzedaż tej usługi notowała systematyczne wzrosty. W ostatnich tygodniach T Mobile wystartował również z promocją łączącą superszybki internet światłowodowy, dostęp do pakietów IPLA TV oraz IPLA ELEVEN SPORTS.

W ostatnich tygodniach operator wystartował również z pozytywnie przyjętą przez klientów ofertą T Mobile na kartę „GO!”. To pierwszy w historii firmy produkt od początku zbudowany i przetestowany w systemie agile. Opracowanie nowej architektury technologicznej taryfy, badania i testy zajęły jej twórcom dziewięć miesięcy i zaowocowały m.in. stworzeniem znacznie bardziej komfortowego i płynnego doświadczenia użytkownika oraz trzech odświeżonych wariantów starterów dopasowanych do różnych potrzeb klientów.

Wzrost w segmentach usług mobilnych, stacjonarnych oraz ICT

W trzecim kwartale tego roku T Mobile Polska odnotował wzrosty w obszarze biznesowym zarówno w segmencie mniejszych przedsiębiorstw, średnich jak i największych klientów. Jeśli chodzi o duże spółki, zauważalny jest trend: firmy chętnie inwestowały w łączność i cyfryzację, aby móc elastycznie działać w zmieniającym się otoczeniu gospodarczym. T Mobile kontynuował rozwój swoich możliwości w tym obszarze.

W lipcu T Mobile ogłosił budowę nowego data center w Warszawie, które będzie dostępne dla klientów na jesienią 2021 roku. Zastosowane tam systemy bezpieczeństwa fizycznego i technologicznego zagwarantują wysoką jakość usług i zapewnią klientom stabilne, nowoczesne rozwiązania, dopasowane idealnie do ich potrzeb biznesowych w nadchodzących latach.

Firma wprowadziła do portfolio usługę SD-WAN, która uzupełni istniejącą ofertę łączności WAN, a także nowy produkt z obszaru cyberbezpieczeństwa – Cloud Security – zapewniający przedsiębiorstwo ochronę urządzeń i sieci przed zagrożeniami cybernetycznymi na bardzo wysokim poziomie, dostępnym dotychczas jedynie dla największych organizacji. T Mobile wprowadził także do oferty korporacyjnej eSIM, usługę ułatwiającą klientom aktywację większej liczby urządzeń.

Spółka odnotowała duże zapotrzebowanie na zaawansowane „smart” rozwiązania dla miast, inteligentne systemy monitoringu, a także inne oparte na firmowej sieci Narrow Band (NBIoT). W tym okresie, w gminie Chocianów, firma rozpoczęła realizację projektu smart city, a we Wrocławiu został oddany do użytku system inteligentnego parkowania stworzony w oparciu o technologię T Mobile.

Wśród innych znaczących kontraktów pozyskanych przez T Mobile i spółkę zależną T-Systems w III kwartale, należy wymienić także umowy z Zakładem Ubezpieczeń Społecznych, Prokuraturą Krajową, Głównym Urzędem Statystycznym, Polską Spółką Gazownictwa oraz Komendą Stołeczną Policji.

W segmencie mniejszych firm T Mobile koncentrował się na działaniach prowadzących do poszerzenia bazy klientów oraz budowie wartości. Przedstawił kolejną odsłonę kampanii promocyjnej opartej na koncepcji „bez nonsensów”, która spotkała się z bardzo dobrym przyjęciem rynku.

Uzupełnieniem oferty biznesowej było poszerzenie portfolio telefonów, w tym o najbardziej oczekiwane urządzenia czołowych producentów. W efekcie, do końca trzeciego kwartału spółka osiągnęła bardzo dobre wyniki operacyjne w tym segmencie, w tym odnotowała dalszą poprawę penetracji bazy klientów biznesowych planami MagentaBIZNES.

We wrześniu 2020 roku klienci sieci T Mobile przesłali około 30% więcej danych niż 12 miesięcy wcześniej. Najwyższe wzrosty zapotrzebowania na usługi przesyłania danych widoczne były na początku pandemii w Polsce, czyli wiosną bieżącego roku. W ostatnich tygodniach ponownie widoczny jest szybki wzrost popularności transmisji danych. Rośnie również liczba połączeń telefonicznych wykonywanych przez klientów T Mobile.

Na koniec trzeciego kwartału klienci T Mobile mogli korzystać z sieci 11550 stacji bazowych, z których 9700 obsługiwało agregacje minimum dwóch pasm częstotliwości, 3750 z nich obsługiwało agregację czterech pasm częstotliwości, a 3900 trzech pasm. W tym czasie technologia LTE odpowiadała już za 95% całkowitego wolumenu danych przesyłanych w sieci T Mobile.

Related Post

Leave a comment

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *