Wyniki Orange Polska za 3 kwartał

17 0
Z Orange Światłowodu korzysta 473 tys. klientów. W trzecim kwartale przybyło ich prawie 40 tys. Sieć światłowodowa dociera do 141 miast. Rośnie liczba klientów konwergentnych pakietów Orange Love oraz abonamentowych usług mobilnych. Przychody firmy wzrosły o 4,3% w porównaniu do trzeciego kwartału ubiegłego roku m.in.  dzięki rosnącym przychodom z usług konwergentnych oraz usług IT i integratorskich dla biznesu. Po raz pierwszy uwzględniono wyniki BlueSoft, który w czerwcu dołączył  do grupy. Firma podtrzymuje całoroczne przewidywania dotyczące wzrostu przychodów i EBITDAaL.

Klienci chętnie wybierają światłowód, usługi mobilne i Orange Love

Konwergentne pakiety usług dla całej rodziny Orange Love cieszą się dużym  zainteresowaniem klientów. W trzecim kwartale ich liczba zwiększyła się o 24 tys. (13% rok do roku). Na koniec września użytkownicy Orange Love stanowili już 61% indywidualnych klientów korzystających z domowego internetu Orange, a rok temu było to 55%. Wśród klientów mobilnych usług głosowych użytkownicy pakietów stanowią 49% (w porównaniu do 44% rok wcześniej). Na pakiety usług klienci miesięcznie wydają  103,4zł.

Rośnie liczba klientów korzystających z najszybszych opcji domowego internetu. Na koniec września 2019 stanowili już 38% wszystkich (rok temu było to 32%). Stało się tak głównie za sprawą dużego zainteresowania internetem światłowodowym. Liczba klientów tej usługi wzrosła o 46% rok do roku. Tylko w trzecim kwartale przybyło ich 39 tys.

W trzecim kwartale do Orange dołączyło 88 tys. klientów abonamentowych usług mobilnych. Klienci tych usług coraz chętniej zostają w Orange. Dużą popularnością cieszyły się również oferty na kartę: wybrało je 88 tys. nowych klientów.

Rosną przychody i EBITDAaL

Przychody Orange Polska były w trzecim kwartale 2019 roku o 4,3 % wyższe niż rok wcześniej. Na wynik wpłynęły głównie rosnące przychody z usług konwergentnych (wyższe o 19% rok do roku) oraz z usług IT i integratorskich. Na te ostatnie złożył się zarówno dynamiczny wzrost organiczny (o 27% rok do roku) jak również wyniki BlueSoft za 4 miesiące. Na przychody Orange Polska pozytywnie wpłynęła także sprzedaż smartfonów oraz polepszający się trend w usługach mobilnych kupowanych poza pakietami: większa lojalność klientów oraz poprawiający się trend w przychodach na jednego klienta – ARPO.

Wskaźnik EBITDAaL wzrósł o 22,4%. Ten wynik to efekt wzrostu przychodów firmy, przyspieszenia spadku kosztów pośrednich działalności (o 5 % rok do roku), a także zysku na sprzedaży nieruchomości. Odliczając ten ostatni czynnik, EBITDAaL wzrosła aż o 7,1 % rok do roku w ujęciu kwartalnym oraz o 1,2 % rok do roku licząc łączny wynik za 9 miesięcy. Przedstawione wyniki pozwalają podtrzymać całoroczne przewidywania dotyczące wzrostu przychodów i EBITDAaL.

Grafika otwierająca: mohamed Hassan z Pixabay

Related Post

Leave a comment

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *