Wyniki Netii za II kwartał

13 0

Netia opublikowała wyniki finansowe i operacyjne za II kwartał br. W tym okresie Grupa wypracowała 327 mln zł przychodów i 116 mln zł zysku EBITDA, czyli odpowiednio o 1% i 8% więcej niż w I kwartale 2020 r. Przychody na rynku B2B wzrosły, zaś w B2C się ustabilizowały. Liczba świadczonych w tym segmencie usług dostępu do internetu na sieci własnej, telewizji i usług mobilnych, znacząco wzrosły.

W II kwartale 2020 roku Grupa Netia osiągnęła przychody w wysokości 327 mln zł, czyli o 1% wyższe niż w I kwartale br. i o ok. 1 mln zł wyższe od tych osiągniętych w II kwartale 2019 r. Zysk EBITDA (od tego roku liczony i prezentowany już wyłączenie wg. MSSF 16) w II kwartale br. wyniósł 116 mln zł, co oznacza wzrost o 8% w stosunku do I kwartału br. i wzrost o 2% w porównaniu z tym samym okresem 2019 roku. Marża zysku EBITDA wzrosła do 35,5% (+2,3 pp w stosunku do I kwartału 2020 r., +0,4 pp r-d-r). Natomiast zysk EBIT wyniósł 22,3 mln zł (marża 6,8 proc.), co oznacza wzrost o ok. 34% w stosunku do poprzedniego kwartału (16,6 mln zł) i ok. 10% poprawę w porównaniu do tego samego okresu ub.r.

Przychody wygenerowane w segmencie B2B wyniosły 183 mln zł (+2% kwartał do kwartału i +5 proc. rok do roku). Na wzrost przychodów w segmencie B2B złożyły się przede wszystkim zaawansowane usługi ICT z linii NetiaNext oraz wpływy z hurtowego zakańczania połączeń.

Przychody przypisane do segmentu B2C wyniosły w II kwartale 139 mln zł (bez zmian k-d-k, -4% r-d-r). Na koniec czerwca brNetia półka na rynku B2C obsługiwała 563 tys. usług dostępu do internetu (dodanych zostało 6 tys. usług na sieci własnej i tyle samo ubyło na sieci obcej, tj. BSA i LLU na sieci Orange).

W efekcie 74%. usług dostępu do internetu świadczonych było na sieciach własnych Grupy Netia (+1% k-d-k, +5% r-d-r). Do 401 tys. (-12 tys., w tym ok. 10 tys. na sieci obcej) spadała na koniec II kwartału liczba usług głosowych.

Na koniec czerwca 2020 r. liczba usług telewizyjnych, przypisanych do segmentu operacyjnego B2C wyniosła 258 tys. co oznacza dalszy wzrost o kolejne 9 tys. W ciągu roku liczba usług TV wzrosła o 17%.

Grupa Netia kontynuowała też trend wzrostowy w zakresie usług mobilnych (+ 5 tys. k-d-k, łącznie 155 tys. aktywnych subskrypcji Netia Mobile w obszarze B2C). W ciągu roku liczba usług mobilnych wzrosła o 7%.

Wskaźnik ARPU dla B2C utrzymuje się na stałym poziomie 55 zł miesięcznie.

Gigabitowe inwestycje w toku

Nakłady inwestycyjne (CAPEX) Grupy Netia w II kwartale wyniosły 88 mln zł. Po pierwszych 6 miesiącach 2020 r. inwestycje sięgnęły kwoty 162 mln zł (vs. 165 mln zł w I poł. 2019 r.). Zobowiązania inwestycyjne nieujęte w sprawozdaniu finansowym na dzień 30 czerwca wyniosły 89 mln zł (na koniec 2019 r. było to 69 mln zł).

Wolne przepływy gotówkowe (OpFCF) na koniec II kwartału wyniosły 2 mln zł. Natomiast zadłużenie netto wyniosło 575 mln zł, co stanowi dźwignię finansową na poziomie 1,26x zysku EBITDA za 2019 rok w kwocie 457 mln zł.

W efekcie wszystkich wydatków, związanych z budową sieci gigabitowej, na koniec czerwca 1,6 mln łączy Grupy Netia pozwalało na świadczenie usług z prędkością 1 Gb/s.

Related Post

Nowy Departament Komunikacji w PLAY

Posted by - 2 kwietnia 2019 2
W strukturze PLAY utworzony został nowy Departament Komunikacji. Połączy on obszary komunikacji wewnętrznej, public relations oraz public affairs. Dyrektorem nowoutworzonego…

Sony G3221 zauważony w AnTuTU

Posted by - 18 stycznia 2017 0
Japoński producent zaprezentuje kilka urządzeń podczas nadchodzących targów MWC, wielce prawdopodobne, że wśród nich znajdzie się Sony G3221. Według danych…

Leave a comment

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *