Wyniki kwartalne Grupy K2

20 0

Grupa K2 zanotowała kolejne wzrosty rezultatów finansowych w ujęciu rok do roku. Generuje również coraz wyższe zyski z kwartału na kwartał. Pozyskuje kontrakty i rozwija technologie, które wpisują się w rynkowe trendy, przyspieszone przez pandemię SARS-CoV-2.

Okres styczeń-wrzesień br., jak również sam trzeci kwartał, to dla Grupy K2 czas historycznie rekordowych wyników: najwyższe przychody, najwyższy zysk operacyjny i wynik EBITDA, przy wysokim poziomie środków gotówkowych i minimalnym bieżącym zadłużeniu odsetkowym.

Grupa K2 dostarcza kompleksowe rozwiązania w obszarach transformacji cyfrowej i marketingu digitalowego, które są oparte o analitykę danych, AI, software i chmurę. Kontynuuje aktywne działania nastawione na wzrost przychodów i zysków, jakie opiera na wykorzystaniu możliwości rynkowych i trendów.

W tym aspekcie należy wspomnieć o zmianach rynkowych, które zostały przyspieszone przez pandemię koronawirusa, jak transformacja cyfrowa firm, automatyzacja ich procesów biznesowych i upowszechnianie się rozwiązań e-commerce. Istotnym obszarem tworzenia wartości dla akcjonariuszy jest również restrykcyjna polityka kosztowa.

Każdy z czterech segmentów biznesowych Grupy K2 (opisy znajdują się na końcu niniejszego materiału) może pochwalić się sukcesami w ostatnich miesiącach. Agencja K2 w trzecim kwartale działała już w mniejszym składzie osobowym (restrukturyzacja w II kw.), co przełożyło się na ograniczenie kosztów stałych i poprawę wyniku rok do roku nawet pomimo związanego z pandemią ograniczania zamówień ze strony części klientów.

Agencja m.in. rozpoczęła współpracę z siecią Carrefour w zakresie obsługi social media oraz wygrała przetarg na przeprowadzenie bożonarodzeniowej kampanii crowdfundingowej dla Polskiej Akcji Humanitarnej.

Z kolei start-up K2Bots.AI, działający formalnie w ramach spółki Agencja K2, koncentruje się na rozwijaniu chatbotów drugiej generacji, które rozumieją większość pytań klientów, dzięki czemu jako pierwsze realnie odciążają contact center. W III kwartale br. zespół K2Bots.AI wdrożył chatbota dla LPP (marki Reserved, Cropp, House, Mohito i Sinsay), kolejnego – po IKEA – lidera branży retail, który wybrał rozwiązanie Grupy K2.

Przychody operacyjne segmentu mediowego, pomimo niepewnej sytuacji rynkowej związanej z pandemią, utrzymały się na zbliżonym poziomie rok do roku, a K2 Precise kontynuowała współpracę ze wszystkimi kluczowymi klientami, jak również pozyskała do portfela nowe firmy, m.in.: Power Canvas (e-commerce – ubrania sportowe), Poczta Balonowa (e-commerce – spersonalizowane prezenty), Develey (znany producent ketchupów, musztard i sosów). K2 Precise dołączyła do programu Facebook Marketing Partners for Agencies, podpisała również umowę z TikTok oraz w ramach dalszego rozwoju kompetencji w obszarze MarTech nawiązała współpracę z kolejnym partnerem: User.com.

W segmencie Oktawave, pomimo odczuwalnego zmniejszania aktywności klientów wraz z ograniczaniem ich skali biznesowej z powodu pandemii, zanotowano dwucyfrową dynamikę wzrostu przychodów rok do roku.

W dynamicznie rozwijającym się segmencie oprogramowania portfel klientów Fabrity powiększył się w III kw. o kilku nowych klientów, z których do najważniejszych zaliczyć należy międzynarodowego dystrybutora części samochodowych, a istotnym wydarzeniem był wybór spółki do zawarcia umowy ramowej z unijną agencją FRONTEX (umowa zawarta na początku października). Fabrity oczekuje na kolejne rozstrzygnięcia następnych postępowań przetargowych, prowadzonych przez instytucje działające w ramach Komisji Europejskiej.

Działająca w ramach Fabrity od początku sierpnia K2 Digital Products (K2 DP, wcześniej część segmentu agencyjnego), pozyskała kilku ważnych klientów m.in. międzynarodową firmę ubezpieczeniową, lidera w branży badań diagnostycznych czy jeden z polskich banków. W rezultacie w Fabrity pojawiła się linia biznesowa usług m.in. projektowania produktów cyfrowych, projektowania użyteczności (UX), tworzenia serwisów internetowych i aplikacji mobilnych, wdrażania systemów CMS, platform e-commerce, programów lojalnościowych i rozwiązań klasy marketing automation.

W najbliższych tygodniach Grupa K2 zamierza przedstawić strategię rozwoju na lata 2021+.

Related Post

Nadchodzi smartwatch Redmi

Posted by - 28 stycznia 2020 0
Pierwszy smartwatch Redmi otrzymał certyfikat BIS w Indiach. A może to pierwsza inteligentna opaska Redmi? Główna marka, Xiaomi, wypuściła Watch…

Leave a comment

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *