Wyniki finansowe T-Mobile w II kwartale

16 0
Zaczął się sezon na podawanie wyników po II kwartale. Dotyczy to także operatorów komórkowych

W drugim kwartale 2019 r. T Mobile Polska odnotował przychód w wysokości 1,57 mld zł i 427 mln zł zysku EBITDA AL. To oznacza, że obie wartości znajdują się na porównywalnym poziomie w stosunku do analogicznego okresu 2018 r., a EBITDA operatora osiągnęła niewielki 1% (rok do roku) wzrost drugi kwartał z rzędu.

Madżentowy operator obsługiwał bazę 10,87 mln klientów, co oznacza przyrost o 260 tysięcy w porównaniu do analogicznego kwartału ubiegłego roku i jest konsekwencją między innymi utrzymania rekordowo niskiego poziomu współczynnika churn na poziomie 0,7% w segmencie kontraktowym. W tym okresie operator osiągnął wzrost przychodów z usług mobilnych – 5,5% w porównaniu z drugim kwartałem poprzedniego roku – a także w obszarze przychodów z segmentu ICT.

Czas na nowości

Pod koniec II kwartału T Mobile rozszerzył swoje portfolio usług o światłowód i rozrywkę. Oferta konwergentna operatora składa się z prostych pakietów usług. Klient może elastycznie wybierać spośród takich ofert jak: usługi mobilne, internet światłowodowy lub mobilny internet domowy i rozrywka.

Pakiety w ofercie Magenta 1 można rozszerzyć o dekoder, smartfon, większy pakiet Netflix lub wyższą prędkość Internetu światłowodowego. Po pierwszym miesiącu sprzedaży operator pozytywnie ocenia zainteresowanie nową ofertą. Rozwój portfolio usług konwergentnych jest jednym z priorytetów T Mobile na nadchodzące lata.

Biznes też się liczy

W segmencie biznesowym taryfy Magenta Biznes zostały uzupełnione ofertami Magenta 1 Biznes, zapewniając mniejszym przedsiębiorstwom dostęp do sieci światłowodowej, a także szeregu dodatkowych usług. Chodzi o pakiety bezpieczeństwa czy oprogramowanie biznesowe.

W wyższych segmentach T Mobile kontynuował zdobywanie udziałów w rynku dzięki portfolio usług ICT świadczonych we współpracy ze spółką zależną T-Systems. Firmie udało się m.in. pozyskać zamówienia publiczne, w tym: budowę sieci dla Ministerstwa Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej oraz Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, budowę sieci dla Poczty Polskiej oraz opartego na SMS-ach rozwiązania komunikacji masowej dla administracji i obywateli dla Centralnego Ośrodka Informatyki.

Related Post

There are 1 comments

  1. Czytam na bieżąco wszystkie fora i śledzę wątki, gdzie rozważa się, która sieć jest lepsza a która gorsza. Tam jest zawsze takie głupie gadanie i nie wiadomo kto i co ma na mysli. Tutaj jenak przy wynikach finansowych widać ogólne podejście klientów i przez to można sobie wyrobić pewną opinie. Dlatego dla mnie bardziej wartościowe są wszelkie rzetelne rankingi i wyniki sieci. Tu widać, że T-Mobile stoi na nogach.

    Reply

Leave a comment

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *