Netia zaprezentowała wyniki finansowe i operacyjne za II kw. 2019 roku. W tym okresie spółka osiągnęła przychody w wysokości 326 mln zł i wypracowała 90 mln zł zysku EBITDA. To zaś oznacza wzrost marży EBITDA do 27,7%.
W drugim kwartale 2019 roku przychody utrzymały się na poziomie zbliżonym do poprzedniego kwartału (327 mln zł). W porównaniu do II kw. ubiegłego roku spadek wyniósł 5% .
Marża zysku EBITDA (MSR 17) za II kw. br. wyniosła 27,7 proc. Wypracowany przez Spółkę zysk EBIT osiągnął w tym okresie ponad 19 mln zł (wzrost o ok. 50% k-d-k).
Przychody przypisane do rynku B2B w okresie kwiecień-czerwiec 2019 r. wyniosły 175 mln zł, co oznacza wzrost o niespełna 1% kwartal do kwartału i spadek o 3% rok do roku.
W głównych kategoriach produktowych obszaru komercyjnego B2B Grupy Netia, odnotowano stabilne trendy z zakresie tradycyjnych usług telekomunikacyjnych, pomimo widocznej presji konkurencji. W zakresie usług transmisji danych i ruchu hurtowego w II kwartale półka powróciła do pozytywnych trendów. Jednocześnie utrzymuje się wysoka wartości projektów sprzedażowych, dotyczących zaawansowanych produktów ICT pod marką NetiaNext.
Przychody wygenerowane w obszarze komercyjnym B2C w II kw. 2019 r. osiągnęły kwotę 145 mln zł.