Wyniki finansowe Facebooka

54 0

Polski oddział Facebooka wypracował w 2019 r. 76,9 mln zł przychodów netto ze sprzedaży wobec 51,9 mln zł w 2018 r. Dało to 48% wzrost rok do roku. Całość osiągnięto na usługach. W tym sprzedaż zagraniczna (Irlandia) wyniosła 27,8 mln zł, a krajowa 49,1 mln zł. Spadły przychody generowane za granicą, znacznie wzrosła sprzedaż krajowa (z 13 mln zł w 2019 r.).

Suma przychodów brutto od reklamodawców i pozostałych jednostek osiągnęła w 2019 r. sumę 517,2 mln zł, czyli kilka razy więcej niż w 2018 r. (138,2 mln zł). Koszty sprzedaży wyniosły natomiast ponad 440 mln zł (w 2018 r. ponad 86 mln zł).

Wybrane dane finansowe Facebook Poland w 2019 r. wobec 2018 r.

Przychody brutto ze sprzedaży reklam i pozostałe: 517,2 mln zł vs. 138,2 mln zł

Koszty sprzedaży: 440,3 mln zł vs. 86,3 mln zł

Przychody netto ze sprzedaży: 76,9 mln zł vs. 51,9 mln zł

Koszty działalności operacyjnej: 59,6 mln zł vs. 46,2 mln zł

Zysk na sprzedaży: 17,3 mln zł vs. 5,7 mln zł

Zysk operacyjny: 18 mln zł vs. 4,96 mln zł

Zysk netto: 13,6 mln zł vs. 3,6 mln zł

Related Post

Leave a comment

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *