Grupa Cyfrowy Polsat opublikowała swoje wyniki za III kwartał 2019 r. Przychody Grupy w 1Q’20 rosły w tempie +2,0% r/r, osiągając poziom 2.849 mln PLN. Koszty Grupy 1Q’20 wyniosły 2.392 mln PLN i wzrosły r/r o 3,2%. EBITDA Grupy Polsat, wynosząca 1.027 mln PLN, zanotowała spadek r/r o 1,1%, przy marży EBITDA na poziomie 36,0%.
Zysk operacyjny Grupy Polsat (EBIT) wyniósł 462 mln PLN i spadł r/r o 5,9%. Zysk netto Grupy spadł r/r o 38% do 184 mln PLN przede wszystkim na skutek niegotówkowych zmian na poziomie kosztów finansowych i strat z działalności inwestycyjnej wynikających z osłabienia złotówki w stosunku do EUR i USD.
Całkowity dług netto/EBITDA LTM w 1Q’20 obniżył się do poziomu 2,86x.
Kluczowe wskaźniki operacyjne w 1Q’20 (bez uwzględnienia konsolidacji wyników Grupy Netia):
Całkowita liczba RGU na poziomie 17,436 mln, z czego 84,9% RGU świadczonych w modelu kontraktowym,
Baza klientów kontraktowych wyniosła 5,601 mln:
ARPU kontraktowe wyniosło 85,4 zł w 1Q’20, rosnąc r/r o 3,0% w porównaniu do poziomu 82,9 zł w 1Q’19,
Wskaźnik nasycenia RGU na klienta – 2,64x
Wskaźnik churn 6,6%.
Wzrost całkowitej bazy usług kontraktowych r/r o 466 tys. (3,3%):
Wzrost r/r o 564 tys. (7,6%) RGU telefonii komórkowej.
Spadek r/r o 85 tys. (1,7%) RGU płatnej telewizji (bez uwzględnienia rosnącej liczby RGU Netii), co było głównie związane z mniejszą liczbą świadczonych usług telewizji satelitarnej
Spadek r/r o 13 tys. (0,7%) RGU Internetu. Spadek ten związany jest m.in. ze stopniowym nasycaniem się rynku usługami dedykowanego mobilnego dostępu do Internetu oraz systematycznie rosnącą popularnością transmisji danych w taryfach telefonii komórkowej (smartfony), która to usługa konkuruje z usługą dedykowanego dostępu do Internetu mobilnego.
Łączna liczba klientów korzystających z ofert pakietowych osiągnęła poziom 2,01 mln na koniec 1Q’20,
Odsetek klientów korzystających z pakietów multiplay osiągnął poziom 35,9%,
Liczba RGU posiadanych przez klientów usług wiązanych rośnie do 6,12 mln,