W 2018 roku wydaliśmy na aplikacje mobilne blisko 76 miliardów dolarów

27 0
Jeśli ktoś miał jakiekolwiek wątpliwości co do wartości rynku aplikacji mobilnych, to właśnie rozwiała je firma analityczna App Annie. Najnowszy raport firmy podsumowuje rok 2018.

Według informacji zgromadzonych przez App Annie – w 2018 roku pobraliśmy na swoje smartfony blisko 113 miliardów aplikacji i gier, co jest 10% wzrostem w porównaniu do roku 2017. W sumie na aplikacje mobilne wydaliśmy o 20% więcej niż roku minionym, co przełożyło się na kwotę 76 miliardów dolarów. Powyższe dane dotyczą zarówno Apple App Store, jak i sklepu Google Play.

Wśród najpopularniejszych aplikacji prym wiódł Facebook i Facebook Messenger. Nie zaskakują również wysokie pozycje Instagrama, Snapchata czy Netfilxa. Co ciekawe, to właśnie na Netfilx’a wydaliśmy najwięcej pieniędzy w 2018 roku.

Również producenci gier mobilnych nie mają prawa narzekać. Choć najczęściej pobieraną grą w 2018 roku jest Helix Jump, to nie ona zarobiła najwięcej. Liderem pod względem zysków został Fate/Grand Order. W pierwszej dziesiątce znajdują się jeszcze m.in.: Candy Crush Saga, Clash of Clans oraz Pokemon GO.

Raport App Annie zdradził nam również, że coraz więcej czasu spędzamy przed ekranami naszych smartfonów. W trwającym jeszcze roku, przeciętny użytkownik spędza 3 godziny dziennie przy użyciu aplikacji – czyli o 10% więcej niż w zeszłym roku i o 20% więcej niż w 2016 r.

Maciej Persona

Dziennikarz, kulturoznawca, z zamiłowania gracz i znawca zombie. Fan polskiej fantastyki oraz cięższych brzmień. Od pracy za biurkiem odpoczywa na siłowni lub biegając.

Related Post

LeEco ma zamiar podbić USA

Posted by - 30 września 2016 0
Chiński producent jest właśnie w swoim „złotym okresie”. Premiera flagowca Le Pro 3 i jego rewelacyjna sprzedaż pozwalają producentowi myśleć…

Leave a comment

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *