TIER i nextbike łączą się, stając się liderem zrównoważonej mikromobilności

15 0
TIER Mobility AG (TIER), europejski lider mikromobilności, przejmuje europejskiego lidera systemów współdzielenia rowerów, firmę nextbike GmbH (nextbike), tym samym rozszerzając swoje zaangażowanie w rowery. Dzięki połączeniu TIER i nextbike łącznie operują w 400 miastach i oferują 250 tys. pojazdów, tworząc pierwszą w branży prawdziwie multimodalną platformę obejmującą rowery, e-rowery, rowery cargo, e-hulajnogi i e-skutery. Najbardziej zrównoważona firma w branży mobilnej powstaje dzięki połączeniu wieloletnich relacji nextbike z miastami, z innowacjami w zakresie pojazdów i technologii oraz globalnym wsparciem finansowym ze strony TIER.

TIER przejmuje czołowego europejskiego gracza w branży bike-sharingu, firmę nextbike. Berlińska firma TIER nabyła 100% udziałów w lipskiej firmie nextbike, zajmującej się wynajmem rowerów. Dzięki przejęciu, TIER rozszerza swoje bogate portfolio współdzielonych, lekkich pojazdów elektrycznych o tradycyjne rowery i e-rowery do wypożyczania, tym samym stając się wiodącym dostawcą mikromobilności na świecie w zakresie różnorodnych środków transportu dwukołowego. nextbike skorzysta z najmocniejszych stron TIER, jakimi są innowacyjności i efektywność finansowa.

Przejęcie nextbike – firmy z wieloletnim doświadczeniem i relacjami w setkach miast – to wyjątkowa okazja, by przenieść bike-sharing na wyższy poziom, skłaniając więcej mieszkańców do rezygnacji z samochodów i oferując najbardziej zrównoważone rozwiązanie w zakresie mobilności. Zawsze głęboko wierzyłem w transformacyjną moc rowerów w miastach – i wspaniale jest widzieć, że rynek rowerów szybko się rozwija. Nasze wspólne wartości, takie jak zrównoważony rozwój i szacunek dla miast, wyznawane przez dwa silne zespoły liderów, oparte są na niezłomnej, wspólnej misji TIER, jaką jest zmiana mobilności na dobre. – powiedział Lawrence Leuschner, CEO i współzałożyciel TIER Mobility.

Połączenie obu firm sprawi, że TIER oraz nextbike stają się największym i najbardziej zróżnicowanym dostawcą mikromobilności w Europie, oferującym ponad 250 000 pojazdów w ponad 400 miastach. nextbike prowadzi systemy wypożyczania rowerów od 2004 roku, w większości jako jedyny operator dla miast, i w ciągu 17 lat istnienia stworzył dochodowy model biznesowy współdzielonej mobilności. Wraz z nextbike, wizja TIER dotycząca kompletnego portfolio opcji mobilności miejskiej staje się obecnie rzeczywistością. Połączenie rowerów tradycyjnych, e-rowerów, rowerów cargo, e-hulajnóg i e-skuterów w formie bezstacyjnych, stacyjnych i hybrydowych systemów współdzielenia tworzy pierwszą w branży prawdziwie multimodalną platformę. Ułatwia to użytkownikom wybór pomiędzy różnymi środkami transportu na każdej trasie, bez konieczności korzystania z własnego samochodu.

Od 2004 roku każdego dnia zapewniamy zrównoważoną mobilność setkom tysięcy ludzi i ugruntowaliśmy pozycję bike-sharingu jako elementu transportu publicznego na całym świecie. Zdecydowaliśmy się na partnerstwo z firmą TIER ze względu na istotną zgodność na płaszczyźnie kultury korporacyjnej. Przede wszystkim jednak łączy nas misja, aby dzięki naszym usługom mobilnościowym uczynić miasta bardziej przyjaznymi do życia i rozwiązać problem korków ulicznych, zanieczyszczenia i hałasu. – skomentował Leonhard von Harrach, CEO nextbike.

Przejęcie nextbike jest kolejnym znaczącym posunięciem TIER na przestrzeni niezwykle udanego jak dotąd roku. W ciągu ostatnich 12 miesięcy firma rozszerzyła swoją obecność do 16 krajów w Europie i na Bliskim Wschodzie, wprowadzając swoje usługi w Polsce, na Węgrzech, w Holandii i Bahrajnie. Znacząca inwestycja w system bike-sharingu jest kontynuacją zaangażowania firmy TIER w e-rowery, które miało miejsce w ostatnich miesiącach – po uruchomieniu usług w Londynie i Sztokholmie, firma rozszerzyła swoją ofertę e-rowerów na sześć krajów.

Miniony rok był również pełen wrażeń dla nextbike, kiedy to firma jeszcze silniej umocniła się na pozycji lidera rynku bike-sharingu. Pomimo pandemii, liczba użytkowników wzrosła o 50%, a na przestrzeni ostatnich 18 miesięcy w sumie 60 miast w 17 krajach zostało zaopatrzonych w nowe lub unowocześnione rowery. Najważniejsze ze zrealizowanych projektów to modernizacja systemu rowerowego KVB w Kolonii z wykorzystaniem 3.000 nowych rowerów, rozbudowa sieci w Budapeszcie, Bilbao i Göteborgu oraz wejście na rynek we Włoszech i Czarnogórze. We wrześniu Wiedeń przyznał firmie nextbike kontrakt na realizację nowego systemu „WienMobil Rad” obejmującego ponad 3.000 rowerów.

Related Post

Chroń swoją prywatność

Posted by - 16 maja 2019 0
Problem prywatności to wciąż aktualny temat. Może wydawać się, że za sprawą RODO jesteśmy bezpiecznymi użytkownikami i klientami. Jednak wścibskie…

Leave a comment

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *