T-Mobile bezprawnie poinformował konsumentów o podwyższeniu abonamentu – stwierdził Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów i zobowiązał operatora do wypłacenia klientom rekompensaty. Na przedsiębiorcę nałożono też karę pieniężną – informuje Radio Zet.
Postępowanie przeciwko T-Mobile Polska zostało wszczęte w listopadzie 2014 roku po zawiadomieniach od użytkowników i na podstawie publikacji medialnych. Wątpliwości wzbudziło podwyższenie wysokości abonamentu o 5 zł. Użytkownik mógł się zgodzić na nowe warunki, zrezygnować z usług, albo skorzystać z nowej oferty proponowanej przez tego przedsiębiorcę.
UOKiK ustalił, że operator T-Mobile Polska naruszył zbiorowe interesy konsumentów, zmieniając bezpodstawnie wysokość abonamentu i informując o tym klientów. Zdaniem UOKiK, treść zawartych umów nie dawała podstawy do dokonania takiej zmiany, gdyż nie zawierały one stosownej klauzuli modyfikacyjnej. W ten sposób operator wprowadził klientów w błąd.
T-Mobile musi usunąć skutki tej praktyki. Każdy klient, który dostał informację o zmianie wysokości abonamentu, powinien otrzymać 65 zł rekompensaty. Ponadto, na przedsiębiorcę Prezes UOKiK nałożył karę ponad 4,5 mln zł (4 501 666 zł). Rozstrzygnięcie UOKiK nie jest ostateczne i przysługuje możliwość odwołania się od niego do Sądu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.
źródło: Radio Zet