Australijska Komisja wytacza proces Samsungowi

16 0

Australijska Komisja Konkurencji i Konsumenta postanowiła wytoczyć proces sądowy przeciwko Firmie Samsung Australia w związku z ich wprowadzającymi w błąd reklamami serii Samsung Galaxy S10. Według komisji, ponad 300 reklam pokazywało flagowca podczas użytkowania w środowisku słonowodnym, nawet w momencie, gdy ocena IP pokrywa słodką wodę.

Regulator stwierdził, że reklamy produktów nie tylko wprowadziły w błąd ale także sprawiły, że konsumenci uwierzyli reklamom. Doprowadziło to do korzystania w warunkach słonowodnych, które otaczają kraj. Kampania zawiera oznakowanie „Stworzone dla Australii” (z ang. Built for Australia).

Marka samsung nie wprowadziła żadnych testów na temat tego jak wystawienie telefonu na słoną wodę wpływa na działanie telefonu i jego długość życia. Przewodniczący Rod Sims przyznał, że odporność na wodę to ważny czynnik dla Australijskich konsumentów, ale reklamy firmy „nie pozwoliły na świadomą decyzję konsumencką i dały Samsungowi niesprawiedliwą przewagę nad konkurencją”.

Kod IP składa się z dwóch numerów. Pierwszy z nich to wytrzymałość na kurz, drugi – odporność na wodę. Jednak, tyczy się to słodkiej wody i nie pokrywa bardziej korodującej wody.

Źródło

Related Post

Leave a comment

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *