Firma analityczna – Counterpoint Research, opublikowała raport za trzeci kwartał 2018 dotyczący rynku smartwatchy. Bohaterem zestawienia niewątpliwie została marka Fitbit.
Niekwestionowanym liderem sprzedaży smartwatchy wciąż pozostaje Apple z 30% udziałem w rynku. Warto jednak podkreślić, że w porównaniu do analogicznego okresu roku 2017, wynik Apple pogorszył się o 5%. Analitycy Counterpoint Research podkreślają, że choć premiera Apple Watch 4 wzbudziła spory entuzjazm wśród fanów marki, to jeszcze nie przełożyło się to na bezpośredni wynik sprzedaży urządzenia. Wielce prawdopodobne, że trend ten zmieni się w ostatnim kwartale bieżącego roku. Co ciekawe najlepiej sprzedającym się smart zegarkiem Apple pozostaje Apple Watch 1, który odpowiada za niemal 50% całkowitej sprzedaży smartwatchy giganta z Cupertino.
Największym zwycięzcą trzeciego kwartału został Fitbit, który uzyskał 16% udział w rynku (o 10% więcej niż w Q3 2017) i tym samym stał się drugim co wielkości producentem smartwatchy na świecie. Według analityków kluczem do sukcesu producenta znanego głównie z tworzenia smartbandów był niezwykle udany smartwatch – Fitbit Versa.
Podium wśród największych producentów smartwatchy zamyka Imoo. Ten, mało znany u nas, chiński producent zajmuje się głównie tworzeniem smart zegarków dla najmłodszych. Produkty Imoo są wyjątkowo popularne w rodzimym kraju producenta.
Samsung zajął czwarte miejsce, wynik koreańskiego producenta jest o 2% gorszy od analogicznego okresu w 2017 roku i obecnie wynosi 7%. Analitycy przewidują jednak, że sprzedaż smartwachy Samsunga powinna wkrótce ulec poprawie, a to za sprawą zaprezentowanego we wrześniu Galaxy Watch.
Z raportu Counterpoint Research dowiadujemy się również, że sprzedaż smartfonów w trzecim kwartale 2018 roku była wyższa o 53% w porównaniu do tego samego okresu sprzed 12 miesięcy.