Wystartowała kampania „e-Polak potrafi!”. Jest ona częścią projektu „Kampanie edukacyjno-informacyjne”, który realizowany jest od 2017 r. To kolejny etap działań promujących korzystanie z technologii cyfrowych.
Realizowane w ramach projektu „Kampanie edukacyjno-informacyjne” działania dotyczą czterech obszarów: e-usługi, bezpieczeństwo w sieci, jakość życia i programowanie. Kampania „e-Polak potrafi!” to kolejna ich odsłona, w której koncentrujemy się na e-usługach. Od dzisiaj na antenach TVP, TVN i Polsatu emitowane są spoty zachęcające do załatwiania spraw urzędowych przez internet.
Działaniom dotyczącym e-usług będą towarzyszyć materiały informacyjne dotyczące bezpieczeństwa w sieci. W tym przypadku za cel postawiliśmy sobie wzrost świadomości Polaków w zakresie bezpiecznego korzystania z internetu. Chcemy, aby nie tylko zdawali sobie sprawę z możliwych zagrożeń, ale – w razie konieczności – potrafili sobie z nim radzić. Przede wszystkim skupiamy się na bezpieczeństwie najmłodszych użytkowników internetu. Działania te będą uzupełnieniem prowadzonej przez MC i NASK od sierpnia kampanii „Nie zagub dziecka w sieci”.
Dziś Polacy drogą elektroniczną mogą korzystać z wielu usług, które oferuje im nie tylko administracja, ale i biznes. Mimo to wielu wciąż nie zdaje sobie z tego sprawy. To często osoby w średnim wieku i starsze, mieszkające w mniejszych miejscowościach. I to m.in. do nich adresowane są działania z kolejnego obszaru naszej kampanii – jakość życia.
Kampania „e-Polak potrafi!” jest realizowana przez Ministerstwo Cyfryzacji we współpracy z Państwowym Instytutem Badawczym NASK w ramach projektu „Kampanie edukacyjno-informacyjne na rzecz upowszechniania korzyści z wykorzystywania technologii cyfrowych”, dofinansowanego z Programu Operacyjnego Polska Cyfrowa 2014-2020. Projekt jest realizowany od września 2017 r.