Rozmowy „Mobility” – Profesjonalna i kompleksowa obsługa partnerów to nasz atut

111 0

Sławomir Harazin - Action

O trendach na rynku dystrybucji produktów i akcesoriów GSM w Polsce, a także o współpracy z przedstawicielami branży rozmawiamy ze Sławomirem Harazinem, wiceprezesem zarządu Action S.A.

„Mobility”: Action to największy dystrybutor sprzętu IT, RTV/AGD w Polsce. Z tej działalności jesteście najbardziej rozpoznawalni na rynku. W ostatnich latach otworzyliście się również na współpracę z sektorem GSM.

– Sławomir Harazin, Action S.A.: To prawda. I trzeba dodać, że rynek szybko docenił naszą działalność w tym obszarze. Wskazują na to nie tylko wyróżnienia przyznawane przez prasę branżową. Mam tu na myśli trzykrotne wyróżnienie „Złoty Bell” przyznane Action w kategorii Dystrybutora Roku, ale również nagrodę Innowator przyznawaną przez tygodnik Wprost w segmencie IT/Telekom za rok 2014. Naszą spółkę doceniono w tym konkursie za nowoczesne rozwiązania z zakresu działań handlowych i marketingu, jak i logistyki oraz technologii magazynowej.

 – Wspomniane, prestiżowe nagrody to najlepsze potwierdzenie doświadczenia Action w branży dystrybucji IT, RTV/AGD. Pracujecie dziś dla ponad dwunastu dużych producentów sprzętu GSM. Co sprawia, że tak szybko wypracowaliście sobie pozycję lidera również w tym segmencie?

– Cóż, nasza spółka istnieje na rynku już prawie 25 lat. Przez ten czas poznaliśmy doskonale mechanizmy rynku IT, RTV/AGD, jego mocne oraz słabe strony. Trafnie potrafimy odczytać potrzeby rynku, a to oznacza, że wiemy, jakich rozwiązań oczekują nasi partnerzy. Umiemy je też sprawnie wdrożyć. To wszystko z powodzeniem przenieśliśmy na grunt GSM. Przedstawiciele tego segmentu rynku nam ufają, bo zdają sobie sprawę, że nie uczymy się na nich biznesu. Tylko z pozycji doświadczonego gracza doradzamy im, a często wspólnie wypracowujemy nowoczesne rozwiązania. To przynosi korzyści producentom GSM, a więc i satysfakcję nam wszystkim, a to przecież klucz do stabilnego, efektywnego biznesu.  

 – A jak ta filozofia współpracy przekłada się na realną pracę zespołu Action dla dostawców GSM, które posiadacie w swoim portfolio?

– Gwarantujemy naszym partnerom różne modele sprzedażowe, szkolenia, akcje promocyjne. Różne modele zarządzania towarem u nas i u klienta. W ramach takiej współpracy oferujemy intuicyjne wyszukiwanie i zamawianie produktów, kontrolę zapasów oraz opisy produktów. Co w połączeniu z konkurencyjnymi cenami towarów i ich szybką dostawą jest ogromnym atutem współpracy z nami. Dzięki nowoczesnemu centrum logistycznemu, które posiadamy, nasze przesyłki dotrą we wskazane miejsce w Polsce w 24 godziny, a w świecie w 48 godzin.

– Na zakończenie rozmowy, chciaelibyśmy poruszyć temat, który w kontekście branży GSM jest dziś często komentowany. Chodzi o odwrócony VAT. Jak Pan ocenia wpływ nowych regulacji na ten segment rynku?

– Rynek w tej kategorii ustabilizował się i wielkość naszej sprzedaży jest pochodną wyników sprzedażowych producentów. Tutaj główną przyczyną jest brak przełomowych innowacji na tym rynku. Przy ustabilizowaniu się popytu i braku nowych modeli napędzających popyt, producenci przenieśli wysiłek z budowania obrotu i walki o udziały na rzecz profitowości sprzedaży. Natomiast z nowych regulacji bardzo się cieszymy, mają one ustabilizować i oczyścić rynek z szarej strefy. Widzimy, że w tym zakresie produktowym to się dzieje, zmiany dają szanse na powrót do normalnego biznesu, gdzie możemy konkurować na zdrowych zasadach i wygrywa ten, kto jest lepszy.

– Dziękujemy za rozmowę.

Related Post

Leave a comment

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *