Rozmowy „Mobility” – Mobility Trends po raz szósty

100 0

 

Tomasz Cieslak nowe

Nie było wcześniej takiej okazji, żeby przedstawiciele wszystkich segmentów rynku telekomunikacyjnego mogli się spotkać w jednym miejscu i mniej formalnie porozmawiać. Teraz jest, nawet od sześciu lat. W dniu 18 lutego br. odbędzie się szósta edycja Gali Mobility Trends.

Z Tomaszem Cieślakiem, prezesem zarządu MIT MEDIA Group, o zbliżającej się Gali Mobility Trends 2015, jej poprzednich edycjach oraz planach na przyszłość rozmawia Marcin Kwaśniak.

 

„Mobility”: Zbliżająca się Gala Mobility Trends będzie jej szóstą edycją. Skąd wziął się pomysł na jej organizację?

 

Tomasz Cieślak: Są dwa główne powody. Idea Gali Mobility Trends wzięła się stąd, że na łamach „Mobility” testowaliśmy wiele urządzeń, niemal co miesiąc przyznawaliśmy nagrody «Redakcja „Mobility” poleca» recenzowanym produktom, które wyróżniały się na tle innych. Nie było nagród całorocznych, które podsumowywałyby cały rok w branży i równocześnie pokazywały innowacyjne rozwiązania, niestandardowe oferty. Po drugie… brakowało stałych spotkań branżowych na dużą skalę, gdzie w mniej formalnej atmosferze mogliby sobie porozmawiać oraz zintegrować się przedstawiciele różnych segmentów szeroko rozumianego rynku telekomunikacyjnego, czyli operatorów, resellerów, dystrybutorów, sieci handlowych, dostawców i zamawiających. Tak właśnie narodził się pomysł Gali, któremu od początku towarzyszy konkurs Mobility Trends i wręczanie statuetek w różnych kategoriach. Jego kontynuacją jest pomysł na Mobility Reseller Days, które bywają się w 2. połowie roku i mieliśmy już ich dwie edycje.

 

Skoro przy tym jesteśmy… Co roku kategorie się zmieniają.

 

Tak, staramy się reagować na zmiany na rynku. Pojawiają się nowe rozwiązania produktowe, nowe trendy, urządzenia, usługi, całe nowe segmenty, np. wearables, i siłą rzeczy musimy na to reagować. Trudno, żeby wszystkie kategorie, które obowiązywały w pierwszej edycji, w 2011 roku, były aktualne w 2016 roku. Także liczba kategorii się zmienia, choć tu bardziej możemy mówić o korekcie, to pojedyncze zmiany. To akurat zależy od trendów, jakie obowiązywały w danym roku.

 

A jakie jeszcze zmiany zachodzą co roku?

 

Co roku wprowadzamy zmiany, które przyczyniają się do rozwoju Mobility Trends. Zapraszamy do objęcia patronatem medialnym najlepsze media, które informują konsumentów o plebiscycie oraz udostępniają link do ankiety. Kampania promocyjna trwa około dwóch tygodni. W bieżącym roku postawiliśmy na prasę, Internet oraz reklamę zewnętrzną. W 19 kategoriach z 24 o zwycięstwie decydują konsumenci, który oddają swój głos w ankiecie. Zaledwie w sześciu kategoriach o wyborze laureatów decyduje kapituła. Wyniki ankiety są zawsze publikowane w pierwszym po Gali wydaniu magazynu „Mobility”, gdzie są podane łączna liczba osób, które oddały głos, i informacja, ile głosów otrzymał zwycięzca w danej kategorii. Oczywiście z listą zwycięzców.

 

Czy jest możliwe oddanie kilku głosów przez jedną osobę?

 

Teoretycznie, jeżeli ktoś się będzie naprawdę starał, jest to możliwe. Ale system do zliczania głosów rozpoznaje adres IP, poza tym, aby zagłosować, należy się zalogować i podać swój adres e-mail. Przy próbie ponownego zagłosowania ankieta zostanie odrzucona. Wątpliwe, żeby komuś się chciało zakładać kilkanaście adresów e-mail i z tylu miejsc albo z tylu mobilnych kart dostępowych głosować.

 

Czy są planowane kolejne zmiany?

 

Tak, od siódmej edycji. Podział na kategorie otwarte i zamknięte pozostanie. Zmiany w dużej mierze będą uzależnione od trendów na rynku nowych technologii w 2016 roku.

 

Dziękuję za rozmowę.

Logo_gala-2015 (2)

 

W Gali Mobility Trends 2015 w kategoriach otwartych można było głosować na:

 

  • Smartfon roku 2015
  • Notebook roku 2015
  • Tablet roku 2015
  • Gadżet roku 2015
  • Akcesorium roku 2015
  • Mobilna aplikacja B2B roku 2015
  • Mobilna aplikacja B2C roku 2015
  • Nawigacja roku 2015
  • Mobilny bank roku 2015
  • Technologiczne auto roku 2015
  • Sportowy gadżet roku 2015
  • Inteligentny dom roku 2015
  • Produkt specjalny roku 2015
  • Mobility Kids 2015
  • Nowość roku – produkt 2015
  • Nowość roku – usługa 2015
  • Internet mobilny roku 2015
  • Oferta operatorska B2B roku 2015
  • Oferta operatorska B2C roku 2015

Kapituła przyznała nagrody w kategoriach: Producent roku 2015, Operator roku 2015, Dystrybutor roku 2015, Polska firma roku 2015, Człowiek roku 2015.

Gala 2015 statuetka

Related Post

Leave a comment

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *