Play Communications to kolejny operator komórkowy, który podał wyniki finansowe za 2018 rok. Pomimo małych zawirowań właściciel sieci Play radził sobie całkiem przyzwoicie.
W 2018 r. Play zanotował 6,8 mld zł przychodów (wzrost o 2,5%), 2,2 mld zł skorygowanego wyniku EBITDA (spadek o 6%), 1,4 mld zł zysku operacyjnego (wzrost o 24%) i 745 mln zł zysku netto (wzrost o 92%).
Na obniżenie wyniku EBITDA wpływ miały mi.n. koszty rozbudowy sieci oraz koszty roamingu krajowego, który w ub.r. wzrósł o 40 proc. Koszty euroroamingu odbiły się negatywnie na wyniku finansowym już stosunkowo niewielką kwotą 15 mln zł na co wpływ miała przede wszystkim strata 67 mln zł z I połowie 2018 r. wyrównana pozytywnym wynikiem z II połowie roku, którą operator zawdzięcza zaakceptowanym przez regulatora dopłatom do kosztów usług euroroamingu.
W ubiegłym roku operator wydał na inwestycje 750 mln zł dzięki czemu formalnie uruchomił 1 250 nowych lokalizacji sieci mobilnej. Liczba kart SIM w sieci operatora wyniosła na koniec roku 15,015 mln (12,653 mln aktywnych) z czego 9,866 mln, to klienci kontraktowi (8,985 mln aktywnych), a 5,149 mln klienci pre-paid (3,668 mln aktywnych).