Praca hybrydowa łatwa dla wszystkich

17 0
Google ogłasza aktualizacje, które przybliżają realizację wizji hybrydowego środowiska pracy dzięki doświadczeniu korzystania ze spójnego, połączonego środowiska Google Workspace. Celem jest wsparcie pracowników firm tak, by wszyscy współpracowali ze sobą na takich samych zasadach niezależnie od lokalizacji, urządzenia, stanowiska czy języka. Zmiany te obejmują wprowadzenie komponentu „Spaces” w Czacie, a także nowe ulepszenia dla spotkań oraz nowy sprzęt konferencyjny, co pomoże przedsiębiorstwom i organizacjom w niwelowaniu różnic pomiędzy tymi hybrydowymi środowiskami pracy.

Wirtualna przestrzeń dla ludzi, tematów i projektów: “Spaces” są teraz dostępne dla wszystkich

„Spaces” to nowy komponent i centrum pracy zespołowej w Google Workspace, które od dziś jest dostępne dla wszystkich użytkowników. „Spaces” są ściśle zintegrowane z narzędziami Google Workspace, takimi jak Kalendarz, Dysk, Dokumenty, Arkusze, Prezentacje, Meet i Zadania, zapewniając lepszy sposób angażowania się w rozmowy, dzielenia się wiedzą i pomysłami, pracy nad projektami oraz budowania społeczności i kultury pracy zespołowej. Dzięki nowej przestrzeni użytkownicy mogą łatwo zobaczyć pełną historię, kontekst i treść rozmów, śledzić je na bieżąco i w każdej chwili dodać coś od siebie.

W nadchodzących tygodniach i miesiącach Google będzie dodawać kolejne unikalne funkcje do „Spaces” aby zespoły mogły być lepiej zorganizowane, pozostawać w stałym kontakcie i by łatwiej im się współpracowało: 

  • Usprawniona nawigacja: Elastyczny interfejs pomaga łatwo uzyskać dostęp do skrzynki odbiorczej, czatów, „Spaces” i spotkań – wszystkim można zarządzać z jednego miejsca, dzięki czemu łatwiej być na bieżąco ze wszystkim, co ważne.
  • Możliwość odkrywania „Spaces”: „Spaces” i ich zawartość mogą być udostępnione dla wszystkich w organizacji, dzięki czemu inne osoby będą mogły odszukać rozmowę i do niej dołączyć. Administratorzy mogą ustawić możliwość odkrywania przez wszystkich jako domyślną dla całej organizacji.
  • Rozszerzone wyszukiwanie: Umożliwia użytkownikom łatwe znajdowanie treści w „Spaces”, a także odkrywanie nowych „Spaces”, do których można dołączyć. Funkcja „Wyszukaj wszystko” w „Spaces” otwiera nowe możliwości współpracy i ułatwia dostęp do całej bazy wiedzy zespołu.
  • Trzymanie tematów w osobnych wątkach: Możliwość odpowiadania na każdą wiadomość w „Spaces” motywuje do pogłębionych dyskusji i lepszej współpracy między zespołami i organizacjami.
  • Solidne zabezpieczenia i funkcje administracyjne: Narzędzia do moderowania treści, zarządzania „Spaces” i ustanawiania właściwych zasad komunikacji między domenami i firmami.

Ponieważ część osób wraca do biura, a część zostaje w domach, zespoły potrzebują możliwości bardziej elastycznej współpracy, z dowolnego miejsca i w dowolnym czasie. W Google stoimy przed tymi samymi wyzwaniami, które słyszałam od wielu naszych klientów: jak pozostawać w stałym kontakcie, podejmować decyzje i budować kulturę zespołu w hybrydowym środowisku? Innowacje, które dziś przedstawiamy, pomagają zniwelować różnice między współpracą zdalną i bezpośrednią. Szczególnie cieszę się na myśl o nowym komponencie „Spaces” – czyli zupełnie nowej przestrzeni w Google Workspace, w której można dzielić się informacjami, realizować projekty i budować społeczność pracowników. – mówi Sanaz Ahari, starsza dyrektorka ds. zarządzania produktami w Google Workspace.

Lepsza współpraca podczas spotkań hybrydowych 

Podczas gdy firmy powracają do biur, kontynuują pracę zdalną lub przyjmują model hybrydowy, ważne jest to, by pracownicy mogli łączyć się, tworzyć i współpracować w równym stopniu z dowolnego miejsca.

Mając na uwadze te zmiany, Google ogłasza wprowadzenie nowych funkcji, dzięki czemu każdy może angażować się w projekty w dogodnym dla siebie miejscu:

  • Lokalizacja pracy w Kalendarzu Google: Oprócz opcji zaznaczenia obecności wirtualnej lub fizycznej w zaproszeniach na spotkania, członkowie zespołu mogą teraz podawać swoją lokalizację w Kalendarzu: każdego dnia lub z podziałem na segmenty godzin pracy. Pokazując innym, w które dni tygodnia planujesz być w biurze, pracować z domu czy z innego miejsca, łatwiej jest zaplanować współpracę lub ustalić oczekiwania w hybrydowym systemie pracy.
  • Funkcja Google Meet calling: Zaprojektowana jako płynne doświadczenie inicjowania połączenia wideo lub audio między jednym lub większą liczbą uczestników, Meet calling to funkcja uzupełniająca planowane spotkania wideo na Meet, która lepiej wspiera specyfikę pracy hybrydowej, pozwalając na bardziej spontaniczne połączenia. Google zamierza wprowadzić funkcję Meet calling do wszystkich tych miejsc w Workspace, w których potrzebne jest wykonanie połączenia ad-hoc, w tym w czacie, kartach kontaktów i „Spaces”. W pierwszej kolejności ta aktualizacja obejmie czat indywidualny w aplikacji mobilnej Gmail.
  • Companion mode w Google Meet: Tryb Companion mode, dostępny dla wszystkich klientów od listopada, pozwoli użytkownikom na płynne dołączanie do spotkań ze swojego urządzenia, przy jednoczesnym korzystaniu z dźwięku i obrazu w pomieszczeniu konferencyjnym. 
  • Tłumaczone na żywo napisy w Google Meet: Jeszcze w tym roku będą dostępne napisy na żywo w języku angielskim, francuskim, niemieckim, hiszpańskim i portugalskim, a w przyszłości w wielu innych językach. Dzięki temu uczestnicy będą w czasie rzeczywistym otrzymywać tłumaczenie w swoim języku. 

Nowy sprzęt konferencyjny i współpraca z innymi firmami – szerszy wybór oraz elastyczność dla użytkowników

Pracownicy zaczynają wracać do biura, zarówno w pełnym, jak i niepełnym wymiarze godzin, dlatego łatwy w montażu i obsłudze sprzęt konferencyjny w salach do spotkań i przestrzeniach wspólnych pozwoli im na łatwe łączenie się i uczestniczenie w spotkaniach. 

Aby ułatwić adaptację do tej zmiany, Google ogłasza rozszerzenie oferty sprzętowej Google Meet o dwa nowe urządzenia wideokonferencyjne typu „all-in-one”, urządzenia innych producentów certyfikowane do uruchamiania z Google Meet oraz wsparcie dla rozwiązań Webex firmy Cisco:

  • Nowe urządzenia wideokonferencyjne „all-in-one”: Google prezentuje Series One Board 65 i Series One Desk 27, nowe urządzenia wideokonferencyjne „all-in-one”, które uzupełniają zestawy Series One. Urządzenie Series One Desk 27 jest przeznaczone do komputerów stacjonarnych i małych pomieszczeń w biurze lub w domu, natomiast Series One Board 65 do pomieszczeń konferencyjnych i przestrzeni wspólnych, z opcjonalną podstawką zapewniającą elastyczność konfiguracji. Oba urządzenia są wyposażone w funkcje ułatwiające współpracę, z wbudowaną aplikacją Jamboard i mogą być używane jako zewnętrzny wyświetlacz przez złącze USB-C. Pozwala to również użytkownikom na korzystanie z wybranej usługi konferencyjnej poprzez laptopa. Nowe urządzenia zostały opracowane we współpracy z firmą Avocor, liderem w dziedzinie interaktywnych wyświetlaczy. 
  • Nowe urządzenia od innych producentów: Google certyfikował do współpracy z Google Meet urządzenia Logitech Rally Bar Mini i Rally Bar, zapewniające m.in. uniwersalny pasek wideo dla małych i średnich pomieszczeń. Więcej szczegółów zostanie przedstawionych 21 września podczas webinaru Logitech. Ponadto firma Appcessori wprowadza nową stację dokującą z głośnikiem do urządzeń przenośnych, Rayz Rally Pro, która automatycznie uruchamia usługę Google Meet podczas spotkań wideo i zapewnia lepszy dźwięk z urządzeń przenośnych.
  • Wsparcie dla urządzeń Cisco Webex: Klienci Workspace mogą obecnie korzystać z Pexip for Google Meet, by płynnie dołączać do spotkań, wykorzystując najszerszą gamę rozwiązań wideokonferencyjnych. Dziś Google ogłasza wsparcie i dwukierunkową zgodność dla urządzeń Cisco Webex i sprzętu Google Meet. Zmiana ta umożliwi klientom uruchomienie spotkania Google Meet na sprzęcie Webex i odwrotnie. Kompatybilność połączeń między Meet i Webex jest obsługiwana przez urządzenia Series One Board 65, Series One Desk 27 oraz pozostałe urządzenia z oferty Google Meet, a także Webex Room Series, Room Kit Series, Desk Series i Board Series.

Przewodnik po pracy hybrydowej

Udostępnianie klientom innowacyjnych rozwiązań i urządzeń Google Workspace przynosi dużo nowych możliwości, jednak wdrażanie do pracy hybrydowej będzie wciąż wymagało od zespołów nauki i adaptacji. Aby pomóc w lepszym przygotowaniu organizacji lub pracowników, Google opublikował Hybrid Handbook, który zawiera najlepsze praktyki dotyczące adaptacji do pracy hybrydowej.

Related Post

Leave a comment

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *