Podcast jako narzędzie komunikacji marki

13 0
Jak wynika z danych udostępnionych przez Spotify – Polska znalazła się na liście dziesięciu najszybciej rozwijających się rynków podcastowych na świecie, a w pierwszym półroczu 2020 roku wysłuchano ponad 300% więcej godzin podcastów niż w tym samym okresie w ubiegłym roku. Na całym świecie zaobserwowano wzrost odtwarzania internetowych audycji o 42%, a w Europie o 53%. Nie dziwi więc nikogo fakt, że coraz więcej marek decyduje się wykorzystać ten kanał i poprzez niego docierać do potencjalnych, nowych klientów.

Zacznijmy od początku, a więc co to jest podcast? Podcast to połączenia dwóch słów – iPod oraz broadcast (nadawać). Najczęściej jest to forma publikacji audio lub video, w której jedna lub kilka osób prowadzą rozmowę na konkretny temat lub opowiadają o jakimś konkretnym zjawisku albo wydarzeniu, a kolejne odcinki pojawiają się cyklicznie.

Dlaczego są takie popularne?

Żyjemy w erze smartfonów i Internetu. Ciężko wskazać osobę, która nie korzysta z tych dóbr. To właśnie im podcasty zawdzięczają swoją popularność i słuchanie ich może nam towarzyszyć podczas codziennych zajęć, w dowolnym miejscu i czasie. Kolejną powodem, dla którego tak chętnie po nie sięgamy to łatwa dostępność. Dla porównania radio również oferuje nam treści audio, ale jest jedna zasadnicza różnica, która działa na korzyść podcastów. Radio transmitowane jest na żywo i rzadko zamyka się na jednym temacie, a ponadto często puszczane są w nim reklamy i muzyka. Natomiast podcasty są dostępne cały czas, więc można ich wysłuchać kiedy mamy na to czas i ochotę. Dodatkowo odcinki trwają od kilkunastu minut do kilku godzin i dotyczą konkretnego tematu.

Dlaczego mogą być świetnym narzędziem komunikacji marki?

Podcast to świetne narzędzie do budowania marki oraz relacji z potencjalnymi klientami. Według badania IAB-Edison Research 65% badanych chętniej rozważy zakup towaru lub skorzystanie z usługi, o której usłyszało w podcaście, 63% odpowiedziało, że ich opinia o firmie jest bardziej pozytywna jeśli została wspomniana w podcaście, a 60% przyznało, że jeśli mieliby wybierać między dwoma produktami, których cena i jakość są równe, to wybiorę ten pojawiający się w podcaście, którego słuchają. Trudno obok tych danych przejść obojętnie, a szczególnie w kontekście biznesu gdzie podcasty coraz bardziej zyskują na znaczeniu.

Podcasting to bardzo ciekawe zjawisko. Nie dziwi mnie więc fakt, że coraz więcej marek zaczyna przygodę z autorskimi audycjami. Wcześniej pojawiały się głównie w roli sponsorów lub ich przedstawiciele w charakterze gości. Jest to świetnie narzędzie do budowania relacji ze słuchaczem oraz własnego wizerunku jako eksperta w konkretnej dziedzinie. Pozwala stać się zaufanym źródłem wiedzy eksperckiej. Twoja marka będzie się rozwijać gdy dostarczysz słuchaczom informacji, których najbardziej potrzebują, a oni w zamian będą rozmawiać o Twoim podcaście, polecać go, przy jednoczesnym budowaniu zasięgu i rozpoznawalności marki – mówi Bartłomiej Foszer ekspert ds. nowego marketingu i produkcji video & audio.

Jeśli nadal masz wątpliwości, czy warto poświęcić czas na stworzenie podcastu to zastanów się nad ilością korzyści, które płyną z tej formy promocji oraz możliwością dotarcia do nowych, potencjalnych klientów.

Related Post

Nowy iPad z nowym ekranem?

Posted by - 12 maja 2015 0
W sieci krążą informacje, że Apple pracuje nad nowym typem ekranu, który swój debiut miałby mieć w kolejnej generacji iPad’a.…

Wyniki badania konsumenckiego UKE

Posted by - 14 grudnia 2015 0
Urząd Komunikacji Elektronicznej opublikował wyniki badania ankietowego dotyczącego korzystania z usług telekomunikacyjnych w Polsce. Co roku na zlecenie Prezesa Urzędu…

Gionee F5 debiutuje na rynku

Posted by - 6 lutego 2017 0
Do portfolio Gionee trafił właśnie kolejny średnio-budżetowy smartfon – Gionee F5, niestety nie wyróżniający się niczym szczególnym. Gionee F5 został…

Leave a comment

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *