Pandemia przyspieszyła wdrożenia rozwiązań sztucznej inteligencji

22 0
Według badania IBM „Global AI Adoption Index 2021”, przeprowadzonego przez Morning Consult we Francji, Niemczech, Włoszech, Hiszpanii i Wielkiej Brytanii, ponad jedna trzecia (36%) specjalistów IT stwierdziła, że ich firmy przyspieszyły wdrażanie rozwiązań AI bezpośrednio w wyniku rozwoju pandemii. Pomimo takiej sytuacji, zaledwie 27% respondentów potwierdziło, że ich firmy wdrożyły rozwiązania AI. Jednak kolejne 44% zaznaczyło, że ich firmy aktywnie badają możliwości wykorzystania AI w ramach swojej działalności biznesowej.

Zwiększanie produktywności przy użyciu automatyzacji opartej na sztucznej inteligencji

Spośród tych, którzy oceniają dostawców AI, 43% stwierdziło, że zdolność do automatyzacji procesów w celu umożliwienia pracy o wyższej wartości jest dla nich kluczowa. Natomiast ponad jedna trzecia (34%) europejskich specjalistów IT przyznała, że zwiększenie wydajności pracowników wpłynęło na ich decyzję o zastosowaniu oprogramowania lub narzędzi do automatyzacji w bezpośrednim następstwie pandemii COVID-19. Ponad jedna trzecia europejskich specjalistów IT twierdzi, że ich firma planuje w ciągu najbliższych 12 miesięcy zainwestować w gotowe aplikacje AI (35%).

Wychodząc naprzeciw zapotrzebowaniu na budowanie zaufania do AI

Potrzeba kreowania zaufania do wyników biznesowych została wymieniona jako kluczowe wyzwanie przez 72% respondentów, którzy wdrażają albo badają zastosowanie AI. Wśród tej grupy 57% wskazało na znaczenie wyboru dostawcy technologii z silnym ekosystemem oprogramowania firm trzecich i partnerów technologicznych.

Przedsiębiorstwa w całej Europie są coraz bardziej świadome, że wprowadzenie AI i automatyzacja procesów biznesowych mogą sprawić, że ich organizacja będzie bardziej odporna. Barierą pozostają jednak zastrzeżenia dotyczące zaufania i potencjalna złożoność procesu adopcji. Należy zająć się kwestiami zaufania i pokonać bariery związane z umiejętnościami, ponieważ wszelkie wahania grożą utratą przewagi konkurencyjnej na rzecz firm, które już rozpoczęły swoją podróż w kierunku AI. IBM Watson oferuje zarówno ramy etyczne, jak i narzędzia potrzebne firmom z różnych sektorów do budowania zaufania do AI.

Wykorzystanie przetwarzania języka naturalnego

Badanie wykazało, że 38% europejskich specjalistów IT korzysta obecnie z aplikacji do przetwarzania języka naturalnego, a ponad jedna czwarta (26%) twierdzi, że ich firmy planują w ciągu najbliższych 12 miesięcy wprowadzenie aplikacji do przetwarzania języka naturalnego.

Crédit Mutuel, jeden z wiodących banków w Europie, wykorzystuje możliwości przetwarzania języka naturalnego przez IBM Watson Assistant, aby poprawić doświadczenia klientów i zapewnić istotne wsparcie dla pracowników poprzez zautomatyzowanie odpowiedzi na zapytania online, z których wiele to proste, powtarzające się pytania – skomentował Desbiolles.

Naszemu podejściu do AI przyświecały trzy kluczowe zasady: wzmocnienie relacji między doradcą a klientem, udoskonalenie narzędzi naszych 35 000 doradców przed udoskonaleniem narzędzi klientów oraz zintegrowana i bezpieczna architektura IT – dodaje Nicolas Thery, prezes Crédit Mutuel.

Pokonywanie barier wejścia

AI jest coraz częściej postrzegana jako rewolucyjna technologia, która zmieni sposób działania firm, ale wiele przedsiębiorstw ma również swoje obawy:

  • 38% respondentów wskazało na oczywistą złożoność integracji AI z istniejącymi systemami biznesowymi,
  • 33% wskazało na brak doświadczenia lub wiedzy jako czynnik hamujący przyjęcie technologii,
  • 29% przyznało, że rosnąca złożoność danych i istnienie silosów danych jest dla nich barierą.

Możliwość dostępu do danych w dowolnym miejscu ma kluczowe znaczenie dla zwiększenia stopnia adaptacji AI

Rozprzestrzenianie się danych w przedsiębiorstwie spowodowało, że ponad dwie trzecie europejskich specjalistów IT korzysta z ponad 20 różnych źródeł danych, które ma przetworzyć ich sztuczna inteligencja. Prawie 90% specjalistów IT twierdzi, że możliwość prowadzenia projektów AI niezależnie od miejsca, w którym znajdują się dane, jest kluczem do przyjęcia tej technologii.

Sztuczna inteligencja staje się coraz bardziej dostępna. 41% respondentów stwierdziło, że nowe, bardziej dostępne rozwiązania AI są motorem wzrostu adaptacji. Na przykład Lufthansa, największa niemiecka linia lotnicza, współpracuje z IBM nad opracowaniem strategii AI w celu poprawy obsługi klienta, wzmocnienia pozycji pracowników i zwiększenia wydajności operacyjnej.

Related Post

Leave a comment

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *