Nintendo jest ostatnio w znakomitej formie, jednak wciąż nie wszystko działa u japońskiego producenta tak jak powinno. Szczególnie jeśli chodzi o respektowanie europejskich norm i praw. Regulatorzy z Norwegii opublikowali raport, w którym potępiają politykę Nintendo dotyczącą zwrotów i możliwości anulowania zamówień złożonych w ich cyfrowym sklepie – eShopie.
Norweska Rada ds. Ochrony Konsumentów przebadała siedem największych sklepów cyfrowych i tylko dwa z nich (Steam i Origin) mogą się pochwalić odpowiednimi systemami do zwrotu zakupionych gier. Najbardziej oberwało się Nintendo, szczególnie za to, że nie oferują żadnego sposobu anulowania zamówionej gry.
Regulamin cyfrowego sklepu Nintendo mówi jasno, że wszystkie zakupy są ostateczne, a japoński producent nie zapewnia wymiany ani zwrotów za błędne zakupy. Zdaniem Norwegów taki zapis i związane z nim działania stoją w opozycji do europejskich praw dotyczących zakupów produktów cyfrowych. Warto dodać, że spośród siedmiu przebadanych sklepów tylko eShop łamie europejskie prawo.