NFV? Cóż to jest?

25 0
Wszyscy przywykliśmy do mówienia o 5G jako technologii przyszłości. Ale 5G to tylko technologia, dopiero dzięki niej mogą pojawić się nowe usługi. Z mglistego obrazu zaczynają się wyłaniać coraz bardziej wyraziste rysy jakie.

Sektor telekomunikacyjny zwraca się w stronę wirtualizacji funkcji sieciowych i rozwoju sieci 5G. Niemal 80% pracowników branży telekomunikacyjnej wskazuje wirtualizację funkcji sieciowych (NFV), jako kierunek strategiczny na nadchodzące 5 lat – wynika z raportu „Telecoms.com Annual Industry Survey 2018” finansowanego przez firmę F5.

Wpływ NFV ma rosnąć wraz ze zbliżającymi się możliwościami sieci 5G. Ankietowani, pytani o największe wyzwania biznesowe w obszarze usług i aplikacji wskazują: 48% – reakcję na potrzeby rynku, 46% – poprawę doświadczeń klienta, a 45% – wydajność operacji.

Według ankietowanych najważniejsze z nich to: większa elastyczność sieci i usług sieciowych (48%), możliwości automatyzacji dla zwiększenia wydajności operacji (44%) i redukcja OPEX – wydatków związanych z utrzymaniem (40%).

Niższe koszty

Znacząca część respondentów wskazała też NFV jako możliwe źródło redukcji wydatków inwestycyjnych (36%). Niemal na równi z możliwościami poprawy niezawodności i wydajności sieci (35%). Rosnące znaczenie NFV daje się zauważyć także w planach inwestycyjnych. Ponad 95% respondentów wierzy, że w 2019 r. inwestycje ich firm w tę technologię będą rosły lub pozostaną na takim samym poziomie, jak w ubiegłym roku.

Według raportu przedstawiciele branży telekomunikacyjnej wciąż nie czują się jednak pewnie w obszarze technologicznym rozwiązań NFV. Ponad 60% z nich ma przekonanie, że „nie wie jeszcze wszystkiego” o metodologii wdrożeń. Niepewność, w porównaniu do zeszłego roku rośnie. Tylko 8% badanych wskazuje, że wdrożenie NFV w ich organizacjach było łatwe, zaś 22% napotkało więcej trudności niż się spodziewało. Niemal połowa respondentów (48%) oceniła stopień komplikacji na prognozowanym poziomie. Największe wyzwanie w sprawnej implementacji NVF stanowią wysokie koszty i złożoność wdrożenia (36%) oraz brak przejrzystych przykładów biznesowych (32%).

zdjęcie otwarcia: Christoph Schulz  (Foter.com)

Related Post

Leave a comment

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *