Na co zwracamy uwagę, kupując telewizor?

42 0
Minione miesiące okazały się bardzo dobre pod względem sprzedaży telewizorów w Polsce, zwłaszcza w porównaniu z pierwszą połową roku. Rozpoczynająca się właśnie gorączka świątecznych zakupów ma szansę dodatkowo wzmocnić ten trend. Nie od dziś wiadomo, że elektronika jest dobrym pomysłem na prezent. Trwałość, stosunek jakości do ceny i wysoka rozdzielczość ekranu to trzy najważniejsze cechy telewizorów, na które zwracają uwagę Polacy przy wyborze tego urządzenia – tak wynika z badania przeprowadzonego dla Philips TV & Sound przez PanelWizard Direct.

Za pomocą telewizora korzystamy z różnego rodzaju rozrywki – od oglądania tradycyjnej telewizji, poprzez serwisy streamingowe aż po grę na konsolach. Użytkownicy telewizorów wykorzystują je na co dzień, nic zatem dziwnego, że dla ponad 92% ankietowanych trwałość jest ważną cechą urządzenia.

Przy podejmowaniu decyzji zakupowych istotnym czynnikiem jest oczywiście cena, jednak coraz większą uwagę przywiązujemy również do jakości. Aż 91% badanych wskazuje, że duże znaczenie ma korzystny stosunek poniesionego wydatku do jakości urządzenia.

Trzecim najważniejszym czynnikiem, który może zaważyć o wyborze telewizora, jest wysoka rozdzielczość ekranu. Na ten aspekt uwagę zwraca ponad 88% badanych. Tuż za podium znalazła się natomiast jakość dźwięku, istotna dla ponad 87% respondentów.

Z przeprowadzonego badania wynika, że Polacy podchodzą do kupna telewizora w sposób bardzo racjonalny. Cenią jakość, trwałość i dobre parametry techniczne, ważna jest również cena. Potwierdza to nasze obserwacje – właśnie do takich klientów, zwracających uwagę na korzystny stosunek jakości do ceny, kierujemy serię telewizorów Philips Performance. Oferują one jakość na poziomie urządzeń premium, są wyposażone w technologię Ambilight, a przy tym dostępne za rozsądne pieniądze – podkreśla Marcin Habzda, dyrektor generalny TP Vision w Polsce, właściciela marki Philips TV & Sound.

Jak pokazuje badanie, zdecydowana większość, bo aż 97% Polaków ma telewizor. Blisko 36% respondentów – jedno urządzenie, niemal 42% – dwa, a 19% badanych – trzy lub więcej. Tradycyjnie telewizor najczęściej ustawiamy w salonie – na takie rozwiązanie zdecydowało się 78% biorących udział w badaniu.

Badanie przeprowadzone przez PanelWizard Direct na reprezentatywnej grupie 1027 osób w wieku od 18 do 75 roku życia w dniach 24-29 września 2020 roku.

Related Post

Leave a comment

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *