Mobilny portret Polaka, czyli jak Polacy korzystają z bankowości w smartfonie (cz. 2)

168 0
92% Polaków korzystających ze smartfona zabiera swój telefon zawsze lub prawie zawsze ze sobą – wynika z badania „Mobilny Portret Polaka” wykonanego na zlecenie Banku Millennium. To druga i nie ostatnia część raportu, pierwszą przedstawiliśmy pod koniec czerwca.

41% użytkowników smartfonów korzystających z bankowości mobilnej płaci BLIK-iem, a 30% zbliżeniowo. 92% badanych sprawdza w trakcie urlopu stan konta i historię transakcji w swoim smartfonie (zbieżność cyfr, albo zadeklarowali to wszyscy, który zabierają smartfony na urlop, na pewno nie pomyłka – przyp. red.). 58% zapominalskich płaci mobilnie rachunki, które miały być opłacone przed rozpoczęciem urlopu.

31% użytkowników smartfonów korzystających z bankowości mobilnej deklaruje, że będąc w obcym dla siebie miejscu korzystając ze smartfona szuka bankomatów, tyle samo osób szuka placówek bankowych.

11% za pośrednictwem smartfona kupuje ubezpieczenia turystyczne i komunikacyjne. Ma to raczej związek z działaniem ad hoc, np. wykupieniem dodatkowej wycieczki i koniecznością dokupienia ubezpieczenia.

Badanie zostało przeprowadzone przez Instytut Badań Rynkowych i Społecznych IBRiS na zlecenie Banku Millennium na reprezentatywnej, 1000-osobowej, ogólnopolskiej próbie Polaków w wieku 18  i więcej lat.

Related Post

Leave a comment

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *