Mio wprowadza do sprzedaży wideorejestratory z GPS i ADAS – MiVue 731 i MiVue 733

1339 0
Wideorejestrator samochodowy dla wielu kierowców jest rzeczą tak oczywistą, jak nawigacja. Bo liczy się nie tylko to, by szybko dojechać do celu, ale też – dojechać bezpiecznie. Kamerka nie uchroni co prawda przed kolizją, ale będzie pomocna, by udokumentować zdarzenie. A dzięki dodatkowi systemu ADAS prawdopodobieństwo wypadku będzie mniejsze. Z taką myślą Mio wprowadza do sprzedaży dwa dobrze wyposażone wideorejestratory samochodowe MiVue 731 i MiVue 733.

Wideorejestratory MiVue 731 i 733 wyposażone są w matrycę  OmniVision OV2735, która pozwala na zapis wideo w rozdzielczości Full HD (1080p) z prędkością 30 klatek na sekundę. Szerokokątny obiektyw (130 st.) ze szklanymi soczewkami idealnie sprawdza się podczas codziennej jazdy, obejmując nie tylko jezdnię, ale i jej otoczenie.’

Rejestratory MiVue 731 i 731 przygotowane są także do pracy w trybie parkingowym. W razie nieprzewidzianej sytuacji np. gdy jakiś samochód stuknie w nasz, kamery automatycznie zapiszą obraz.

Takie funkcje to dziś już  standard, ale MiVue 731 i MiVue 733 mają też kilka uzupełniających funkcji. Jedną z nich jest Stop&Go, czyli system wspomagający kierowcę. Jego zadanie polega na analizie pojazdu znajdującego się w danym momencie przed naszym autem i informowaniu, gdy ten pojazd ruszy. Nawet roztargniony kierowca zareaguje na czas i nie zostanie obtrąbiony na światłach.

Wbudowany moduł GPS to kolejna ciekawa cecha kamerek 731 i 733. GPS pozwala śledzić położenie samochodu na mapie oraz pomaga w ustaleniu prędkości w przypadku np. niedokładnego pomiaru przez kontrolę drogową.

Wideorejestratory wyposażone są także we wbudowany systemo wspomagania ADAS. Podobne systemy stosowane są zwykle w samochodach wysokiej klasy. Dzięki kamerkom Mio takie w takie wsparcie można wyposażyć każdy, nawet najzwyklejszy samochód. W skład ADAS wchodzi system ostrzegania przed niekontrolowaną zmianą pasa ruchu (LDWS), przed kolizją z przodu (FCWS) oraz przed przemęczeniem kierowcy (FA). Urządzenia analizują linie na jezdni oraz odległości od aut znajdujących się przed samochodem, by w porę ostrzec o przekroczeniu linii pobocza lub niebezpiecznie zmniejszającym się dystansie między pojazdami. Z kolei czujnik skrętu analizuje to, czy kierowca nie wykonuje zbyt gwałtownych manewrów, które mogą świadczyć np. o zaśnięciu za kierownicą. Dźwięki powiadomień oraz ostrzeżenia wizualne w urządzeniach mogą być wyłączone, jeśli nie ma potrzeby na wsparcie w takiej formie.

MiVue 733 z funkcją Wi-Fi

Jedyną cechą różniącą MiVue 731 i MiVue 733 jest możliwość przesyłu danych za pomocą sieci bezprzewodowej w przypadku modelu 733. Jest to dobre rozwiązanie dla osób, którym zależy na szybkim przesyłaniu zarejestrowanych obrazów z wideorejestratora do innego urządzenia. MiVue 733 zostało zaprogramowane tak, by wykorzystując sieć Wi-Fi, szybko i bez problemu przesłać pliki np. na smartfonu, który ma zainstalowaną aplikację MiVue Pro. Zapis filmu na zewnętrznym nośniku umożliwia sprawne zamieszczenie nagrania w mediach społecznościowych lub na stronach internetowych bez konieczności użycia komputera, co więcej pozwala na prowadzenie transmisji na żywo na Facebooku. Najważniejszym atrybutem funkcji Wi-Fi jest jednak dodatkowe zabezpieczenie dla istotnych danych, które są zapisane na drugim urządzeniu.

MiVue 731 i MiVue 733 WIFI dostępne są już w sprzedaży. Proponowana cena modelu 731 to 499 zł, a modelu 733 WIFI – 549 zł.

Źródło: Mitac Europe

Related Post

Leave a comment

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *