Microsoft kończy z Kinectem

471 0
Kinect – autorski sensor ruchu od Microsoftu, właśnie kończy swój żywot.

Kinect Xbox 360
Kinect Xbox 360

Przedstawicie Microsoftu w oficjalnym komunikacie poinformowali, że produkcja sensora ruchu Kinect została zakończona. Oznacza to, że rozpoczęta w 2010 roku próba zrewolucjonizowania sposobu grania zakończyła się fiaskiem.

Kinect zadebiutował pod koniec 2010 roku jako dodatek do konsoli Xbox 360. Dwa lata później powstała wersja przeznaczona na PC-ty (nie produkowana od 2015 roku). Burzliwym momentem dla sensora była premiera Xbox’a One. Początkowo Microsoft utrzymywał, że do poprawnego działania konsoli niezbędny jest Kinect i tylko takie zestawy (konsola Xbox One + Kintect) będą dostępne w sprzedaży. Już pół roku po premierze konsoli włodarze Microsoftu zmienili zdanie i na rynku zadebiutował najnowszy Xbox pozbawiony sensora ruchu. To właśnie ta decyzja była prawdopodobnie przysłowiowym „gwoździem do trumny” Kinecta. Za sensorem nie przemawiał również brak rozbudowanych produkcji.

Ostatecznie Kinect sprzedał się w w 35 milionach egzemplarzy, z czego około 19 milionów trafiło do odbiorców w ciągu pierwszego półtora roku dostępności na rynku.

Mieliście do czynienia z Kinectem? Jak oceniacie swoje wrażenia z rozgrywki? Ja, przyznam się szczerze, bawiłem się przy sensorze ruchu od Microsoftu wyśmienicie, szczególnie w towarzystwie znajomych.

Maciej Persona

Dziennikarz, kulturoznawca, z zamiłowania gracz i znawca zombie. Fan polskiej fantastyki oraz cięższych brzmień. Od pracy za biurkiem odpoczywa na siłowni lub biegając.

Related Post

Leave a comment

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *