Innowacyjność nie musi oznaczać rewolucji

34 0



Firmy spodziewają się, że ilość przetwarzanych przez nie informacji w ciągu najbliższych dwóch lat wzrośnie średnio o 450%. Aby nadążyć za tak gwałtownym rozwojem przedsiębiorcy będą musieli stawiać na innowacje.

Niekoniecznie oznacza to jednak rewolucję. Korzyścią dla firmy będzie już zapewnienie każdemu pracownikowi oszczędności 20 minut dziennie, poświęcanych dotąd na pilnowanie terminów rozpatrzenia dokumentów czy wystawianie faktur.

Innowacja niejedno ma imię

30% firm nie stosuje rozwiązań korzystających ze sztucznej inteligencji i uczenia maszynowego oraz nie planuje takich inwestycji. Przeświadczenie, że innowacyjność wymaga dużych zasobów i kapitału, stanowi przeszkodę dla wielu przedsiębiorstw. Tymczasem innowacją w firmie powinno być przede wszystkim wykorzystanie istniejących już narzędzi i procesów w nowy sposób, dopasowany do jej wielkości, bieżących wyzwań oraz otoczenia biznesowego.

Algorytmy naśladują pracowników

Inteligentne algorytmy rozpoznawania tekstu w systemach do zarządzania informacjami (IIM3) potrafią automatycznie przechwycić i rozpoznać przychodzące dokumenty, także w języku polskim. Mogą je oznaczać, pobierać z nich potrzebne dane, a nawet przekazywać do odpowiednich osób oraz powiadamiać o zbliżającym się terminie wykonania zadania. Działy księgowe, marketingu, sprzedaży, logistyczne, obsługi klienta, a nawet prawne może również wspierać robotyzacja procesów biznesowych4, czyli aplikacje naśladujące powtarzalne czynności, które nie wymagają subiektywnej oceny człowieka. Takie algorytmy mogą m.in. wyszukiwać i filtrować dane w zależności od potrzeb konkretnego pracownika, wprowadzać informacje do systemów lub pobierać je z załączników poczty elektronicznej, generować raporty i faktury, zamawiać kurierów czy towary, prowadzić księgi podatkowe, zlecać transport lub naliczać wynagrodzenia.

Nie wszystko naraz

Wdrażanie nowych technologii i innowacji powinno wynikać z konkretnych potrzeb biznesowych, związanych np. z opóźnieniami w obsłudze klientów, dużą pracochłonnością procesów czy utrudnionym przepływem informacji i wąskimi gardłami.

Related Post

Nowa kampania PlusH-a

Posted by - 16 marca 2015 0
Plush wystartował kolejną kampanią reklamową. Spot reklamowy jest do obejrzenia tutaj Plush na kartę – plakat źródło: PlusH

Wybierz swój biurowy styl

Posted by - 27 kwietnia 2016 0
Na jakość rozmów pracowników call center, a zatem na jakość obsługi klienta wpływa nie tylko krystalicznie czysty dźwięk po obu…

Leave a comment

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *