Innowacje kluczowe dla zrównoważonego rozwoju

14 0

Ericsson opublikował najnowszy raport Ericsson ConsumerLab. Badanie jest spojrzeniem konsumentów do wyzwań związanych ze zrównoważonym rozwojem oraz pozytywnym wpływie technologii na środowisko.

Rządy i przedsiębiorstwa oraz miliony dzieci w wieku szkolnym, zadają pytanie, jak prowadzić bardziej zrównoważone życie i sprawić, aby było powszechne w społeczeństwie. Jakie jest zdanie na ten temat konsumentów? Czy ich nawyki i działania odzwierciedlają to postrzeganie? Czy uważają, że ICT może mieć wpływ na ekologię? Najnowszy raport Ericsson ConsumerLab: „Konsumenci, zrównoważony rozwój i technologie ICT” odpowiada na te pytania.

Badanie zostało przeprowadzone na 12 tys. użytkowników internetu z całego świata. Raport przedstawia obecne nastawienie konsumentów do wiodących ekologicznie stylów życia.

W ciągu ostatnich dwóch dziesięcioleci niepokój związany z zanieczyszczeniem powietrza i wody wzrósł z około jednego na pięciu konsumentów do prawie jednego na dwóch. U 13% do 50 % badanych wzrosło zainteresowanie zmianą klimatu i globalnym ociepleniem.

Badanie obejmuje również przemyślenia konsumentów na temat ostateczna odpowiedzialności za ochronę środowiska. Na całym świecie 8 na 10 badanych uważa, że to rządy są odpowiedzialne za ochronę środowiska, a około 70% uważa, że odpowiedzialni są również obywatele.

Respondenci dostrzegają potrzebę działań zbiorowych, przy czym 5 na 10 spodziewa się, że firmy i marki utrzymają swoją część odpowiedzialności.

Badani postrzegają innowacje technologiczne jako kluczowe w wyzwaniach środowiskowych. Potwierdza to 46% ankietowanych. Ponadto 36% oczekuje, że ich urządzenia będą oferowały wskazówki dotyczące bardziej świadomego życia w środowisku.

Ci, którzy uważają, że technologia będzie kluczowa w rozwiązywaniu przyszłych wyzwań środowiskowych, wyrażają prawie dwukrotnie zainteresowanie różnymi rozwiązaniami ICT, aby pomóc im żyć bardziej ekologicznie.

Kraje biorące udział w badaniu to USA, Brazylia, Wielka Brytania, Niemcy, Hiszpania, Rosja, Republika Południowej Afryki, Królestwo Arabii Saudyjskiej, Indie, Malezja, Chiny i Australia. Próba składała się z 1000 respondentów z każdego kraju.

Related Post

Leave a comment

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *