Hyundai Kona Electric w Polsce

20 0
Jedną z nowości ubiegłorocznego Paris Motor Show w Paryżu był Hyundai Kona Electric (więcej o tym pisaliśmy tutaj). Kwestia czy się z wyglądu podoba czy nie jest sprawą indywidualną. Koreański producent zaskoczył jednak deklaracją, że model może bez doładowania przejechać do 450 km (w jednej z wersji). Na samochód z napędem elektrycznym i w dodatku SUV-a wynik godny szacunku.

Kona dostępna jest w dwóch wersjach. Tańsza w cenie niemal 166 tys. zł z wyposażeniem w wersji Premium. Wyposażona została w 136-konny silnik elektryczny zasilany z zestawu akumulatorów o pojemności 39,2 kWh. Deklarowane przyspieszenie od 0 do 100 km/h to 9,7 sekundy. Ta wersja bez potrzeby doładowania jest w stanie przejechać 289 km.

Naładowanie pojazdu szybką ładowarką zajmuje niecałą godzinę, nieco wolniejszą 6 godzin, a z gniazdka 19 godzin.

Druga wersja oferuje silnik o mocy 204 KM i zestawem akumulatorów o pojemności 64 kWh. Dzięki temu bez potrzeby doładowania  można przejechać 450 km (realnie pewnie nieco mniej).

Rozpędzenie modelu od ) to 100 km zajmuje 7,6 tys. zł. Ładowanie szybką ładowarką zajmuje 1 godz. 15 minut, a z gniazdka … 31 godzin.

Jednak taki luksus kosztuje. Wersja Premium to 190 tys. zł, zaś jeśli ktoś zdecyduje się na model Platinum to wydatek rzędu 207 tys. zł.

Obie wersje dostępne są w Polsce.

Related Post

Leave a comment

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *