Huawei przy okazji wczorajszej premiery smartfonu Nova 4 postanowiło pochwalić się sprzedażą całej serii. Okazuje się, że ta młodziutka rodzina urządzeń (debiut w 2016 roku) może się już szczycić wynikiem sprzedaży na poziomie 65 milionów.
Seria urządzań Nova od swojego dnia debiutu miała należeć do segmentu średnio-budżetowych urządzeń, które oprócz mocnej specyfikacji zaoferują atrakcyjny wygląd. Wydaje się, że właśnie nacisk na design opłacił się chińskiemu producentowi. Jednym z najbardziej rozpoznawalnych elementów serii stał się szeroki wybór nietuzinkowych kolorów, w których dostępne są smartfony.
Oczywiście w trakcie tworzenia nowej serii nie obyło się bez pewnych „zapożyczeń” od innych modeli. Pierwsza Nova czerpała wyraźnie inspiracje ze smartfonu Nexus 6P. Nova 2 i 2 Plus podążały drogą wytyczoną przez inny smartfon chińskiego producenta – P10. Nova 2S to z kolei piękniejsze wydanie Mate’a 10, natomiast Nova 3 zaoferowała duży ekran z solidnym wycięciem notch.
Nie zmienia to jednak faktu, że Huawei może mówić o sporym sukcesie tak młodej serii urządzeń. Od pierwszej edycji smartfonu, w 2016 roku, do rąk odbiorców trafiło już 65 milionów urządzeń, a przecież Nova 4 z całą pewnością doda do tej liczby jeszcze kilka milionów.