Huawei Consumer Business Group ogłosiła, że w 2015 roku dostarczyła ponad 100 milionów smartfonów na całym świecie. W ciągu ostatnich pięciu lat, dostawy smartfonów Huawei wzrosły o ponad 3000 proc.: z 3 mln sztuk w 2010 do 100 mln w 2015 roku.
W 2015 roku Huawei odnotował 30 proc. wzrost zapotrzebowania na smartfony ze średniej i wyższej półki cenowej. Na ten wynik złożyło się kilka czynników:
- Do końca września na rynki zostało wypuszczonych 4 mln smartfonów P8, 7,5 mln modeli P7 oraz 6,5 mln Mate 7.
- Wprowadzenie na rynek smartfona Huawei Mate S, który był sprzedawany w 48 krajach, zarówno w Europie jak i Azji
- Smartfon Huawei Nexus 6P, który powstał we współpracy z Google, przyczynił się do rozwoju marki na rynkach obejmujących Amerykę Północną
- Zaprezentowanie w Chinach, w listopadzie br. smartfona Huawei Mate 8.
Wyniki są rezultatem intensywnej pracy działu badań i rozwoju Huawei, dywersyfikacji strategii oraz wielokierunkowych działań na poszczególnych rynkach. Nie bez znaczenia było również rosnące przywiązanie do marki oraz jej produktów.
źródło: Huawei