Fitbit zaprezentował swoją nową opaskę fitnessową – Charge 3. W porównaniu do poprzedniego modelu producent odświeżył nieco wzornictwo, w myśl założenia, że fitness tracker może być także noszony na co dzień, a nie tylko podczas treningów. Opaska otrzymała też spory zestaw czujników, a do tego można w niej pływać.
Fitbit Charge w trzeciej odsłonie prezentuje się bardziej elegancko niż typowe fit opaski. Obudowa wykonana z „lotniczego” aluminium, szkło Gorilla Glass 3 chroniące ekran OLED i wymienne paski w różnych stylach – od sportowego, przez skórzane aż po materiałowe – mają sprawić, że z Charge’em 3 będzie można pokazać się nie tylko na treningu, ale także w pracy lub na spotkaniach towarzyskich.
Treningowych możliwości opaska ma sporo. Fitbit Charge 3 automatycznie rozpoznaje rodzaj aktywności, pozwala też określać cele treningowe w 15 dyscyplinach, w tym takich mniej oczywistych, jak: pływanie, joga czy trening obwodowy. Po podłączeniu opaski do smartfonu przez Bluetooth, na wyświetlaczu będą prezentowane dokładne dane o prędkości i dystansie pozyskane na podstawie GPS. Treningi pływackie możliwe są dzięki odporności na zanurzenia do 50 m. Poza tym oczywiście Fitbit Charge 3 na bieżąco liczy spalanie kalorii, a także nieustannie monitoruje pracę serca za pomocą wbudowanego pulsometru i producenckiego rozwiązania PurePulse. W opasce znalazła się też funkcja uspokajających medytacji oraz monitor snu.
Nowością w opasce fitnessowej jest czujnik SpO2, który mierzy poziom tlenu we krwi, co jest pomocne w analizach zdrowia i treningów.
Ciekawostką są też funkcje przeznaczone specjalnie dla kobiet, które monitorują cykl owulacyjny.
Fitbit Charge 3 wyświetla powiadomienia ze smartfonów z Androidem, iOS i Windows Mobile, ma też kilka wbudowanych narzędzi, jak kalendarz czy alarm. Specjalna wersja Fitbit Charge 3 wyposażona została w NFC, co pozwala na dokonywanie płatności zbliżeniowych w systemie Fitbit Pay.
Czas pracy Fitbit Charge 3 ma wynieść 7 dni.
Fitbit Charge 3 w podstawowej wersji kosztuje niecałe 150 USD, a wersja z NFC kosztuje blisko 170 USD. Opaski dostępne są w tej chwili w przedsprzedaży, a do masowej sprzedaży wejdą w październiku.