Elektryczne hulajnogi: 10 modeli, na które warto zwrócić uwagę. Co wybrać na lato?

474 12
Trend na małe pojazdy elektryczne niekiedy jest postrzegany jako moda sztucznie kreowana przez producentów, by dostarczyć im jeszcze więcej zysków, a klientów wpędzić w nową spiralę potrzeb. Po co elektryczna, kiedy zdrowiej i taniej jeździć na hulajnodze napędzanej własnymi mięśniami? Jednak takie myślenie jest błędne, niewielkie elektryczne pojazdy stanowią alternatywę dla samochodu lub środków komunikacji miejskiej, są też ich uzupełnieniem. I gdy wyjdziemy z takiego punktu widzenia, wszystko nabiera większego sensu.

Mieszkańcy dużych miast narzekają na korki, brak miejsc parkingowych, na zapchane czy spóźniające się autobusy. Jak w takich okolicznościach szybko dotrzeć do pracy i z pracy do domu? Elektryczna hulajnoga jest idealnym rozwiązaniem tych problemów. Jeżeli nasz e-pojazd jest składany, można go zabrać z sobą do samochodu, autobusu lub pociągu. Wystarczy tymi środkami komunikacji dotrzeć do newralgicznego punktu – np. bezpłatnego, bezpiecznego parkingu poza centrum miasta, przystanku czy stacji kolejowej – a pozostałą odległość, nawet 3–4 km pokonać na elektrycznej hulajnodze. To pozwoli ominąć najbardziej zatłoczone przez samochody ulice. Oczywiście osoby, które mieszkają  w takiej odległości od swojej pracy, mogą od razu wybrać elektryczną hulajnogę. Na elektrycznym minipojeździe można mknąć nawet w garniturze, bez obaw, że się ubrudzi czy uszkodzi. Taki sposób na dojazdy szczególnie się sprawdzi w miastach, które wprowadzają restrykcje dla posiadaczy samochodów, wyłączając niektóre ulice z ruchu kołowego.

 

Jakie parametry techniczne brać pod uwagę?

Wybierając elektryczną hulajnogę, należy przede wszystkim określić, kto z niej będzie korzystał – dziecko czy dorosły. W sprzedaży znajdują się hulajnogi, które nie pozostawiają wątpliwości, że są skierowane do dzieci, jednak nie zawsze jest to oczywiste. Należy więc upewnić się, że hulajnoga, którą ma się poruszać osoba dorosła, zapewnia odpowiedni udźwig – zazwyczaj jest to 100 kg. Pojazdy przeznaczone dla dzieci i młodzieży udźwigną np. maksymalnie 50 czy 70 kg.

Udźwig nie zawsze jest proporcjonalny do wagi pojazdu. Najlżejsze hulajnogi ważą ok. 6–7 kg, ale są też takie, które osiągają 14 kg. Ich ciężar ma znaczenie wówczas, gdy hulajnoga jest przenoszona na dłuższe dystanse czy np. przewożona w autobusach. Jednak nie zawsze ciężka hulajnoga zapewnia duży udźwig.

Jednym z podstawowych wyróżników przy wyborze pojazdu jest moc silnika i związana z tym maksymalna prędkość. Średnia moc silników w e-hulajnogach wynosi 250 W, chociaż są też jednostki słabsze. Najczęściej osiągana prędkość to ok. 20 km, a maksymalna w wypadku tradycyjnych e-hulajnóg to 25 km/h. Na więcej nie pozwalają przepisy. Wybierając e-hulajnogę dla dziecka, lepiej unikać modeli o najbardziej wyśrubowanych osiągach, ze względu na bezpieczeństwo. Mały pojazd rozpędzony do 25 km/h nie zawsze jest łatwy do opanowania, szczególnie na nierównej drodze. Kłopotliwe może okazać się też manewrowanie, zwłaszcza gdy trzeba wykazać się szybką reakcją, by uniknąć kolizji.

Warto także pamiętać, że jazda z maksymalną prędkością przyczynia się do szybszego rozładowania akumulatorów, a więc zmniejsza zasięg. A ten wynosi średnio 18–22 km.

Zasięg jest z kolei ściśle powiązany z pojemnością akumulatora. Producenci dość często stosują ogniwa LG o pojemności 4,4 Ah i jest to swoisty standard na rynku, chociaż znajdziemy kilka modeli hulajnóg, które mają większe akumulatory. W jakim stopniu jest istotny ten czynnik? Zakładając, że elektryczny pojazd ma służyć jako pomoc w pokonaniu ostatnich 2–4 km do pracy i drogi z powrotem, to niemal każdy model zapewni dwa dni pracy. Gdy jednak hulajnoga ma służyć rekreacji, a w planach są dłuższe wycieczki, wtedy warto się kierować zasięgiem i pojemnością baterii. Ładowanie ogniw zajmuje od 2 do 6 godzin, więc można je w razie potrzeby doładować w pracy, przed powrotem do domu.

E-hulajnogi różnią się też wyposażeniem dodatkowym – np. oświetleniem (pełne lub tylko z przodu), pulpitem sterowania (niektóre modele mają ekrany LCD wyświetlające parametry jazdy, inne tylko diody) czy rodzajem hamulców – poza tylnym, nożnym hamulcem są stosowane też elektroniczne, w przednim kole.

Elektryczne hulajnogi, na które warto zwrócić uwagę

DGM ES-13

Marka DGM nie jest jeszcze dobrze znana na polskim rynku, ale warto ją zapamiętać, bo oferuje ciekawy sprzęt w przystępnych cenach. W portfolio producenta znajduje się także hulajnoga elektryczna ES-13. Pojazd pozwala na osiągnięcie maksymalnej prędkości 18 km/h i jest w stanie pokonać wzniesienie o nachyleniu wynoszącym 15°.

Trzy poziomy ustawienia wysokości kierownicy pozwalają na dopasowanie urządzenia zarówno dla starszych dzieci, jak i dla dorosłych. Komfortową jazdę zapewnią pompowane koła o średnicy 8,5 cala, a na wygodny transport pozwoli możliwość składania hulajnogi. Zasięg DGM ES-13 wynosi do 20 km. Hamowanie odbywa się przez tradycyjny hamulec przy kierownicy, uruchamiający mechanizm bębnowy, oraz hamulec nożny. Na kierownicy jest umieszczony wyświetlacz wskazujący prędkość, poziom naładowania baterii oraz wysokość używanego biegu. Urządzenie wyposażono w błotniki oraz dwa amortyzatory.

Hulajnoga DGM ES-13 jest napędzana silnikiem o mocy 300 W. Energii dostarcza litowo-jonowa bateria 4,4 Ah, która pozwoli nawet na kilkugodzinne przejażdżki. Do pełnego naładowania hulajnogi potrzeba ok. 2,5 godziny.
Widoczność na drodze i bezpieczeństwo zapewnia oświetlenie LED z przodu i światło stop z tyłu. ES-13 waży 11,5 kg.

Cena: ok. 1000 zł.

Xiaomi MiJia Electric Scooter M365

Firma Xiaomi stara się zaistnieć na niemal wszystkich segmentach rynku elektroniki użytkowej, nie mogło jej też zabraknąć w świecie e-pojazdów. Elektryczna hulajnoga MiJia zwraca uwagę minimalistycznym wzornictwem, w którym dominuje matowa czerń (jest też wersja z białą ramą).

Ważący 12,5 kg pojazd można bardzo łatwo złożyć po naciśnięciu jednego przycisku i przenieść. MiJia zasilana jest litowo-jonowym akumulatorem LG o pojemności 18,65 Ah, który pozwala osiągnąć dystans do 30 km. Po rozładowaniu baterii ładowanie trwa pięć godzin. Co ciekawe, hulajnoga ma system odzyskiwania energii podczas hamowania, raczej niespotykany w pojazdach tego typu.

Maksymalny udźwig hulajnogi wynosi 100 kg. Pneumatyczne opony o średnicy 8,5 cala amortyzują wstrząsy, nawet na nierównych drogach. W przednie koło jest wmontowany silnik o maksymalnej mocy 500 W (realnie 250 W), który pozwala osiągnąć prędkość do 25 km/h i pokonać wzniesienia o nachyleniu 14°. Wszystkie elementy sterujące są umieszczone na kierownicy, gdzie znalazły się również diody informujące o stopniu naładowania. Producent zadbał o bezpieczeństwo: przednie światło ledowe ma moc 1,1 W i oświetla 6 m drogi. Z tyłu natomiast jest czerwone światło ostrzegawcze, uaktywniające się po naciśnięciu hamulca. Zatrzymanie się umożliwia wentylowany, tarczowy układ hamulcowy z technologią E-ABS.

Hulajnogę można ponadto monitorować za pomocą aplikacji na smartfony. Program prezentuje aktualną prędkość, poziom naładowania baterii, prędkość obrotową, czas podróży i inne wskaźniki. Za pomocą smartfonu można również zaktualizować oprogramowanie hulajnogi.

Cena za MiJia Electric Scooter nie należy do niskich – wynosi 1799 zł.

Goclever City Rider 5

To jeden z najpopularniejszych modeli elektrycznych hulajnóg na polskim rynku. Nie jest to absolutna nowość, ale po znacznych obniżkach ceny stanowi obecnie bardzo atrakcyjną propozycję.

Wyglądający jak zwykła hulajnoga City Rider 5 wyróżnia się niską wagą (8,2 kg) i składaną, łatwą do przenoszenia (nawet dla dziecka) konstrukcją. Udało się w niej zmieścić akumulator LG o pojemności 6,6 Ah, który znalazł się w karbonowej obudowie drążka kierownicy, i napęd ulokowany w przednim kole.

Silnik o mocy 250 W rozpędza hulajnogę do maksymalnej prędkości 20 km/h (w trybie wyścigowym). Pojazd może się poruszać również w zalecanym dla mniej doświadczonych użytkowników trybie spacerowym, rozwijając prędkość do ok. 8 km/h, albo w spokojnym trybie miejskim z szybkością do ok. 15 km/h. Zasięg hulajnogi wynosi do 20 km, a maksymalny udźwig – 100 kg, będzie więc też odpowiedni dla dorosłych. Hulajnoga jest w stanie pokonać wzniesienie o nachyleniu 20°.

Koła City Ridera 5 mają średnicę 5 cali. Tylne wyposażono w podwójny rdzeń – wewnętrzny hydroaluminiowy absorbuje nierówności, a twarda zewnętrzna powłoka pozwala bez obaw poruszać się po asfalcie i betonie. Bezpieczeństwo zapewniają też dwa niezależne hamulce – przedni elektryczny oraz tylny mechaniczny (nożny).

Parametry jazdy można obserwować dzięki minikomputerowi pokładowemu z dużym wyświetlaczem. Komputer pokazuje stan naładowania baterii, prędkość, przebyty dystans oraz aktualny tryb prędkości. Hulajnoga została dodatkowo wyposażona w oświetlenie LED pozwalające na jazdę po zmroku. Jest dostępna także wersja hulajnogi City Rider 5 Carbon o mniejszej wadze 7,9 kg, prędkości maksymalnej 25 km/h, zasięgu 25 km i akumulatorze 8,8 Ah.

Goclever City Rider 5 kosztuje 899 zł (po obniżce, początkowo 1499 zł), wersja Carbon – 999 zł (początkowo 1999 zł).

Kawasaki KX-FSKID5.5

Kawasaki to marka kojarząca się przede wszystkim z motocyklami, ale producent ten ma też w swojej ofercie osobiste pojazdy elektryczne. O hulajnodze KX-FSKID5.5 (znanej też pod symbolem KX-FS5.5) zrobiło się ostatnio dość głośno, bo trafiła w bardzo atrakcyjnej cenie do Biedronki, gdzie została wyceniona na 599 zł. Ten niewielki pojazd będzie szczególnie ciekawą propozycją  dla dzieci i młodzieży.

Hulajnoga waży 11,5 kg, można ją składać i została wyposażona w silnik o niewielkiej mocy 120 W, co nadaje prędkość maksymalną 6 km/h lub 12 km/h, w zależności od trybu pracy. Już z tego widać, że nie jest to pojazd do rajdowania, ale w kontekście bezpieczeństwa najmłodszych wcale nie stanowi to wady. Zasięg maksymalny wynosi od 8 do 10 km. Kawasaki KX-FSKID5.5 może pokonywać wzniesienia o kącie nachylenia do 10°. Udźwig pojazdu to najwyżej 70 kg, więc już z tego widać, że nie jest to model polecany dorosłym. Koła mają średnicę średnicy 140 mm (przednie) i 145 mm (tylne). W tym drugim jest umieszczony hamulec.

Cena (poza Biedronką): 798 zł.

Razor Power Core E100

Hulajnoga E100 Power Core to następca dobrze znanego już na rynku modelu E100. Jest to kolejny pojazd przeznaczony tylko dla dzieci i młodzieży, a zalecana maksymalna waga to 54 kg. Hulajnoga waży zaś 11 kg.

Silnik zamontowany w tylnym kole E100 Power Core napędza hulajnogę do prędkości 17 km na godzinę, a w pełni naładowana bateria pozwala na ciągłą jazdę przez 60 min. Przednie koło jest pompowane, tylne w całości wykonano z twardej gumy – oba mają średnicę 8 cali. W przednim umieszczono hamulec ręczny. Komfortową jazdę zapewniają podest antypoślizgowy i piankowe rączki. Hulajnoga jest wyposażona w system zabezpieczający – nie startuje od zera, lecz trzeba się odepchnąć i dopiero zostaje uruchomiony silnik. Taki mechanizm jest szczególnie przydatny w pojazdach elektrycznych dla dzieci.
Producent ma ofercie również model E100S Power Core, który dodatkowo został wyposażony w siedzisko zapewniające większą wygodę.

Razor E100 Power Core kosztuje ok. 1 tys. zł. Wariant z siedziskiem jest o 100 zł droższy.

Archos Citee Connect

W jakim kierunku mogą się rozwijać małe pojazdy elektryczne? Pokazuje to Archos w modelu Citee Connect, który jest wyposażony w komputer pokładowy z Androidem 8.0.

Co to daje? Użytkownik otrzymuje m.in. dostęp do usług Google, czyli może np. wyświetlić sobie mapę lub skorzystać z nawigacji. Ponadto dedykowana aplikacja mobilna pozwala na użyczenie pojazdu innym członkom rodziny lub znajomym.


W kierownicy został osadzony panel kontrolny z dotykowym, pięciocalowym ekranem IPS o jasności 350 nitów, pozwalającym na komfortową obsługę hulajnogi, nawet w pełnym słońcu. Wyświetlacz jest chroniony przed uszkodzeniem przez Gorilla Glass, a podzespoły zamknięto w obudowie odpornej na trudne warunki atmosferyczne.


Głównym elementem konstrukcyjnym Citee Connect jest aluminiowa rama, którą dla wygody można składać do pozycji transportowej. Koła mają 8,5 cala średnicy, są odporne na przebicie, a zastosowana w nich mieszanka gumy ma podwyższoną odporność na ścieranie. Pojazd waży 13 kg i dzięki silnikowi o mocy 350 W może się rozpędzić do 25 km/h. Maksymalny udźwig Citee Connect to 100 kg, więc będzie dobrym wyborem dla osób dorosłych. Pojazd może przejechać na jednym ładowaniu od 18 do 22 km, a drogę przed nim oświetlają zintegrowane diody LED. Czas ładowania baterii wynosi od dwóch do trzech godzin.
Hulajnoga została wyposażona w mechanizm częściowego odzyskiwania energii podczas hamowania, sterowaną elektronicznie blokadę parkingową oraz w pełni funkcjonalną nawigację z modułem GPS.

ARCHOS Citee Connect nie jest jeszcze dostępny w sprzedaży, ale producent zapowiedział, że model ten trafi na rynek latem. Jego cena wyniesie ok. 500 euro.

Cavion Go City

Hulajnoga Go City marki Cavion to jeden z najlżejszych e-pojazdów tego typu na tynku: waży tylko 6,5 kg, czyli prawie o połowę mniej niż niektóre z tych, które tu opisujemy.

Hulajnogę można składać, więc ten model idealnie sprawdzi się dla tych, którzy najpierw dojeżdżają w tradycyjny sposób, a dopiero później przesiadają się na dwa małe kółka.

Maksymalne obciążenie wynosi 110 kg, będzie to więc dobra propozycja dla dorosłych. Silnik o mocy 250 W rozpędza pięciocalowe koła Caviona Go City do maksymalnej prędkości 20 km/h. Hulajnoga jest w stanie pokonać wzniesienia o nachyleniu 20°. Bateria LG o pojemności 4,4 Ah na jednym ładowaniu zapewnia zasięg do 18 km. Na dużym wyświetlaczu LCD są prezentowane parametry jazdy i naładowania baterii, a także to, w jakim trybie pracuje Go City. Do wyboru są trzy biegi, których zastosowanie zależy od doświadczenia użytkownika i warunków na drodze. Bezpieczeństwo zapewniają hamulec w tylnym kole i oświetlenie LED.

Cena: ok. 800 zł.

Nilox DOC Eco 8”


Nilox to włoska marka, która od ubiegłego roku działa także w Polsce. Nie jest jeszcze zbyt popularna, ale warto na nią zwrócić uwagę. Nilox DOC Eco 8” to efektowny wizualnie model, po którym od razu widać wzornictwo rodem z Italii.

Hulajnogę można składać i przewozić, chociaż jest dość ciężka – waży prawie 15 kg. Jej maksymalne obciążenie to 100 kg. Moc silnika wynosi 250 W, co w połączeniu z kołami 8 cali o pneumatycznych oponach pozwala osiągnąć prędkość maksymalną do 15 km/h. Akumulator 4,4 Ah zapewnia przejazd na dystansie 12 km.

Hamulec znajduje się na tylnym kole, jest aktywowany po naciśnięciu pedału nad błotnikiem. Hulajnoga ma wbudowane dwa zabezpieczenia: pierwsze uruchomi silnik, dopiero gdy staniemy na pokładzie i odepchniemy się (jak na tradycyjnej hulajnodze), drugie pozwala na ograniczenie prędkości maksymalnej do 6 km/h i jest przydatne do jazdy po chodniku między pieszymi. Nilox DOC Eco 8” nie osiąga może największych prędkości i odległości, ale sprawia wrażenie bezpiecznego – ten pojazd może stanowić dobrą propozycję  dla osób, które niezbyt pewnie czują się na takich pojazdach.

Cena: ok. 1500 zł.

GoBoard E-scooter Pro

GoBoard to jedna z najbardziej rozpoznawalnych marek na rynku e-pojazdów. Ostatnio obok elektrycznych desek firma wprowadziła też do oferty hulajnogi. E-scooter Pro to propozycja przede wszystkim dla dorosłych.

Pojazd jest w stanie unieść osobę do 120 kg. Wygląda jednak dość niepozornie, waży zaledwie 7,3 kg, a dzięki składanej konstrukcji jest łatwy w przenoszeniu i transporcie. Z tego powodu E-scooter Pro może się okazać idealnym rozwiązaniem dla osób, które chcą na hulajnodze pokonać część trasy do pracy, np. z odległego parkingu lub przystanku autobusowego.

 


Pięciocalowe koła E-scootera Pro są napędzane przez silnik o mocy 250 W, który pozwala osiągnąć prędkość maksymalną 25 km/h. Układ napędowy jest umieszczony w przednim kole, hamowanie zapewnia elektryczny hamulec wspomagany nożnym. Na jednym cyklu ładowania hulajnoga przejedzie nawet 12–15 km, a czas ładowania litowej baterii 4,4 Ah wynosi tylko około dwóch godzin. Regulacja prędkości oraz hamowanie odbywają się za pomocą manetek znajdujących się na kierownicy. Do dyspozycji użytkownika jest też czytelny wyświetlacz LCD, na którym są prezentowane m.in. prędkość jazdy, stan naładowania baterii i przebyty dystans. E-scooter Pro ma pięć trybów prędkości, co pozwala ustawić bezpieczną szybkość i moc w zależności od terenu i warunków na drodze. Jazdę po zmroku umożliwia światło LED umieszczone pod kierownicą.

GoBoard E-scooter Pro kosztuje 1499 zł.

VELEX CITIS CS1 BASIC+

VELEX to polski producent pojazdów elektrycznych, który w swojej ofercie ma hulajnogę CITIS CS1, dostępną w trzech różnych wariantach, z których najbardziej przystępny cenowo jest BASIC+. Pojazd zdecydowanie wykracza poza ramy pojęcia „elektryczna hulajnoga” – bliżej mu do skutera.

Uwagę zwraca przede wszystkim masywna, solidna konstrukcja, której maksymalne obciążenie wynosi aż 200 kg. CITIS jest zasilany przez umieszczony w piaście tylnego koła silnik o mocy 1000 W, a energii dostarcza akumulator Li-Ion 12 Ah, którego pełne naładowanie zajmuje ok. 7 godzin. Zasięg pojazdu wynosi aż 60 km, maksymalne nachylenie terenu – 18°, a prędkość – 35 km/h. Bezpieczną jazdę zapewniają masywne koła 18” o szerokości 24 cm oraz amortyzacja przednia i tylna. Takie połączenie gwarantuje, że hulajnoga doskonale poradzi sobie poza asfaltem. Zarówno przedni, jak i tylny hydrauliczny hamulec tarczowy po naciśnięciu odłącza napęd i pozwala szybko zatrzymać pojazd. Komfort jazdy zapewniają dwuosobowe siedzisko z zamontowaną z tyłu torbą, a także dwa lusterka. Dla pasażera zostały zamontowane również składane stopki.

Hulajnogą mogą jeździć dorośli i dzieci. By zapewnić pełne bezpieczeństwo młodszym użytkownikom, producent wprowadził tryb „For KIDS”. Po jego uaktywnieniu zmniejszają się maksymalna prędkość, moc silnika i moment obrotowy. Jednocześnie ten tryb pozwala legalnie się poruszać po drogach publicznych bez specjalnych uprawnień, podobnie jak rowerem.

Niezwykle ciekawym dodatkiem jest system lokalizacji wykorzystujący GPS oraz GSM do określania trasy pojazdu i miejsca, gdzie znajduje się pojazd w danym momencie. Dzięki temu hulajnoga może być szybko namierzona w razie kradzieży. Funkcja ta wymaga opłacenia dodatkowego abonamentu 200 zł rocznie.

VELEX CITIS CS1 BASIC+ ma wymiary 175 x 75 x 70 cm, waży 55 kg. Ten wariant kosztuje ok. 4 tys. zł. Producent ma też w ofercie droższe, ale i lepiej wyposażone wersje: CITIS CS1 COMFORT i CITIS CS1 RENT.

Mieszko Zagańczyk

Related Post

There are 12 comments

  1. Ciekawe zestawienie. Dla uzupełnienia chętnie bym przeczytał o modelu SXT 1000 XL marki SXT Scooters Iub Frugal Sport nieco mmocniejsze modele rozpedzajace się do 40 km/h lub nawet do 50 km/h, co więcej jeden z modeli SXT ma homologację i teoretycznie może poruszać się w ruchu ulicznym.

    Reply
    1. Ma homologację, ale nie na Polskę. Hulajnoga to jak na razie pieszy, więc ani po ścieżce, ani po ulicy nie może. Tylko po chodniku.

      Reply
  2. Jeden model z Chin i występuje u kilku producentów kto pisał tą recenzje nie miał styczności z tymi hulajnogami tylko przepisał to co dostał od „producenta” ( nie wszystkie wymienione wyżej marki produkują indywidualne produkty )

    Reply
    1. Mieszko Zagańczyk |

      To, że niektóre modele wyglądają tak samo, nie znaczy, że są takie same – różnią np. mocą silnika, rozmiarem kół, udźwigiem czy ceną.
      Faktem jest, że sporo jest hulajnogowych klonów modeli z Chin, ale ten przegląd nie miał na celu wyboru najbardziej oryginalnych konstrukcji, ale przybliżał to, co w zeszłym sezonie można było dostać na polskim rynku. Spośród wielu klonów wybrałem to, co zasługiwało na większą uwagę. Dziś pewnie można sporządzić nowsza listę, z nowszymi, może bardziej oryginalnymi modelami.

      Reply
  3. Ogólnie ciekawe zestawienie, choć wydaje mi się, że Razor nie powinien się tu pojawić skoro jest dla dzieci. Ogólnie hulajnogi elektryczne dla dzieci i młodzieży to tak naprawdę całkiem odrębny temat. Wiem, bo jak szukałam czegoś dla syna to miałam straszne problemy z tym, żeby znaleźć odpowiedni model albo jakikolwiek sensowny poradnik. Jakby ktoś miał podobny problem to podrzucam pomocny link https://electricfeel.pl/blog/hulajnoga-elektryczna-dla-dzieci/

    Reply
  4. jeżeli chodzi o segway to mi świetnie jeździ się na es1 – dobrze się prowadzi, dość zwinna, dobry zasięg, super na takie luźne przejazdy

    Reply
  5. Wydaje mi się, że idea marki VELEX która wprowadziła na rynek pojazd elektryczny VELEX KWAZAR F1 jest słuszna. Wszyscy szukamy komfortu a ten pojazd daje właśnie to – siedzimy, dobra amortyzacja, nisko środek ciężkości.

    Reply
  6. Ja kupiłem hulajnogę VELEX MASTER. Ma bardzo dobre parametry i jakość. Silnik szczytowo 1000W, pełne koła z amortyzacją gwarantują komfort podróżowania, akumulator 36V/15Ah wymienny !!!, prędkość do 35 km/h. Więcej szczegółów specyfikacji na stronie producenta VELEX – http://www.velez.pl Spełniła moje wymagania a nie kosztuje dużo.

    Reply
  7. u nas w rodzinie mass-rider służy zarówno mężowi, synowi jak i mi, także to chyba najlepsza recenzja 😉 Jutro pakujemy ją na wakacje

    Reply

Leave a comment

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *