Elektromobilne szaleństwo w Genewie

26 0
89 Genewa Motor Show wyraźnie pokazała panujący trend. Nawet ci producenci, którzy wcześniej nie pracowali na samochodami z napędem elektrycznym już to uczynili. O rozwoju e-mobilności świadczy też fakt, że samochodem roku został pojazd EV.

Tym razem został nim Jaguar I-Pace. Poprzednim razem był to Nissan LEAF. Producent z kraju kwitnącej wiśni w Genewie postanowił iść za ciosem i także mocno postawił na e-mobilność. Producent zapowiedział wprowadzenie nowych wersji do oferty modelu LEAF. Po sporym zainteresowaniem wersją limitowaną LEAF e+ 3.ZERO Nissan postanowił na stałe dodać do wersji Tekna i N-Connecta opcję z wydłużonym zasięgiem.

Drugą ważną zmianą w gamie modelu LEAF jest jej rozszerzenie o nową wersję podstawową. Zaprojektowany został z myślą o miejskich kierowcach, LEAF w podstawowej wersji jest wyposażony w ładowarkę pokładową 3,6 kW umożliwiającą zarówno szybkie, jak i standardowe ładowanie.

Ponadto Nissan pokazał koncepcyjny model IMQ. Sercem modelu jest e-POWER nowej generacji, czyli w 100% elektryczny układ napędowy. Powstał na bazie technologii e-POWER dostępnej obecnie w najlepiej sprzedających się modelach Nissan Note i Serena w Japonii. W IMQ jednostka osiąga całkowitą moc 250 kW i moment obrotowy 700 Nm.

Nie zwalnia także konkurent czyli Kia. W październiku na targach w Paryżu światło ujrzał model eNiro, w Genewie zaprezentowała model koncepcyjny w pełni elektrycznego samochodu nazwanego „Imagine by Kia”, a także nową wersję e-Soul. Z kolei Toyota wodorowy model Mirai.

Czesi zaskakują wszystkich

Tak jak wielu producentów w trakcie tak i Skoda zaprezentowała elektryczny samochód koncepcyjny. Nosi on nazwę Vision IV i jeszcze w tym roku planowane jest rozpoczęcie jego produkcji. Nasi południowi sąsiedzi deklarują zamiar zainwestowania w rozwój elektromobilności 2 mld euro.

Z tej samej grupy kapitałowej co Skoda (czyli Volkswagen) w Genewie pojawił się Seat. Model el-Born minivanem. Wyposażony został w 204-konny silnik, który jest w stanie rozpędzić samochód do prędkości 100 kilometrów w 7,5 sekundy. Jedno ładowanie samochodu ma zapewnić przejazd na odcinku ok. 420 kilometrów.

Z europejskich producentów pojawiły się Audi z modelami Q4 e-Tron concept oraz Audi e-Tron GT concept. Przypomnijmy, że debiut modelu e-Tron miał miejsce pod koniec ubiegłego roku, a w lutym 2019 r. otrzymał tytuł „Technologicznego Auta 2018 r. Mobility”.

BMW zaprezentowało swoją rodzinę „i”, a Fiat model Centoventi. Standardowe baterie mają zapewnić zasięg na ok. 100 km zatem jest to model typowo miejski. Można jednak będzie dokupić i zwiększyć zasięg samochodu do 500 km.

Zdjęcie otwarcia pochodzi ze strony organizatora Geneva Motor Show 2019.

Related Post

Leave a comment

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *