Czy Firstcom da sobie radę?

44 0
Polska jeśli chodzi o segment telekomunikacyjny jest niezwykle trudnym rynkiem. Jednak to na tyle duży kraj, że ciągle pojawiają się nowe podmioty, które chcą go podbijać.

Rynek jest mocno nasycony. W dodatku Polacy przyzwyczajają się do usług działających już podmiotów od lat i niechętnie korzystają z nowości. O tym, że nie jest łatwo przekonał się wielu operatorów wirtualnych (ostatnio Rebtel), którzy z hukiem ogłaszali start w naszym kraju by po cichu się z niego wycofać.

Firstcom Europe, który oficjalnie ogłosił start w Polsce ma jednak inny profil działalności. Oferuje swoje usługi klientom biznesowym, a ci w swoich wyborach kierują się czym innym, niż indywidualni. Operator specjalizuje się w dostarczaniu rozwiązań telekomunikacyjnych w chmurze zadebiutował na polskim rynku.

Jean-Pierre Vandromme, założyciel i Prezes Grupy Firstcom Europe przedstawiając swoją firmę zaznaczył, że ma ona oddziały w Wielkiej Brytanii, Niemczech, Szwecji i Danii. Sektor, na którym funkcjonuje jest progresywny. Liczba terminali wewnętrznych central telefonicznych w grudniu 2017 na terenie Europy wynosiła 134,7 mln. W 2022 przewiduje się, że ilość ta będzie wynosiła 135,7 mln. Do 2020 roku światowy rynek chmury obliczeniowej wzrośnie do 390 mld USD

Grupa wchodzi do Polski z rozwiązaniem Universe, z obszaru zintegrowanej komunikacji, jako usługi UCaaS (ang. Unified Communications as a Service). Platforma jest skalowalna i zdalnie aktualizowana. Nie są pobierane opłaty za wejście oraz koszty utrzymania systemu w firmie. Obsługa platformy nie wymaga specjalistycznej wiedzy. Osoby zarządzające firmą mogą korzystać z Universe bez pomocy zewnętrznych administratorów.

Do dyspozycji użytkownika pozostaje interfejs do tworzenia IVR (Interactive Voice Response), wybór urządzeń VoIP, nagrywanie rozmów – indywidualnych jak i w całej firmie, przejęcie rozmowy przychodzącej do określonej grupy użytkowników, łączenie według wyboru użytkownika, automatyczny lektor w wielu językach – zamiana tekstu na mowę, informacje w czasie rzeczywistym dla call center oraz dodatkowo możliwość szyfrowania połączeń.

W 2018 roku przychody grupy Firtscom Europe wyniosły 32,2 mln EUR. Do roku 2020 mają uplasować się na poziomie 76 mln EUR. W Polsce w 2019 roku przychody planowane są na poziomie 1 mln EUR. Dziś holding zatrudnia 190 specjalistów pracujących w 13 biurach w Europie.

Related Post

Nowy Denon D-M40 – mikrowieża high-end

Posted by - 7 kwietnia 2015 0
Denon przedstawił właśnie kolejną odsłonę jednego z lepszych europejskich mikro-systemów muzycznych Hi-Fi. Podążając za swoim wielokrotnie nagradzanym poprzednikiem D-M39, nowy D-M40…

Leave a comment

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *